Cyfryzacja urzędów #1432
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
2 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Cyfryzacja gmin przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez GRODZISKO DOLNE
Odpowiadam stosownie do treści wniosku w kolejności zadanych pytań.
Ad. 1.
-w Urzędzie można załatwiać sprawy za pośrednictwem platformy ePuap,
składając wniosek profilem zaufanym, lub z podpisem elektronicznym,- pisma, wnioski zapytania, można wysłać także mailowo na adres:
{{ email }} <mailto:{{ email }}> - (nie każdą
sprawę można załatwić zwykłym mailem)- zawsze można załatwić sprawę w formie tradycyjnej, papierowej,
Ad. 2
Odpowiedź a)
Ad.3
W naszym Urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów
Ad. 4
Urzędy mają coraz więcej możliwości załatwiania spraw za pośrednictwem
systemów elektronicznych, jak zawsze pojawia się kilka problemów z
wdrażaniem nowych technologii, i tutaj odp. zarówno c) jak i d) mają duże
znaczenie.Ad. 5
Na chwilę obecną tak. Uczestniczymy w: a) Projekt PseaP - poprawa
funkcjonalności i dojrzałości e-usług gmin Cieszanów, Jarosław i Grodzisko
Dolne. Kończymy projekt.b) jesteśmy w systemie informacji ePuap, projektu realizowanego przez
Ministerestwo Cyfryzacji ze środków EFRR w ramach programu operacyjnego
Innowacyjna Gospodarkac) Uruchomiliśmy usługę Paybynet w zakresie płatności ePuap i spraw
załatwianych w USC,d) posługujemy się systemem do obsługi obiegu dokumentów EZD Proton - firmy
Sputnik Software Sp. z o.o.e) wszelkie płatności na rzecz gminy można zrobić przelewem na wydzielone
konta bankowe,Z poważaniem
Adam Chmura
Sekretarz GminyUrząd Gminy Grodzisko Dolne
37-306 Grodzisko Dolne 125a
tel.: (17) 242 82 65 | fax: (17) 243 60 38 | kom.: 604 42 82 53
www.grodziskodolne.pl