- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #180
Praworządność szkół #180
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
IV LO Ostrów Wlkp. przez IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. FRYDERYKA CHOPINA
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. FRYDERYKA CHOPINA i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Załączniki
- REGULAMIN_RR.pdf
- Szkoła_jest_nasza_ANKIETA.docx
Załącznik
do Uchwały nr 3
z dnia 17.09.2020 r.
Regulamin Rady Rodziców
IV Liceum Ogólnokształcące im. Fryderyka Chopina
w Ostrowie Wielkopolskim.
Podstawy prawne:
1
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996, 1000,
1290i 1669 z późn.zm.).
Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457, 1560
i 1669 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz.967z późn.zm.).
$ 1. Zasady ogólne.
W IV Liceum Ogólnokształcącym, zwanej dalej szkołą, działa Rada Rodziców, która jest
społecznym organem szkoły, który reprezentuje ogół rodziców uczniów przed innymi
organami szkoły.
Głównym celem Rady Rodziców jest podejmowanie działań zmierzających do
doskonalenia statutowej działalności szkoły poprzez współpracę z Dyrektorem szkoły,
Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim oraz organizacjami działającymi w szkole
i instytucjami pozaszkolnymi np.: jednostkami samorządu terytorialnego oraz radami
rodziców z innych szkół.
Rada Rodziców działa w ramach kompetencji określonych przez obowiązujące akty
prawne i zgodnie z zapisami statut szkoły.
0 4 © U EB w DN
4 Kadencja Rady Rodziców trwa jeden rok szkolny.
$ 2. Wybory do rad oddziałowych.
1 Wybory trzech osób do rady oddziałowej odbywają się na pierwszym zebraniu rodziców
z wychowawcami w każdym roku szkolnym.
Odpowiedzialnym za przeprowadzenie wyborów jest nauczyciel wychowawca oddziału.
Termin pierwszego zebrania rodziców w danym roku szkolnym ustala Dyrektor szkoły.
W wyborach do rady oddziału, jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic.
u RB w NN
Zgłoszenia kandydatów do rady, dokonują rodzice danego oddziału lub nauczyciel
wychowawca tego oddziału.
6 Warunkiem zgłoszenia kandydata jest konieczność uzyskania jego zgody na
kandydowanie w wyborach.
7 Minimalna liczba kandydatów do rady oddziałowej to trzy osoby.
8 _ Głosowanie odbywa się w głosowaniu tajnym poprzez wpisanie na kartach do głosowania
przekazanych przez nauczyciela wychowawcę imienia i nazwiska kandydata spośród
zgłoszonych kandydatów.
9 Każdy osoba uprawniona do głosowania może wpisać na kartce do głosowania tylko
jednego kandydata.
10 Nauczcie wychowawca jest odpowiedzialny za:
przyjmowanie zgłoszeń kandydatów;
weryfikację zgody kandydata na udział w wyborach;
zapisanie imion i nazwisk kandydatów na tablicy w sali, w której odbywa się zebranie;
wybór członków komisji skrutacyjnej liczącej dwie osoby (spoza zgłoszonych kandydatów);
przekazanie komisji skrutacyjnej kart do głosowania,;
przeprowadzenie głosowania;
ogłoszenie wyników głosowania w czasie zebrania;
przekazanie protokołu z przebiegu głosowania Dyrektorowi szkoły niezwłocznie po
otrzymaniu go od komisji skrutacyjnej.
11 Do zadań komisji skrutacyjnej:
nadzór nad przebiegiem głosowania;
zliczenie oddanych głosów;
przekazanie wyników głosowania nauczycielowi wychowawcy,
sporządzenie od przeprowadzonego głosowania protokołu z przeprowadzonych wyborów i
przekazanie go podpisanego nauczycielowi wychowawcy oraz przewodniczącemu rady
oddziałowej.
oO u RB w p +
RB w ND ke
12 Trzej kandydaci, którzy uzyskali największą liczbę głosów, zostają członkami rady
oddziałowej.
13 W przypadku niemożliwości wskazania trzech kandydatów, którzy uzyskali największą
liczbę głosów, przeprowadza się kolejną turę głosowania.
14 Członkowie rady oddziałowej ze swojego grona wybierają: przewodniczącego rady
oddziałowej, jego zastępcę i skarbnika, informacja ta przekazywana jest w komisji
skrutacyjnej i obecnym na zebraniu rodzicom oraz umieszczana w protokole z wyników
głosowania.
15 Protokół z głosowania, który zawiera
tytuł, datę głosowania i oddział, dla której odbyło się głosowanie;
listę skutecznie zgłoszonych kandydatów wraz z ilością głosów;
podsumowanie ilości głosów (ważnych oraz nieważnych);
ewentualne uwagi;
podpisy wybranych członków rady oddziałowej oraz ich funkcję w tej Radzie,
podpis członków komisji skrutacyjnej i wychowawcy.
16 Protokół podpisują członkowie komisji skrutacyjnej oraz członkowie rady oddziałowej
oraz nauczyciel wychowawca
$ 3. Wybory w Radzie Rodziców.
1 Przedstawicielami rad oddziałowych w Radzie Rodziców są przewodniczący rad
oddziałowych wybranych na pierwszym zebraniu rodziców w danym roku szkolnym.
2 Wterminie do 7 dni po zakończonych wyborach w radach oddziałowych Dyrektor szkoły
zwołuje zebranie Rady Rodziców celem dokonania wyboru prezydium Rady Rodziców.
3 Prezydium Rady Rodziców reprezentuje Radę Rodziców między zebraniami Rady
Rodziców.
4 Wskład prezydium wchodzi:
Przewodniczący Rady Rodziców;
Zastępca przewodniczącego Rady Rodziców;
Skarbnik;
Sekretarz,
wybierani na pierwszym zebraniu Rady Rodziców w danym roku szkolnym.
Za przeprowadzenie wyborów do prezydium odpowiada Dyrektor szkoły.
Dyrektor szkoły odpowiedzialny jest za powołanie trzyosobowej komisji skrutacyjnej
spośród członów Rady Rodziców.
7 W skład komisji skrutacyjnej nie może wchodzić osoba, która chce kandydować w
wyborach do Prezydium.
8 Zgłoszenia kandydatów do Prezydium, dokonują członkowie Rady Rodziców, przy czym
Przewodniczącym oraz Zastępcą przewodniczącego może zostać tylko członek Rady
Rodziców.
9 Warunkiem zgłoszenia kandydata jest konieczność uzyskania jego zgody na
kandydowanie w wyborach oraz krótkie zaprezentowanie przez kandydata swojej osoby
na forum Rady Rodziców w dniu przeprowadzanych wyborów.
10 Imiona i nazwiska kandydatów członek komisji skrutacyjnej wypisuje w widocznym
miejscu w sali, w której odbywają się wybory z jasnym wskazaniem czy kandydat jest
członkiem Rady Rodziców czy też nie.
11 Wybory do Prezydium mogą się rozpocząć w momencie zebrania minimum czterech
kandydatów, w tym minimum dwóch członków Rady Rodziców.
12 Wybór kandydatów do Prezydium następuje w głosowaniu tajnym poprzez wpisanie na
kartach do głosowania przekazanych przez komisję skrutacyjną imienia i nazwiska
osoby /osób spośród zgłoszonych kandydatów.
13 Członkami prezydium zostają cztery osoby, które uzyskały największą liczbę głosów, przy
czym:
1 Przewodniczącym Rady Rodziców zostaje osoba, która uzyskała największą liczbę głosów z
uwzględnieniem członkostwa w Radzie Rodziców;
2 Zastępcą przewodniczącego Rady Rodziców zostaje osoba, która uzyskała drugą największą
liczbę głosów z uwzględnieniem członkostwa w Radzie Rodziców;
3 Sekretarzem - zostaje osoba, która jeśli jest członkiem Rady Rodziców, uzyskała trzecią
największą liczbę głosów, a w przypadku gdy nie jest członkiem Rady Rodziców największą
liczbę głosów z osób wybranych do Prezydium, które nie są członkami Rady Rodziców;
4 Skarbnikiem - zostaje osoba, która jeśli jest członkiem Rady Rodziców, uzyskała czwartą
największą liczbę głosów, a w przypadku gdy nie jest członkiem Rady Rodziców drugą
największą liczbę głosów z osób wybranych do Prezydium, które nie są członkami Rady
Rodziców.
14 Komisja skrutacyjna odpowiedzialna jest za przekazanie informacji o wynikach
głosowania Dyrektorowi szkoły, w trakcie zebrania, na którym nastąpił wybór członków
Prezydium.
15 Dyrektora szkoły podczas wyborów do Prezydium:
15.a.1 przyjmuje zgłoszenia kandydatów;
15.a.2 powołuje trzyosobową komisję skrutacyjną;
15.a.3 przekazuje komisji skrutacyjnej karty do głosowania;
15.a.4 przeprowadza głosowanie;
15.a.5 podaje wyniki głosowania.
16 Zadaniem komisji skrutacyjnej jest:
16.a.1 nadzór nad przebiegiem głosowania;
16.a.2 zliczenie oddanych głosów;
16.a.3 przekazanie wyników głosowania Dyrektorowi szkoły;
16.a.4 sporządzenie protokołu z przeprowadzonych wyborów i przekazanie go Dyrektorowi
oraz wybranemu Przewodniczącemu Rady Rodziców.
17 Na wniosek Przewodniczącego i za zgodą wybranego Zastępcy, Przewodniczący oraz
Zastępca mogą zamienić się powierzonymi funkcjami.
18 Protokół z wyborów podpisywany jest przez członków komisji skrutacyjnej oraz
członków Prezydium Rady Rodziców.
19 Protokół w szczególności zawiera:
1 tytułi datę głosowania;
2 listę skutecznie zgłoszonych kandydatów wraz z ilością głosów i informacją czy są członkami
Rady Rodziców;
3 podsumowanie ilości głosów (ważnych oraz nieważnych);
4 ewentualne uwagi;
5 _ podpisy nowych członków Prezydium oraz ich funkcję w tej Radzie,
20 Po wyborach Dyrektor przekazuje prowadzenia zebrania Przewodniczącemu Rady
Rodziców.
$ 4. Kompetencje rad oddziałowych.
1 Do kompetencji rad oddziałowych należy:
1 występowanie z wnioskami do Rady Rodziców, nauczycieli lub Dyrektora szkoły w sprawach
istotnych dla uczniów oddziału;
2 współpraca z nauczycielem wychowawcą oddziału;
3 podejmowanie decyzji w imieniu rodziców oddziału w odniesieniu do bieżących spraw
dotyczących oddziału.
$ 5. Kompetencje Rady Rodziców.
1 Rada rodziców może występować do dyrektora i innych organów szkoły, organu
prowadzącego szkołę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami
i opiniami we wszystkich sprawach szkoły.
2 Do kompetencji Rady Rodziców należy:
1 uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną programu wychowawczo-
profilaktycznego szkoły obejmującego treści i działania o charakterze wychowawczym
skierowane do uczniów, oraz treści i działania o charakterze profilaktycznym dostosowane
do potrzeb rozwojowych uczniów, przygotowane w oparciu o przeprowadzoną diagnozę
potrzeb i problemów występujących w danej społeczności szkolnej, skierowane do uczniów,
nauczycieli i rodziców. Jeżeli rada rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku
szkolnego nie uzyska porozumienia z Radą Pedagogiczną w sprawie programu
wychowawczo-profilaktycznego, program ten ustala Dyrektor szkoły w uzgodnieniu z
organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Program ustalony przez Dyrektora szkoły
obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez radę rodziców w porozumieniu z Radą
Pedagogiczną;
opiniowanie projektów planów finansowych składanych przez Dyrektora szkoły;
opiniowanie decyzji dyrektora szkoły o dopuszczeniu do działalności w szkole
stowarzyszenia lub innej organizacji, z wyjątkiem partii i organizacji politycznych, a w
szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność
wychowawcza albo rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej,
wychowawczej i opiekuńczej szkoły;
opiniowanie pracy nauczyciela do ustalenia oceny dorobku zawodowego nauczyciela za
okres stażu. Rada Rodziców przedstawia swoją opinię na piśmie w terminie 14 dni od dnia
otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego. Nie
przedstawienie opinii nie wstrzymuje postępowania oceny pracy;
opiniowanie decyzji dyrektora szkoły w sprawie wprowadzenia obowiązku noszenia przez
uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju. Wzór jednolitego stroju, określa dyrektor
szkoły w porozumieniu z Radą Rodziców;
opiniowanie eksperymentu pedagogicznego do wprowadzenia w szkole;
opiniowanie dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych;
opiniowanie ustalonych przez dyrektora podręczników i materiałów edukacyjnych, w
przypadku braku zgody pomiędzy nauczycielami przedmiotu;
gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł w celu
wspierania działalności szkoły.
3 Rada Rodziców może:
wnioskować do dyrektora szkoły o dokonanie oceny pracy nauczyciela;
występować do dyrektora szkoły, innych organów szkoły, organu sprawującego nadzór
pedagogiczny lub organu prowadzącego w wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach
szkolnych;
delegować swojego przedstawiciela do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na
stanowisko dyrektora szkoły;
delegować swojego przedstawiciela do zespołu oceniającego, powołanego przez organ
nadzorujący do rozpatrzenia odwołania nauczyciela od oceny pracy.
4 Rada Rodziców przeprowadza wybory rodziców, spośród swego grona, do komisji
konkursowej na Dyrektora szkoły.
1
2
$ 6. Kompetencje, zadania Przewodniczącego Rady Rodziców, jego Zastępcy oraz
sekretarza i skarbnika.
1 Przewodniczący oraz jego Zastępca kierują bieżącymi pracami Rady Rodziców w okresie
między zebraniami.
2 Do kompetencji Przewodniczącego oraz jego Zastępcy należy:
stały nadzór nad gospodarką finansową Rady Rodziców;
reprezentowanie Rady Rodziców;
3 opracowanie planu zebrań Rady Rodziców;
4 przygotowywanie zebrań Rady Rodziców, w tym:
1.a opracowanie projektu porządku zebrania,
1.b informowanie członków Rady Rodziców - telefonicznie, poprzez stronę
internetową szkoły lub poprzez e-mail - o planowanym terminie, miejscu i
porządku zebrania oraz treścią proponowanych do podjęcia uchwał z co najmniej
7 dniowym wyprzedzeniem;
5 _ zapraszanie gości na zebranie;
6 prowadzenie i przewodniczenie obradom Rady Rodziców - Przewodniczący, a pod jego
nieobecność jego Zastępca lub wskazana przez niego osoba;
7 monitorowanie i informowanie członków Rady Rodziców o realizacji podjętych przez Radę
Rodziców uchwał;
8 _ przeprowadzanie głosowań;
9 przedstawianie propozycji planu działań oraz planu finansowego Rady Rodziców na rok
szkolny;
10 podpisywanie uchwał;
11 podpisywanie protokołów i listy obecności.
3 Sekretarz jest odpowiedzialny za:
1 przygotowanie listy obecności na zebrania Rady Rodziców, która zawiera:
a liczbę porządkową,
b imionai nazwiska Członków Rady Rodziców,
c miejsce na podpisy Członków Rady Rodziców lub ich pełnomocników;
2 protokołowanie zebrań;
3 podpisywanie protokołów i listy obecności;
przekazywanie protokołów do wglądu w księgowości szkolnej:
4 Skarbnik jest odpowiedzialny za:
1 prowadzenie gospodarki finansowej Rady Rodziców;
2 rzetelne i prawidłowe prowadzenie dokumentacji księgowej Rady Rodziców
3 przekazywanie i rozliczanie środków finansowych zgromadzonych przez Radę Rodziców
zgodnie z decyzją podjętą przez Radę Rodziców.
$ 7. Zebrania Rady Rodziców.
1 Zebrania Rady Rodziców odbywają się w ciągu roku szkolnego, na bieżąco w ustalonych
terminach, nie uwzględniając okresu ferii letnich.
u 2 w NN
uu RB w No bk
2 Zebrania zwoływane są przez Przewodniczącego Prezydium z co najmniej 7-dniowym
wyprzedzeniem.
3 Zebrania prowadzi Przewodniczący Prezydium, a pod jego nieobecność Zastępca
przewodniczącego lub inna osoba wskazana przez Przewodniczącego.
4 Nazebraniu Rady Rodziców jest sporządzana lista obecności.
Każdy członek Rady Rodziców ma prawo do zgłaszania propozycji punktów porządku
zebrania.
6 Propozycje punktów porządku zebrania mogą być składane przez członków Rady
Rodziców przez cały czas poprzedzający zebranie oraz w jego trakcie, ale nie później niż
do przyjęcia porządku obrad przez Radę Rodziców.
7 Wzebraniach Rady Rodziców mogą brać udział:
Członkowie Prezydium Rady Rodziców;
Członkowie Rady Rodziców;
Rodzice nie będący członkami Rady Rodziców;
Dyrektor szkoły, zastępca Dyrektora szkoły
inne osoby zaproszone przez członków Prezydium.
8 Każdy uczestnik zebrania rady Rodziców zobowiązany jest do nieujawniania spraw
poruszanych na zebraniu, które mogą naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców,
a także nauczycieli i innych pracowników szkoły.
9 Zzebrania Rady Rodziców sporządza się protokół oraz listę obecności.
10 Za sporządzenie protokołu odpowiedzialny jest sekretarz.
11 Protokół zawiera:
tytuł i datę zebrania;
zatwierdzony porządek zebrania;
treści podjętych uchwał;
treści zgłoszonych wniosków formalnych;
podpis obecnych na zebraniu członków Prezydium.
12 Do protokołu załącz się:
pisemne pełnomocnictwa - przekazane najpóźniej podczas sprawdzania obecności;
listę obecności.
13 Rada Rodziców swoje decyzje podejmuje w formie uchwał.
14 Głosowania odbywają się w sposób jawny, przez podniesienie ręki.
15 W głosowaniu mogą brać udział tylko członkowie Rady Rodziców lub ich pełnomocnicy.
16 Każdy członek Rady Rodziców ma jeden głos.
17 Do podjęcia uchwały lub innej decyzji poddanej głosowaniu potrzebna jest zwykła
większość.
O u RB w DN |
1
2
18
19
20
4
W przypadku równej liczby głosów decyduje głos prowadzącego zebranie.
Prowadzący zebranie ma prawo utajnić głosowanie - w takim przypadku prowadzący
powołuje spośród członków Rady Rodziców obecnych na zebraniu dwuosobową komisję
skrutacyjną, a głosowanie odbywa się na kartach do głosowania.
Przewodniczący Prezydium odpowiedzialny jest za przechowywanie protokołów z zebrań
i uchwał podjętych na zebraniu.
$ 8. Środki finansowe.
Na podstawie art. 80 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe w celu wspierania statutowej
działalności szkoły Rada Rodziców gromadzi fundusze z dobrowolnych składek rodziców
i innych źródeł.
Rada Rodziców podejmuje działania własne na rzecz pozyskania funduszy.
Fundusze, o których mowa w $ 8 pkt. 1, przechowywane są na odrębnym rachunku
bankowym Rady Rodziców. Do założenia i likwidacji tego rachunku bankowego oraz
dysponowania funduszami na tym rachunku są uprawnione osoby posiadające pisemne
upoważnienie udzielone przez Radę Rodziców.
Fundusze Rady Rodziców przeznaczane są na:
nagrody dla uczniów;
finansowe lub rzeczowe wsparcie dla uczniów;
imprezy szkolne;
wycieczki szkolne;
ponadstandardowe wyposażenie szkoły, ponadstandardowe środki dydaktyczne;
inne wydatki związane ze wspieraniem statutowej działalności szkoły.
5
9
Nad prawidłowością przepływów pieniężnych i ich ewidencjonowania nadzór prowadzi
Komisja Rewizyjna, która działa równolegle z Prezydium Rady Rodziców.
$ 9. Postanowienia końcowe.
Rada Rodziców używa pieczątki o następującej treści:
R <OPOLSKI
Regulamin jest publikowany na stronie internetowej Szkoły w I SZeiZAiĆŚ „DLA RODZICA *
Zmian w Regulaminie dokonuje się na podstawie uchwały zgodnie z trybem opisanym w
87.
Zmiany Regulaminu mogą być dokonywane:
ze względu na zmiany prawa
z inicjatywy Prezydium
3 zinicjatywy członków Rady Rodziców;
4 zinicjatywy Dyrektora szkoły.
10 Za opracowanie projektu zmian do Regulaminu odpowiada Przewodniczący i jego
Zastępca.
PRZEWODNICZĄCY
"Rady Rodziców
7. "= 4 ;
A Bizki L< „Ad e ch Cwt Z
„1.Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 862
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3.a. Jeśli tak to jakie?
„§ 37, 8. i 9.
Poszczególnym formom ocenia przyporządkowane są następujące wagi:
praca klasowa waga 7-8
test waga 5-7
sprawdzian waga 4-6
sprawdzian maturalny waga 5
kartkówka maturalna waga 3
kartkówka waga 1-3
odpowiedź ustna waga 3
aktywność waga 2-3
praca projektowa waga 4
praca domowa waga 1-3
referat lub inna twórczość własna waga 1-3
zadanie praktyczne waga 1-6
aktywność ponadprzedmiotowa waga 5-7
(olimpiady, konkursy)
nieprzygotowanie do zajęć waga 2
praca na lekcji waga 1-3
test praktyczny waga 1-5
rekreacja ruchowa waga 7 (dotyczy wychowania fizycznego)
zaangażowanie waga 7 (dotyczy wychowania fizycznego)
systematyczność waga 7 (dotyczy wychowania fizycznego)
edukacja zdrowotna waga 5 (dotyczy wychowania fizycznego)
9.W przypadku, gdy waga podana jest przedziałem liczbowym, nauczyciel jest zobowiązany do podania wagi przed przystąpieniem do wykonywania zadania, pisania testu czy oceny innych form.”
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak/Nie
„§ 35. pkt.9.
Średnia ważona, o której mowa w ust. 8 pkt 6, może zostać wykorzystana jako pomoc w ustalaniu klasyfikacyjnej oceny śródrocznej lub/i rocznej i nie jest jedynym kryterium ustalania oceny. Pod uwagę brane są również postępy ucznia w opanowaniu wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych.”
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak/Nie
--------------nie dotyczy-------------------------------
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Tak/Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
„§ 51. pkt.4
Uczeń zobowiązany jest do noszenia stosownego do sytuacji szkolnej ubioru. Podczas uroczystości szkolnych obowiązuje strój galowy.”
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie
W Statucie przewiduje się wagę oceny w zakresie „nieprzygotowanie do zajęć”.
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Tak/Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
„§ 37, pkt.10
Przedziały liczbowe, które wykorzystywane są przy wystawianiu śródrocznych
i rocznych ocen klasyfikacyjnych:
niedostateczny <0,00; 1,99>
dopuszczający <2,00; 2,69>
dostateczny <2,70; 3,69>
dobry <3,70; 4,64>
bardzo dobry <4,65; 5,29>
celujący <5,30; 6,00>
11.Progi procentowe ocen przy ocenianiu prac pisemnych:
celujący 6 100% - 98%
bardzo dobry + 5+ 97% - 94%
bardzo dobry 5 93% - 90%
dobry + 4+ 89% - 82%
dobry 4 81% - 75%
dostateczny + 3+ 74% - 65%
dostateczny 3 64% - 55%
dopuszczający + 2+ 54% - 50%
dopuszczający 2 49% - 45%
niedostateczny 1 44% - 0%
§ 39.
Szczegółowe wymagania edukacyjne niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen sformułowane są w przedmiotowych zasadach oceniania, opracowanych przez zespoły przedmiotowe z uwzględnieniem specyfiki profilu i możliwości edukacyjnych uczniów w konkretnej klasie.
Nauczyciel jest obowiązany indywidualizować pracę z uczniem na zajęciach edukacyjnych odpowiednio do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
Nauczyciel jest obowiązany dostosować wymagania edukacyjne, o których mowa
w § 35 ust. 2, do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.”
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Tak/Nie
--------nie dotyczy----------
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
--------nie dotyczy----------
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
„§ 51., pkt. 5
W szkole obowiązuje bezwzględny zakaz używania telefonów komórkowych w trakcie lekcji, chyba że prowadzący zajęcia nakaże ich wykorzystanie w celach edukacyjnych. Nauczyciel może zobowiązać uczniów do wyłączenia posiadanych telefonów na czas lekcji i odłożenia ich we wskazanym miejscu w klasie.”
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak/Nie
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
--------nie dotyczy----------
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
--------nie dotyczy----------
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
--------nie dotyczy-----
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego? NIE
„§ 51., pkt. 2 i pkt 3
2.Każda nieobecność ucznia (na każdej godzinie zajęć lekcyjnych) wymaga usprawiedliwienia. Z pisemnym wnioskiem o usprawiedliwienie nieobecności ucznia na zajęciach występują jego rodzice (prawni opiekunowie). Usprawiedliwienie powinno zawierać konkretną datę oraz czytelny podpis rodzica (prawnego opiekuna). Nie wolno na jednym usprawiedliwieniu wpisywać dat z różnych okresów czasowych. Rodzice są zobowiązani do usprawiedliwienia nieobecności w terminie jednego tygodnia od dnia zakończenia nieobecności.
3.Dopuszcza się następujące formy wnioskowania rodziców (prawnych opiekunów)
o usprawiedliwianie nieobecności córki/syna:
1) pisemna prośba rodzica zamieszczona w dzienniczku usprawiedliwień;
2) pisemna prośba rodzica wysłana drogą elektroniczną:
a) za pośrednictwem e-dziennika (przez moduł: wiadomości, z konta rodzica),
b) w formie SMS-a wysłanego z telefonu rodzica,
c) w formie e-maila wysłanego przez rodzica na służbową pocztę mailową nauczyciela;
3) zaświadczenie lekarskie o niezdolności do uczestniczenia w zajęciach;
4) zaświadczenie urzędowe wystawione przez upoważnione do tego instytucje (organ sądowniczy, instytucję publiczną, itp.) stwierdzające, że nieobecność ucznia wynikała z istotnych społecznie przyczyn lub nieprzewidywalnych zdarzeń.”
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Tak/Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak/Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak/Nie
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? ETAT
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. Pedagog –Pedagogika w Specjalności Diagnoza i Terapia Pedagogiczna- magister, Psycholog-Studia Magisterskie
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 720
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? Nie ma
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 7
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak/Nie
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak/Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak/Nie
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Tak/Nie)
-Szatnia (Tak/Nie)
-Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- Inne (proszę wpisać jakie)
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
„§ 4. pkt. 2
Szkoła zapewnia w szczególności:
realizację prawa każdego obywatela Rzeczypospolitej Polskiej do kształcenia się oraz prawa młodzieży do wychowania i opieki, odpowiednich do wieku
i osiągniętego rozwoju;
§ 38., pkt.:
Uczniowi przysługuje prawo do jednokrotnej poprawy każdej oceny z zapowiedzianej pracy pisemnej o wadze 4 lub wyższej. Poprawa oceny z zapowiedzianej pracy pisemnej jest dobrowolna.
Uczeń może poprawić ocenę w ciągu dwóch tygodni od daty oddania pracy pisemnej przez nauczyciela.
8.Jeżeli uczeń z przyczyn losowych (usprawiedliwionych) nie mógł wziąć udziału
w sprawdzianie, pracy klasowej czy innej pisemnej formie sprawdzającej ma obowiązek to uczynić w późniejszym terminie ustalonym wraz z nauczycielem; jednak nie później niż w ciągu dwóch tygodni od dnia powrotu do szkoły. Termin i czas wyznacza nauczyciel tak, aby nie zakłócać procesu nauczania innych uczniów.
15. Uczeń ma prawo zgłosić przed lekcją nieprzygotowanie nie częściej niż dwa razy w okresie. Dla przedmiotu realizowanego w liczbie 1 godziny tygodniowo, uczniowi przysługuje prawo do jednokrotnego zgłoszenia nieprzygotowania.
§ 39., pkt.10,
Uczeń nabiera prawa do zwolnienia z określonych ćwiczeń fizycznych lub zwolnienia z zajęć wychowania fizycznego po otrzymaniu decyzji Dyrektora szkoły.
§ 43., pkt.:
Każdy uczeń, który w wyniku rocznej klasyfikacji uzyskał ocenę negatywną z jednego lub dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy.
Egzamin poprawkowy składa się z części pisemnej i ustnej, z wyjątkiem egzaminu
z plastyki, muzyki, informatyki, wychowania fizycznego, z których to przedmiotów egzamin powinien mieć przede wszystkim formę zadań praktycznych.
W jednym dniu uczeń może zdawać egzamin poprawkowy tylko z jednego przedmiotu.
14. Uczeń lub jego rodzice mogą zgłosić w terminie do 5 dni roboczych od dnia przeprowadzenia egzaminu poprawkowego zastrzeżenia do Dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że ocena z egzaminu poprawkowego została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny.
§ 44. pkt.:
Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do Dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
10.Uczeń, który z przyczyn nieusprawiedliwionych nie przystąpił do sprawdzianu,
o którym mowa w ust. 2, w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego
w dodatkowym terminie, wyznaczonym przez Dyrektora szkoły w uzgodnieniu
z uczniem i jego rodzicami.
§ 46 pkt.:
Uczeń ma prawo do:
opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole i placówce zapewniających ochronę, poszanowanie jego godności, bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami dyskryminacji oraz przemocy fizycznej lub psychicznej,
ochrony przed uzależnieniami, demoralizacją, szkodliwymi treściami oraz innymi przejawami patologii społecznej,
korzystania w szkole z zorganizowanego, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej, procesu dydaktycznego, wychowawczego i opieki, z uwzględnieniem jego wieku
i rozwoju psychofizycznego,
odpowiedniej do jego sytuacji i możliwości szkoły pomocy w przypadku trudności życiowych, materialnych, szkolnych,
rozwijania uzdolnień i zainteresowań oraz uzyskania pomocy w planowaniu swojego rozwoju,
informacji o wymaganiach edukacyjnych i sposobach sprawdzania osiągnięć,
obiektywnej, jawnej i umotywowanej oceny zachowania i za postępy w nauce,
powiadamiania go o terminie i zakresie pisemnych sprawdzianów wiadomości,
z wyłączeniem kartkówek sprawdzających wiedzę z trzech ostatnich lekcji,
odpoczynku w terminach określonych w przepisach w sprawie organizacji roku szkolnego, a także podczas przerw między zajęciami,
udziału w zajęciach pozalekcyjnych i imprezach organizowanych przez szkołę,
działania w samorządzie uczniowskim, kandydowania do jego organów oraz zrzeszania się w organizacjach działających na terenie szkoły,
ubiegania się o udział w reprezentowaniu szkoły w imprezach artystycznych
i sportowych oraz w innych formach współzawodnictwa uczniów,
wiedzy o swoich obowiązkach oraz środkach, jakie mogą być stosowane w przypadku ich naruszenia,
korzystania pod opieką nauczycieli z pomieszczeń szkoły, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru biblioteki,
wiedzy o przysługujących mu prawach oraz środkach ochrony tych praw.
§ 48. pkt.:
Uczeń lub jego rodzice mają prawo do składania skarg w przypadku naruszenia praw ucznia, jeśli stwierdzą, że zostały naruszone.
Uczeń lub jego rodzice mają prawo do złożenia skargi w terminie 3 dni od naruszenia praw ucznia w drodze:
ustnej do:
Dyrektora szkoły,
wychowawcy,
pedagoga szkolnego;
pisemnej do:
Dyrektora,
Rady Pedagogicznej.
Złożona skarga musi zawierać opis sytuacji i konkretne zarzuty dotyczące naruszenia prawa ucznia.
Dyrektor przeprowadza postępowanie wyjaśniające.
W ciągu 14 dni roboczych wnioskodawca (uczeń lub jego rodzic) otrzymuje odpowiedź pisemną od Dyrektora szkoły.”
59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
„§ 25. pkt.8, ustęp:
1) udział ucznia w nauczaniu zdalnym jest obowiązkowy. Potwierdzeniem obecności ucznia na zajęciach jest wpis w dzienniku elektronicznym NZ;
2) uczeń ma obowiązek aktywnego uczestniczenia w zajęciach online, punktualnego logowania się na lekcję oraz pracy z włączoną kamerą;
5) uczeń nieobecny na zajęciach ma obowiązek uzupełnienia materiału zgodnie z zapisami zawartymi w statucie szkoły;
6) uczeń ma obowiązek przestrzegania terminu i sposobu wykonania zleconych przez nauczyciela zadań, także kartkówek/prac klasowych/sprawdzianów/itd. Niedostosowanie się do tego obowiązku powoduje konsekwencje określone
w statucie;
13) uczeń lub jego rodzic ma obowiązek kontrolowania swojego konta
w e-dzienniku (informacje, poczta, zakładka zadania domowe)
14) uczeń ma obowiązek dbania o bezpieczeństwo podczas korzystania z internetu oraz stosowania się do zasad kulturalnego zachowania w sieci.
§ 38. pkt.:
7.Uczeń ma obowiązek napisać sprawdzian, na którym był nieobecny.
8.Jeżeli uczeń z przyczyn losowych (usprawiedliwionych) nie mógł wziąć udziału
w sprawdzianie, pracy klasowej czy innej pisemnej formie sprawdzającej ma obowiązek to uczynić w późniejszym terminie ustalonym wraz z nauczycielem; jednak nie później niż w ciągu dwóch tygodni od dnia powrotu do szkoły.
§ 47. pkt.:
1. Uczeń ma obowiązek:
zdobywać wiedzę i systematycznie przygotowywać się do zajęć edukacyjnych,
regularnie i aktywnie uczestniczyć w zajęciach edukacyjnych, nie spóźniać się na lekcje oraz właściwie zachowywać się w ich trakcie,
usprawiedliwiać każdą nieobecność na zajęciach obowiązkowych,
przestrzegać zasad kultury osobistej i współżycia społecznego oraz właściwego zachowania wobec nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz pozostałych uczniów,
szanować prawa, wolność i godność osobistą oraz poglądy i przekonania innych ludzi,
nie stosować agresji fizycznej i słownej oraz żadnej formy przemocy wobec innych,
przeciwstawiać się w miarę swoich możliwości przejawom wandalizmu i wulgarności,
zgłaszać nauczycielowi fakt zaistnienia takich sytuacji,
dbać o wspólne dobro, ład i porządek w szkole, nie dopuszczać się kradzieży
i niszczenia mienia,
nie podejmować działań zagrażających zdrowiu i życiu własnemu oraz innych osób,
troszczyć się o własne zdrowie i higienę,
nieść, w miarę swoich możliwości, pomoc potrzebującym,
godnie reprezentować szkołę, również przebywając poza jej terenem,
przestrzegać statutu szkoły.
§ 51. pkt.:
W świetle postanowień zawartych w Statucie uczeń zobowiązany jest:
uczęszczać na zajęcia wynikające z planu zajęć, przybywać na nie punktualnie; pomimo spóźnienia na zajęcia, uczeń zobowiązany jest do przybycia do sali,
w której odbywają się zajęcia;
systematycznie przygotowywać się do zajęć, odrabiać prace polecone przez nauczyciela do wykonania w domu, przygotowywać się do pisemnych form sprawdzania wiedzy;
zachować należytą uwagę w czasie zajęć lekcyjnych, nie rozmawiać z innymi uczniami, zabierać głos, gdy zostanie do tego upoważniony przez nauczyciela;
spełniać obowiązek szkolny; przez niespełnienie obowiązku szkolnego rozumie się nieusprawiedliwioną nieobecność w okresie jednego miesiąca na co najmniej 50% obowiązkowych zajęciach edukacyjnych w szkole, także jeśli prowadzone są także w formie zdalnej.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
§ 50. pkt.:
Uczeń może być karany:
ustnym upomnieniem;
przyznaniem ujemnych punktów z zachowania określonych w § 45;
naganą;
obniżeniem rocznej oceny z zachowania;
zawieszeniem praw w reprezentowaniu szkoły na zewnątrz oraz udziału
w wycieczkach szkolnych;
skreśleniem z listy uczniów. „