Sąd Rejonowy w Sosnowcu, ul. 1 Maja 19, 41-200 Sosnowiec,
tel. 32 296-62-52, prezes@sosnowiec.sr.gov.pl, www.sosnowiec.sr.gov.pl,
NIP 644-22-85-149, Regon 000322181
PREZES SĄDU REJONOWEGO
W SOSNOWCU
OADM.0123.23.2024
Sosnowiec, dnia 26 kwietnia 2024 r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-69959@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia 17 kwietnia 2024 r.
poniżej przedstawiam żądane informację ;
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną
i elektroniczną. – 84 wnioski.
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez ,,sprawę’’ należy
rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi,
które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek
nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia
informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
- 14 spraw
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej
formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa
rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail,
wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
Sąd Rejonowy w Sosnowcu, ul. 1 Maja 19, 41-200 Sosnowiec,
tel. 32 296-62-52, prezes@sosnowiec.sr.gov.pl, www.sosnowiec.sr.gov.pl,
NIP 644-22-85-149, Regon 000322181
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie
informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej
(w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których
ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca
zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt
sprawy).
l) inne.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego
załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób. W tut. Sądzie
wnioski o udzielenia informacji publicznej są prowadzone przez wszystkich pracowników Oddziału
Administracyjnego.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją dostępu
do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej
odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji
przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
Żaden z pracowników w zakresie czynności nie posiada zapisu dot. realizacji dostępu do informacji
publicznej. Czynności te wykonywane są w ramach wykonywania innych zadań, poleceń, wydanych
przez przełożonego zgodnych z zakresem działania oddziału oraz posiadanymi kwalifikacjami
pracownika.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej?
Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził. Pracownicy tut.
Sądu nie uczestniczyli w 2023 r. w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej.
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie. Tut. Sąd w latach 2021-2023 nie wydał
orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i zostały
one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego
do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o
Sąd Rejonowy w Sosnowcu, ul. 1 Maja 19, 41-200 Sosnowiec,
tel. 32 296-62-52, prezes@sosnowiec.sr.gov.pl, www.sosnowiec.sr.gov.pl,
NIP 644-22-85-149, Regon 000322181
udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz
sentencji każdego orzeczenia. Nie dotyczy tut. Sądu.
Z wyrazami szacunku
Sędzia Małgorzata Hencel - Święczkowska
Prezes Sądu Rejonowego
w Sosnowcu
- podpisano elektronicznie -
Załączniki:
1.Brak
Otrzymują:
1. Adresat
2. a/a