- Praworządność szkół
- Praworządność szkół #77
Praworządność szkół #77
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
5 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
SP9 pismo przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W BĘDZINIE
Ocena LLM: D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W BĘDZINIE
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- pismo_dopamina.pdf
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 |
im. Noblistów Polskich , Będzin 06.02.2024 r.
42-504 Będzin, ul. Jedności 38
tel. 32 360-61-78, fax 32 360-61-54
NIP 625-21-07-565, REGON 000726346
SP9.071.2.2024
Pani Anna Dęboń
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
e-mail: dopaminaQop.pl
Na podstawie art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej ( Dz. U. z 2022 r. poz. 902 t.j.) powiadamiam Wnioskodawcę,
że termin na załatwienie wniosku o udostępnienie informacji publicznej z dnia
25.01.2024 r. zostaje wydłużony do dnia 25.03.2024 r.
Informuję, że do rozpatrzenia wniosku Szkoła potrzebuje więcej czasu ze względu
na szeroki zakres informacji żądanych przez Wnioskodawcę. W celu przygotowania
danych do udzielenia odpowiedzi na wniosek należy przeanalizować kilka dokumentów
z zakresu organizacji Szkoły co powoduje wydłużenie czasu na przekazanie odpowiedzi.
Z poważaniem
sw uhijikya
mgr M Wa a -
Fwd: Ważne - do wyjścia dziś ;) przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W BĘDZINIE
Ocena LLM: B) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W BĘDZINIE i zawiera odmowę odpowiedzi na
pytania z wniosku o informację publiczną.Załączniki
- regulaminRR.jpg
- regulaminRR2.jpg
- regulaminRR1.jpg
- inform.publiczna.dopamina.docx
- regulaminRR3.jpg
- regulaminRR4.jpg
- rozlicznieRR.jpg
- pismo_dopamina.pdf
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do rad oddziałowych: 1. Wybory do rad oddziałowych
przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym. 2. Termin pierwszego
zebrania rodziców w oddziałach w każdym roku szkolnym ustala dyrektor szkoły. 3. Podczas zebrań
oddziałowych rodzice wybierają rady oddziałowe składające się z trzech rodziców1 uczniów danego
oddziału. 4. W wyborach do rad oddziałowych, jednego ucznia może reprezentować tylko jeden
rodzic. 5. Wybory do rad oddziałowych przeprowadza się w głosowaniu tajnym. 6. Wybory do rady
oddziałowej na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym przeprowadza wychowawca
oddziału. 7. Zadania wychowawcy oddziału podczas wyborów do rady oddziałowej: a) powołanie
komisji skrutacyjnej, b) przyjmowanie zgłoszeń kandydatur, c) nadzorowanie przebiegu głosowania,
d) podanie wyników głosowania. 8. Zadania komisji skrutacyjnej a) przygotowanie kart do
głosowania, b) przeprowadzenie głosowania, c) policzenie głosów i przekazanie wyników głosowania
przewodniczącemu. 9. Członek komisji skrutacyjnej nie może kandydować do rady oddziałowej. 10.
Zgłoszenia kandydatów do rady oddziałowej mogą dokonać jedynie rodzice, którzy przybyli na
zebranie. 11. Kandydat do rady oddziałowej musi wyrazić zgodę na kandydowanie. 12. Wybory do
rady oddziałowej odbywają się przy nieograniczonej liczbie kandydatów zgłoszonych przez rodziców,
przy czym liczba kandydatów nie może być mniejsza niż trzech. 13. W głosowaniu bierze udział tylko
jeden rodzic danego ucznia. 14. Głosowanie odbywa się na przygotowanych kartach do głosowania.
15. Na karcie do głosowania wpisuje się nazwisko swojego kandydata. 16. Za wybranych do rady
oddziałowej uważa się trzech pierwszych kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę głosów. 17.
W przypadku równej liczby głosów otrzymanych przez kandydatów, przeprowadza się kolejną turę
głosowania. 18. Z przeprowadzonych wyborów rada oddziałowa sporządza protokóż, który
przewodniczący po podpisaniu przekazuje przewodniczącemu Rady Rodziców. 19. Wybrani
członkowie rady oddziałowej wyłaniają ze swojego grona przewodniczącego. $ 5 Szczegółowy tryb
przeprowadzenia wyborów do Rady Rodziców: 1. Wybory przedstawiciela danego oddziału do Rady
Rodziców przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym. 2. Do Rady
Rodziców wybiera się jednego przedstawiciela rodziców z danego oddziału. 3. W wyborach
przedstawiciela danego oddziału do Rady Rodziców, jednego ucznia może reprezentować tylko jeden
rodzic. 4. Wybory przedstawiciela oddziału do Rady Rodziców przeprowadza się w głosowaniu
jawnym2 . 1 w regulaminie można określać inną liczbę osób 2 w regulaminie można również przyjąć
zasadę, że przedstawicielem rady oddziałowej w radzie rodziców jest przewodniczący rady
oddziałowej lub zasadę, że przedstawiciela rady oddziałowej do rady rodziców wybierają sami
członkowie rady oddziałowej spośród siebie 5. W głosowaniu jawnym rodzice głosują przez
podniesienie ręki. 6. Dopuszcza się przeprowadzenie wyborów do Rady Rodziców w głosowaniu
tajnym na wniosek rodzica, przyjęty przez rodziców z danego oddziału w głosowaniu jawnym. 7.
Głosowanie tajne przeprowadzenia się w sposób określony w $ 48. Wybory przedstawiciela oddziału
do Rady Rodziców przeprowadza wychowawca oddziału. 9. Zadania wychowawcy klasy podczas
wyborów do Rady Rodziców: a) przyjmowanie zgłoszeń kandydatur do Rady Rodziców, b)
przeprowadzenie głosowania, c) policzenie głosów i podanie wyników głosowania. 10. Zgłoszenia
kandydatów do Rady Rodziców mogą dokonać jedynie rodzice, którzy przybyli na zebranie. 11. W
głosowaniu bierze udział tylko jeden rodzic danego ucznia. 12. Kandydat do Rady Rodziców musi
wyrazić zgodę na kandydowanie. 13. Wybory przedstawiciela danego oddziału do Rady Rodziców
odbywają się spośród członków rady oddziałowej. 14. Za wybranego przedstawiciela rady
oddziałowej do rady Rodziców uważa się kandydata, który uzyskał największą liczbę głosów. 15. W
przypadku równej liczby głosów otrzymanych przez kandydatów, przeprowadza się kolejną turę
głosowania.
13.Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego
rady (po zbadaniu sprawozdania przez komisję rewizyjną i
przedstawieniu przez nią opinii w tej sprawie).
14.Uchwalanie propozycji wysokości składek rodziców.
15.Podejmowanie decyzji o sposobach wydatkowania
zebranych funduszy.
Rada rodziców, a ogół rodziców w szkole
Czytając uważnie zapisy dotyczące kompetencji rady rodziców w
szkole lub przedszkolu, można wyciągnąć wnioski o obszarze działań
szkoły, na który mają i powinni mieć wpływ rodzice. Pomijając kwestie
dotyczące opiniowania awansu i oceny pracy nauczycieli oraz
dyrektora, rodzice mogą kształtować pracę wychowawczą szkoły. To
oni mogą, a nawet powinni podejmować decyzje o kierunkach pracy
wychowawczej i profilaktycznej, a także decydować o podjęciu
współpracy z organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami,
poszerzając w ten sposób ofertę wychowawczą szkoły. Angażując się
w organizację imprez i projekty szkoły, wpływają na jej wizerunek i
jakość pracy w placówce. Zaangażowani rodzice, to lepsza atmosfera
pracy wewnątrz społeczności szkolnej i lepsze relacje z pracownikami
szkoły.
Rada rodziców może być wsparciem dla tych spośród ogółu rodziców
uczniów, którzy mają jakieś zastrzeżenia do pracy szkoły.
Przedstawiciele w radzie są wtedy rzecznikami interesów rodziców,
mogą wnioskować do dyrektora szkoły o podjęcie konkretnych działań.
Oczywiście status rodzica jest zawsze taki sam: może otrzymać
informacje dotyczące tylko swojego dziecka, więc w sytuacji, kiedy
dochodzi do konfliktu, przedstawiciel rady może wspierać rodzica, ale
nie powinien brać udziału w rozmowach dotyczących bezpośrednio
kłopotów dydaktycznych czy wychowawczych innych uczniów.
Do kompetencji rady rodziców należy w
szczególności:
1.Występowanie we wszystkich sprawach dotyczących
szkoły do dyrektora oraz pozostałych organów szkoły, a także
organu prowadzącego i sprawującego nadzór pedagogiczny.
2.Uchwalanie, w porozumieniu z radą pedagogiczną, programu
wychowawczego i profilaktycznego szkoły.
3.Opiniowanie projektu planu finansowego szkoły składanego
przez dyrektora.
4.Opiniowanie programu i harmonogramu poprawy
efektywności kształcenia lub wychowania.
5.Opiniowanie możliwości podjęcia w szkole działalności przez
stowarzyszenie lub inną organizację, w szczególności organizację
harcerską.
6.Opiniowanie dorobku zawodowego nauczycieli, w związku z
ubieganiem się przez nich o awans zawodowy na stopień
nauczyciela kontraktowego, mianowanego i dyplomowanego.
7.Występowanie do dyrektora z wnioskiem o wprowadzenie
obowiązku noszenia przez uczniów (na terenie szkoły)
jednolitego stroju oraz udział w określeniu wzoru tego stroju.
8.Występowanie z wnioskami o dokonanie oceny pracy
dyrektora i nauczycieli.
9.Występowanie z wnioskiem o utworzenie rady szkoły.
10.Wybór przedstawicieli rodziców do rady szkoły, komisji
oraz innych organów, których przepisy przewidują udział
przedstawicieli rodziców uczniów danej szkoły.
11.Wybór przedstawicieli rady do komisji konkursowej na
stanowisko dyrektora.
12.Uchwalanie corocznego preliminarza rady i jego zmian.WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów.
Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 274
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak
3.a. Jeśli tak to jakie? 0 - testy semestralne, testy na wejściu, egzamin próbny; 1 - praca na lekcji w formie pisemnej, praca w grupach, prace z komputerem, rysunki plastyczne, prace techniczne, krótkie prace domowe, przygotowanie do lekcji, aktywność, czytanie głośne; 2 - ocena semestralna, kartkówki, dyktanda, krótsze wypowiedzi pisemne, odpowiedź ustna, recytacja wiersza, odpowiadanie ustne, piosenka, prezentacja, prace pisemne długoterminowe, konkursy na szczeblu szkolnym ( I, II, III miejsce), karty pracy, czytanie ze zrozumieniem; 3 - sprawdziany, prace klasowe, testy, dłuższe wypracowania, konkursy na szczeblu pozaszkolnym ( I, II, III miejsca oraz wyróżnienia w konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych),
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Nie
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? „przychodzić do szkoły schludnie i estetycznie ubranym, a na uroczystości szkolne odświętnie” (par. 42, ust. 3, pkt.9)
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Nie
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w okreslonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? „Ocenę celującą (6) otrzymuje uczeń, który: 1) biegle posługuję się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów, 2) proponuje rozwiązania nietypowe, 3) podejmuje samodzielną pracę w celu pogłębiania swojej wiedzy, 4) wychodzi z własnymi inicjatywami rozwiązań problemu, 5) bierze udział w konkursach, odnosi sukcesy, 6) umie powiązać problemtykę różnych przedmiotów” (par. 47d, pkt. 1)
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego? Nie dotyczy
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole? Zakaz korzystania na lekcji, w świetlicy i bibliotece szkolnej z telefonów komórkowych, MP3 oraz innych urządzeń elektronicznych (powinny być one wyłączone i schowane do plecaków) (par. 42, ust 3, pkt. 20)
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie? -
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Nie dotyczy
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Nie dotyczy
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego? Usprawiedliwienie przez rodziców w dzienniku elektronicznym
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na: Własnym koncie Rady
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. Skan w załączeniu.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak/Nie
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu. Tak, skan w załączeniu.
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest? Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia – 1 wakat
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 10h tygodniowo
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. Wykształcenie wyższe, tytuł zawodowy magister, kierunek studiów psychologia
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 232 uczniów
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 6 uczniów
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 59 uczniów
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Nie
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak – rolety okienne, klimatyzacja na hali sportowej
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze Tak
-Szatnia Nie
-Teren wokół szkoły Tak
- Inne (proszę wpisać jakie)
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły). Par. 42 pkt. 1
„1.Prawa ucznia:
1) do wiedzy o prawach oraz środkach, jakie przysługują uczniom w przypadku naruszania ich praw,
2) do swobodnego dostępu na zajęcia lekcyjne,
3) do korzystania ze zbiorów biblioteki szkolnej,
4) do pomocy w nauce,
5) do pomocy psychologiczna - pedagogicznej,
6) do rozwijania swoich zdolności i zainteresowań,
7) do wolności myśli, sumienia i wyznania, przy czym rodzicom przysługuje prawo do ukierunkowania dziecka i pieczy nad korzystaniem przez nie z przysługującej wolności,
8) do swobody wyrażania myśli i przekonań - także światopoglądowych i religijnych, jeśli nie narusza tym dobra innych osób,
9) do swobodnej wypowiedzi a w szczególności swobodę poszukiwania, otrzymywania
i przekazywania informacji w dowolnej formie,
10) do wygłaszania opinii, przedstawienia stanowiska we własnej sprawie,
11) do przedstawienia własnego stanowiska, gdy zapadają decyzje dotyczące uczniów lub indywidualnego ucznia,
12) do przedstawiania, w ramach Samorządu Uczniowskiego, Radzie Rodziców, Radzie Pedagogicznej oraz dyrektorowi wniosków i opinii we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów,
13) do jawnej i umotywowanej oceny, do informacji o zasadach oceniania, klasyfikowania
i promowania oraz o zasadach i kryteriach oceniania zachowania oraz o możliwościach odwołania od ustalonej oceny, warunkach przystąpienia i trybie przeprowadzania egzaminu poprawkowego, klasyfikacyjnego,
14) do poszanowania jego godności,
15) do opieki wychowawczej i higienicznych warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej,
16) do tajemnicy życia prywatnego i rodzinnego,
17). do higienicznych warunków nauki,
18) do odpoczynku, czasu wolnego, rozrywki i zabawy,
19) do otrzymywania pomocy materialnej,
20) uczeń ma prawo należeć do organizacji i stowarzyszeń działających na terenie szkoły,
21) uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych,”
59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Par. 42 pkt. 3
„1) przestrzegać postanowienia zawarte w Statucie Szkoły i innych dokumentach dotyczących życia szkoły,
2) postępować zgodnie z dobrem szkolnej społeczności, dbać o honor i tradycje szkoły,
3) uczęszczać regularnie na lekcje i na wybrane zajęcia pozalekcyjne. Każdorazowa nieobecność spowodowana chorobą lub inną przyczyną powinna być usprawiedliwiona przez rodziców ucznia w dzienniku elektronicznym w zakładce usprawiedliwienia nie później, niż w ciągu dwóch tygodni po powrocie ucznia do szkoły.
4) przestrzegać zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych pracowników szkoły, dbać o kulturę słowa i o to, by sposób bycia nie naruszał godności własnej i godności innych,
5) nie zakłócać swoim zachowaniem przebiegu lekcji, pracować sumiennie, koncentrować uwagę na omawianych zagadnieniach,
6) włączać się aktywnie we wzbogacanie procesu dydaktycznego, stawiać pytania, inicjować dyskusję, organizować pomoc koleżeńską,
7) odrabiać systematycznie prace domowe, samodzielnie poszerzać wiadomości w interesujących dziedzinach wiedzy,
8) stawiać sobie wymagania proporcjonalnie do własnych uzdolnień,
9) przychodzić do szkoły schludnie i estetycznie ubranym a na uroczystości szkolne odświętnie
10) rozumieć ważność samowychowania, umieć stawiać sobie wysokie wymagania odnośnie do własnego rozwoju,
11) pracować nad ukształtowaniem własnego systemu wartości głęboiko ludzkich zgodnych z wyznawanym światopoglądem,
12) pracować nad kształtowaniem kompetencji społecznych,
13) dbać o zieleń i czystość w obejściu szkoły, w klasach i na korytarzach,
14)dbać o wspólne dobro, ład i estetykę w szkole. Uczeń zobowiązany jest do naprawienia uszkodzonego przez siebie sprzętu szkolnego,
15) troszczyć się o własne życie, zdrowie i higienę osobnistą; na terenie szkoły obowiązuje uczniów bezwzględny zakaz palenia tytoniu oraz paierosów elektronicznych, spożywania alkoholu rozprowadzania i używania środków odurzających,
16) okazywać szacunek każdemu człowiekowi, postępować uczciwie, zdecydowanie reagować na zło,
17) współtworzyć dobrą atmosferę w klasie i szkole,
18) podporządkować się zaleceniom i zarządzeniom dyrektora szkoły, Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców oraz ustaleniom rady Samorządu Uczniowskiego,
19) rozstrzygać spory na zasadach negocjacji, porozumienia i wzajemnego poszanowania stron,
20) przestrzegać zakazu korzystania na lekcji, w świetlicy i bibliotece szkolnej z telefonów komórkowych, MP3 oraz innych urządzeń elektronicznych (powinny być one wyłączone i schowane do plecaków),
21) spełniać obowiązek szkolny. Przez niespełnianie obowiązku szkolnego należy rozumieć nieusprawiedliwioną nieobecność ucznia w okresie jednego miesiąca, na co najmniej 50% obowiązkowych zajęć szkolnych, edukacyjnych,
23) uczeń ma obowiązek oczekiwać w budynku szkoły na przewóz szkolny lub dodatkowe zajęcia, odbywające się na terenie szkoły.”
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
Par. 43, pkt. 1
„1.Upomnienie wychowawcy wobec klasy.
2. Upomnienie wychowawcy klasy z pisemnym powiadomieniem rodziców.
3. Nagana wychowawcy klasy.
4. Nagana dyrektora szkoły udzielona w obecności wychowawcy i rodziców ucznia.
5. Zawieszenie prawa do udziału w zajęciach pozalekcyjnych, do reprezentowania szkoły na zewnątrz, do korzystania z rozrywek kulturalnych.
6. Przeniesienie do równoległej klasy w swojej szkole.
7. Nie mogą być stosowane kary naruszające nietykalność i godność osobistą ucznia.
8. O rodzaju i trybie kary decyduje dyrektor szkoły wraz z Radą Pedagogiczną.”
Reasumując
Uczestnictwo w działaniach rady rodziców jest prawem i przywilejem
rodzica. Jeśli jednak podejmie się on działań w tym organie — stanie się
także obowiązkiem na mocy podjętych zobowiązań. Nie jest to jednak
szczególnie trudne i absorbujące zadanie. Formalnie odbywają się
spotkania plenarne (są to zwykle 2 do 4 spotkania w roku), natomiast
działania członków rady w różnych aktywnościach, podejmowanych
przez rodziców, są i tak z nimi uzgadniane, więc można dopasować
stopień zaangażowania do swojego kalendarza zawodowego i
rodzinnego.
Uczestnictwo w życiu szkoły, jako członek w rady rodziców, niesie za
sobą wiele korzyści. Do podstawowych zaliczyć należy: poczucie
wpływu na jakość pracy szkoły (poprzez możliwość opiniowania wielu
znaczących obszarów pracy szkoły), poszerzanie oferty zgodnie z
potrzebami uczniów i wybór środowiska lokalnego (współpraca z
instytucjami kultury, stowarzyszeniami, organizacjami pozarządowymi
itd.) czy wpływanie na wizerunek szkoły (rodzic jako przedstawiciel rady
staje się niejako „twarzą” szkoły podczas uroczystości i projektów). A
dla dziecka? Jako zaangażowany rodzic mamy lepszy ogląd wielu
spraw szkolnych, a to na pewno będzie miało wpływ na sposób
patrzenia i oceny sytuacji, w których uczestniczy dziecko.
Podstawa prawna określająca zasady
działania rady rodziców
Podstawą prawną funkcjonowania rady rodziców jest Ustawa MEN z
dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910).
W artykule 83 (poz.1 — 6) opisane są zasady powoływania i działania
rad rodziców, a w art. 84 (poz. 1-7) — kompetencje rady. Szczegółowe
kompetencje w zakresie opiniowania, opisane są także w art. 91,100,
102 i 109.
Nadal obowiązuje także art. 22ab, pkt 4 ustawy MEN o systemie
oświaty (Dz. U. z 2020 r., z 1323), z dnia 7 września 1991, dotyczący
opiniowania zestawów podręczników i materiałów ćwiczeniowych.
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (Dz. U. z 2019 r.
poz. 2215), w art. 6a i 9c opisuje udział rady rodziców w procedurach
awansu zawodowego nauczycieli.
Ponadto obowiązuje Rozporządzenie MEN z dnia 29 czerwca 2017 r. w
sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć
wychowania fizycznego (Dz.U., poz. 1322), które nakłada na dyrektora
szkoły obowiązek zasięgnięcia opinii rady rodziców na temat propozycji
zajęć wychowania fizycznego do wyboru.Rozliczenie finansowe działalności Rady Rodziców w ro
stan na dzień 31-08-2022
ku szkolnym 2021/2022
wpływy
18 505,24 zł
stan środków na dzień 31-08-2022 8 179,00 zł
Wpłaty składek na RR 26 684,24 zł
ącznie w roku szkolnym
wydatki
3 969,02 zł.
nagrody dla uczniów 2 300,00 zł
przewóz dzieci 202,00 zł
wydatki adm-prowizje bankowe, druki 27,73zł
zdjęcia do kroniki szkolnej 350.87 zł
PE 170,00 zł
Sym 175,80 zł
[ozdoby świąteczne
Balony dla piwerwszoklasistów U,
w 66,00 zł
zwrot błędnie wpłaconej kwoty na rachunek bankowy >
|Łącznie w roku szkolnym UEGGŻEC
Stan środków na dzień 01-09-2022 BEC:
5 8 179,00zł
kę e 7466,42 zł
stan środków na dzień 31-08-2023 32058
(kasa 1496,41 zł, bank 17 713,99 zł)
Internal
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9
im. Noblistów Polskich ,
42-504 Będzin, w. ledności 38 Bedzią, 22.082024
tel. 32 36051-/8, fax 32 360-61-54 ę
NIP 625-21-97-665, REGON 000726346
SP9.071.10.2024
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
sprawa-64448(Qinfo.szkolajestnasza.pl
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie
do informacji publicznej Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 9 im Noblistów Polskich
w Będzinie udziela, Stowarzyszeniu dO!PAmina Lab, informacji publicznej w zakresie
zadanych pytań.
DYREKN UDAM
mgr Mał Spa -
Read: Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W BĘDZINIE
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.Twoja wiadomość
Do: Sekretariat SP9 Będzin
Temat: Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
Wysłana: 29.03.2024, 10:35:43 CETzostała odczytana: 29.03.2024, 10:37:07 CET