Wnioski o informację w 2023 - sądy rejonowe #240
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
5 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Otrzymano: 2024-05-16 14:54:47
Nr | Pytanie | Odpowiedź | Kategoria odpowiedzi |
---|---|---|---|
1 | 1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną. | 25 | |
2 | 2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez ,,sprawę'' należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby. | 4 | |
3 | 3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi: a) rejestr papierowy, b) rejestr papierowo-elektroniczny, c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD, d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie, e) inne. | c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD | |
4 | 4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa rejestrze: a) data wpływu wniosku, b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP) c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek, d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa), e) pełna treść wniosku, f) krótki opis czego dotyczył wniosek, g) pełna treść odpowiedzi na wniosek, h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie informacji), i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana), j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją naliczono), k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy). l) inne. | a) data wpływu wniosku, b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP) c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek, d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa), e) pełna treść wniosku, f) krótki opis czego dotyczył wniosek, g) pełna treść odpowiedzi na wniosek, h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie informacji), i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana), j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją naliczono), k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy). l) inne. | |
5 | 5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób. | Kierownik Oddziału Administracyjnego | |
6 | 6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów: a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej, e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji przez organ, f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów, g) inne. | a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej | |
7 | 7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził. | Pracownicy Sądu nie brali w 2023r. udziału w szkoleniach z zakresu informacji publicznej. | |
8 | 8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie. | nie | |
9 | 9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia. | nie odnotowano takich spraw |
Treść
-
Read: Wniosek o udostępnienie informacji ws. obsługi wniosków o informację w 2023 przez Sąd Rejonowy w Słubicach
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią. -
Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) - Wniosek o udostępnienie informacji ws. obsługi wniosków o informację w 2023 przez Sąd Rejonowy w Słubicach
Ocena LLM: Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.To jest potwierdzenie dorÄczenia wiadomoÅci, która zostaÅa wysÅana na adres {{ email }}.
Uwaga: to potwierdzenie dorÄczenia wiadomoÅci oznacza tylko, że wiadomoÅÄ zostaÅa wyÅwietlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treÅÄ tej wiadomoÅci zostaÅa przeczytana lub zrozumiana.
-
dot. Wniosku o udostępnienie informacji ws. obsługi wniosków o informację w 2023 przez Sąd Rejonowy w Słubicach
Ocena LLM: C) email jest odpowiedzią z Sąd Rejonowy w Słubicach i zawiera informację o
przedłużeniu terminu na odpowiedź. -
odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej ws. obsługi wniosków o informację przez Sąd Rejonowy w Słubicach
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z Sąd Rejonowy w Słubicach i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.DzieÅ dobry
W odpowiedzi na wniosek o udostÄpnienie informacji publicznej z dnia
17.04.2024r. uprzejmie informujÄ, iż:*Ad. 1*
W 2023r. do SÄ du Rejonowego w SÅubicach wpÅynÄÅo *25 wniosków* w trybie
dostÄpu do informacji publicznej.*Ad.2*
*W 2023r. *w SR w SÅubicach w
*- 3 sprawach* poinformowano, że wniosek nie stanowi informacji
publicznej, której udostÄpnienia można Å¼Ä daÄ zgodnie z art.6 Ustawy o
dostÄpie do informacji publicznej.*- 1 sprawie *organ wydaÅ decyzjÄ administracyjnÄ o odmowie
udostÄpnienia informacji.*3.*Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostÄpnienie informacji
publicznej? JeÅli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie
wÅaÅciwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
*c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
*d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.*4.*JeÅli organ prowadzi rejestr wniosków o udostÄpnienie informacji
publicznej, to jaka jest jego zawartoÅÄ? Prosimy o zaznaczenie tej
informacji/tych informacji, które znajdujÄ siÄ w PaÅstwa rejestrze:
*a) data wpÅywu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpÅynÄ Å wniosek* (np. wniosek ustny, wniosek
zÅożony drogÄ e-mail, wniosek przesÅany drogÄ pocztowÄ , wniosek
przesÅany przez ePUAP)*
*c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
*d) dane wnioskodawcy (imiÄ i nazwisko/nazwa),
e) peÅna treÅÄ wniosku,
f) krótki opis czego dotyczyŠwniosek,
g) peÅna treÅÄ odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostÄpnienie
informacji, nieudostÄpnienie informacji),*
*i) informacja, że w sprawie zostaÅa wydana decyzja o odmowie
udostÄpnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których
zostaÅa ona wydana),
*j) informacja o naliczonej opÅacie za udostÄpnienie informacji (w tych
przypadkach, w których jÄ naliczono),
k) informacja o postÄpowaniu administracyjnym lub
sÄ dowoadministracyjnym, które wnioskodawca zainicjowaÅ w zwiÄ zku ze
sprawÄ o udostÄpnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt
sprawy).
l) inne.*5.*Kto w organie zajmuje siÄ realizacjÄ dostÄpu do informacji
publicznej (np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski,
prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacjÄ terminowego zaÅatwiania
tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób*-
Kierownik OddziaÅu Administracyjnego**6.*Prosimy o podanie zakresu obowiÄ zków osoby/osób
zajmujÄ cej/zajmujÄ cych siÄ realizacjÄ dostÄpu do informacji publicznej.
JeÅli bÄdzie to dla PaÅstwa uÅatwienie, to prosimy o zaznaczenie
wÅaÅciwej odpowiedzi/wÅaÅciwych odpowiedzi spoÅród poniższych punktów:
*a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostÄpniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostÄpnienie informacji publicznej,
*d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawieÅ podsumowujÄ cych na temat
udostÄpniania informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.*7.*Czy w 2023 r. pracownicy sÄ du brali udziaÅ w szkoleniach z zakresu
dostÄpu do informacji publicznej? JeÅli tak, to prosimy o podanie nazwy
takich szkoleÅ oraz informacji kto je prowadziÅ*.- Pracownicy SÄ du nie
brali w 2023r. udziaÅu w szkoleniach z zakresu informacji publicznej.**8.*Czy w latach 2021-2023 sÄ d wydaÅ orzeczenia w sprawach z art. 23
ustawy o dostÄpie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie
odpowiedzi tak/*nie.**9.*JeÅli sÄ d wydaÅ orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostÄpie do
informacji publicznej i zostaÅy one opublikowane w Portalu OrzeczeÅ
SÄ dów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania
linku prowadzÄ cego bezpoÅrednio do tych orzeczeÅ w portalu. JeÅli nie,
to prosimy o udostÄpnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np.
skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia. *â
nie odnotowano takich spraw*Na zarzÄ dzenie Prezesa SR w SÅubicach
Andżelika Krajewska
Kierownik OddziaÅu Administracyjnego
{{ email }}
tel. 95 750 70 24SÄ d Rejonowy w SÅubicach
ul. Bohaterów Warszawy 3B
69-100 SÅubiceNa podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporzÄ dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiÄ zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepÅywu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1) i ustawy z dnia 14 grudnia 2018r o ochronie danych osobowych
przetwarzanych w zwiÄ zku z zapobieganiem i zwalczaniem przestÄpczoÅci (Dz. U. 2019.125) informujÄ, iż klauzula informacyjna
zostaÅa zamieszczona na stronie internetowej sÄ du w zakÅadce âOchrona danych osobowychâ oraz na tablicy ogÅoszeÅ w budynku sÄ du,
z którÄ należy siÄ zapoznaÄW dniu 17.04.2024 o 11:10, {{ email }} pisze:
>
>
>
> *UWAGA !!! *Ta wiadomoÅÄ zostaÅa wysÅana przez nadawcÄ spoza sÄ dów i
> Ministerstwa SprawiedliwoÅci. Zachowaj ostrożnoÅÄ przy otwieraniu
> linków i zaÅÄ czników!
>
>
> *Wniosek*
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
> Ustawy o dostÄpie do informacji publicznej stowarzyszenie SieÄ
> Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostÄpnienie nastÄpujÄ cych
> informacji:
>
> 1. Liczba wniosków o udostÄpnienie informacji publicznej, które organ
> otrzymaÅ w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostÄpnienie
> informacji publicznej, które wpÅynÄÅy drogÄ pisemnÄ i elektronicznÄ .
> 2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówiÅ udostÄpnienia informacji
> publicznej? Przez ,,sprawÄââ należy rozumieÄ sprawÄ dotyczÄ cÄ
> jednego wniosku. Przez odmowÄ należy rozumieÄ odpowiedzi, które
> doprowadziÅy do nieudostÄpnienia informacji publicznej (np. organ
> poinformowaÅ, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ
> wydaÅ decyzjÄ administracyjnÄ o odmowie udostÄpnienia informacji,
> organ odmówiÅ udostÄpnienia informacji przetworzonej). Prosimy o
> podanie liczby.
>
> 3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostÄpnienie informacji
> publicznej? JeÅli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie
> wÅaÅciwej odpowiedzi:
> a) rejestr papierowy,
> b) rejestr papierowo-elektroniczny,
> c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
> d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
> e) inne.
>
> 4. JeÅli organ prowadzi rejestr wniosków o udostÄpnienie informacji
> publicznej, to jaka jest jego zawartoÅÄ? Prosimy o zaznaczenie tej
> informacji/tych informacji, które znajdujÄ siÄ w PaÅstwa rejestrze:
> a) data wpÅywu wniosku,
> b) informacja w jaki sposób wpÅynÄ Å wniosek (np. wniosek ustny,
> wniosek zÅożony drogÄ e-mail, wniosek przesÅany drogÄ pocztowÄ ,
> wniosek przesÅany przez ePUAP)
> c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
> d) dane wnioskodawcy (imiÄ i nazwisko/nazwa),
> e) peÅna treÅÄ wniosku,
> f) krótki opis czego dotyczyŠwniosek,
> g) peÅna treÅÄ odpowiedzi na wniosek,
> h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostÄpnienie
> informacji, nieudostÄpnienie informacji),
> i) informacja, że w sprawie zostaÅa wydana decyzja o odmowie
> udostÄpnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których
> zostaÅa ona wydana),
> j) informacja o naliczonej opÅacie za udostÄpnienie informacji (w
> tych przypadkach, w których jÄ naliczono),
> k) informacja o postÄpowaniu administracyjnym lub
> sÄ dowoadministracyjnym, które wnioskodawca zainicjowaÅ w zwiÄ zku
> ze sprawÄ o udostÄpnienie informacji publicznej (np. znak sprawy,
> sygn. akt sprawy).
> l) inne.
>
> 5. Kto w organie zajmuje siÄ realizacjÄ dostÄpu do informacji
> publicznej (np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski,
> prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacjÄ terminowego
> zaÅatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk
> tej osoby/osób.
>
> 6. Prosimy o podanie zakresu obowiÄ zków osoby/osób
> zajmujÄ cej/zajmujÄ cych siÄ realizacjÄ dostÄpu do informacji
> publicznej. JeÅli bÄdzie to dla PaÅstwa uÅatwienie, to prosimy o
> zaznaczenie wÅaÅciwej odpowiedzi/wÅaÅciwych odpowiedzi spoÅród
> poniższych punktów:
> a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
> b) koordynowanie procesu udostÄpniania informacji (np. dbanie o
> terminy),
> c) prowadzenie rejestru wniosków o udostÄpnienie informacji
> publicznej,
> d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
> e) przygotowywanie okresowych zestawieÅ podsumowujÄ cych na temat
> udostÄpniania informacji przez organ,
> f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
> g) inne.
>
> 7. Czy w 2023 r. pracownicy sÄ du brali udziaÅ w szkoleniach z zakresu
> dostÄpu do informacji publicznej? JeÅli tak, to prosimy o podanie
> nazwy takich szkoleÅ oraz informacji kto je prowadziÅ.
>
> 8. Czy w latach 2021-2023 sÄ d wydaÅ orzeczenia w sprawach z art. 23
> ustawy o dostÄpie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie
> odpowiedzi tak/nie.
>
> 9. JeÅli sÄ d wydaÅ orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostÄpie
> do informacji publicznej i zostaÅy one opublikowane w Portalu
> OrzeczeÅ SÄ dów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego
> do skopiowania linku prowadzÄ cego bezpoÅrednio do tych orzeczeÅ w
> portalu. JeÅli nie, to prosimy o udostÄpnienie informacji w formie
> dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz
> sentencji każdego orzeczenia.
>
> Wnioskowane informacje prosimy przesÅaÄ na adres:
> {{ email }}
>
> *Uzasadnienie*
>
> Prawo do informacji przysÅuguje każdemu czÅowiekowi na gruncie art. 10
> ust. 1 Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw CzÅowieka i Podstawowych
> WolnoÅci (EKPC), art. 19 ust. 2 MiÄdzynarodowego Paktu Praw
> Obywatelskich i Politycznych (MPPOiP) oraz art. 61 Konstytucji
> Rzeczypospolitej Polskiej (KRP). Podstawowym trybem sÅuÅ¼Ä cym do
> realizacji tego prawa jest zaÅ tryb wynikajÄ cy z Ustawy o dostÄpie do
> informacji publicznej (UDIP).
>
> Prezesi sÄ dów powszechnych sÄ podmiotami zobowiÄ zanymi do
> udostÄpniania informacji na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1 i 4 UDIP.
> UdostÄpnieniu podlegajÄ zarówno informacje dotyczÄ ce funkcjonowania
> sÄ du, jak i orzeczenia, które te sÄ dy wydajÄ (art. 6 ust. 1 pkt 4 lit.
> a tiret czwarte UDIP). Wszelkie ograniczenia prawa dostÄpu do
> informacji muszÄ natomiast speÅniaÄ wymogi okreÅlone w art. 10 ust. 2
> EKPC, art. 19 ust. 3 MPPOiP, art. 61 ust. 3 w zw. z art. 31 ust. 3 KRP
> oraz art. 5 UDIP.
>
> W standardach miÄdzynarodowych dużo uwagi poÅwiÄca siÄ przyjmowaniu
> prawnych rozwiÄ zaÅ krajowych pozwalajÄ cych dokonywaÄ regularnych
> przeglÄ dów prawa dostÄpu do informacji, co polega na gromadzeniu i
> publikowaniu danych i statystyk na temat liczby wniosków wpÅywajÄ cych
> do instytucji publicznych, informacji czego dotyczyÅy wnioski, jaki
> byÅ Åredni czas udzielenia odpowiedzi oraz jakie byÅy powody odmowy
> udostÄpnienia informacji. W UDIP ani nie wprowadzono takich gwarancji
> prawnych ani nie wyznaczono organu, którego zadaniem byÅoby
> przyglÄ danie siÄ funkcjonowaniu prawa do informacji w praktyce.
> Informacje o realizacji bezwnioskowego i wnioskowego dostÄpu do
> informacji nie sÄ zwykle publikowane przez podmioty zobowiÄ zane, zatem
> zapoznanie siÄ z nimi staje siÄ możliwe wyÅÄ cznie na wniosek.
>
> W ogólnodostÄpnych sprawozdaniach z dziaÅalnoÅci sÄ dów
> administracyjnych z oczywistych wzglÄdów znajdujÄ siÄ nawiÄ zania do
> prawa dostÄpu do informacji, jako że wÅaÅnie te sÄ dy sÄ wÅaÅciwe do
> kontroli bezczynnoÅci i decyzji wydawanych przez podmioty zobowiÄ zane
> w trybie dostÄpu do informacji publicznej. SÄ dy administracyjne
> opisujÄ czÄsto również informacje o tym, jak udaÅo im siÄ zrealizowaÄ
> wnioski o udostÄpnienie informacji, które zostaÅy skierowane do nich,
> jako do podmiotów zobowiÄ zanych. W sprawozdaniach pojawia siÄ wtedy
> liczba wniosków, które wpÅynÄÅy do sÄ du w danym roku oraz informacja z
> jakich powodów odmawiano udostÄpnienia informacji.
>
> ObowiÄ zki sprawozdawcze ciÄ Å¼Ä ce na sÄ dach powszechnych (sprawozdania
> statystyczne, sprawozdania z wykonania planu dziaÅalnoÅci sÄ du,
> informacje roczne o dziaÅalnoÅci sÄ dów) nie obejmujÄ natomiast ani
> informacji o realizacji dostÄpu do informacji na wniosek ani statystyk
> dotyczÄ cych spraw z art. 23 UDIP. Informacje o realizacji dostÄpu do
> informacji na wniosek mogÄ pojawiÄ siÄ jedynie we wspomnianych
> informacjach rocznych w dziale podsumowujÄ cym, zawierajÄ cym diagnozÄ
> sytuacji i problemów sÄ dów na obszarze apelacji oraz opis dziaÅaÅ
> podjÄtych w celu zapewnienia wÅaÅciwego toku urzÄdowania sÄ dów wraz z
> propozycjami rozwiÄ zaÅ. Na podstawie przeglÄ du Biuletynów Informacji
> Publicznej sÄ dów okrÄgowych i apelacyjnych wydaje siÄ jednak, że
> dokumenty te nie sÄ publikowane (z wyjÄ tkiem SÄ du OkrÄgowego w
> Warszawie, ale z kolei te informacje nie sÄ aktualizowane na bieÅ¼Ä co i
> dotyczÄ wkÅadu tego sÄ du do wÅaÅciwej informacji rocznej).
>
> W zwiÄ zku z powyższym Stowarzyszenie zwraca siÄ do prezesów sÄ dów
> rejonowych i okrÄgowych z wnioskami o udostÄpnienie informacji
> publicznej obejmujÄ cymi pytania o liczbÄ wszystkich wniosków o
> udostÄpnienie informacji publicznej, które wpÅynÄÅy do sÄ dów w 2023
> r., liczbÄ spraw, które zostaÅy rozpatrzone negatywnie, informacjÄ o
> stanowisku i zakresie obowiÄ zków osoby odpowiedzialnej za realizowanie
> dostÄpu do informacji publicznej, a także o rejestr wniosków o
> udostÄpnienie informacji publicznej i informacjÄ o wyrokach z art. 23
> UDIP.
>
> Warto przy tym zwróciÄ uwagÄ, że Stowarzyszenie podjÄÅo pierwszÄ próbÄ
> uporzÄ dkowania informacji źródÅowych na temat realizacji prawa dostÄpu
> do informacji w Polsce już w zeszÅym roku, zadajÄ c pytania jednostkom
> samorzÄ du terytorialnego, ministerstwom oraz wybranym instytucjom
> paÅstwowym. Odpowiedzi tych organów staÅy siÄ istotnym wkÅadem do
> Raportu o stanie jawnoÅci
> <https://siecobywatelska.pl/raport-o-stanie-jawnosci-w-polsce/>,
> którego celem jest dostarczanie rzetelnych danych pokazujÄ cych
> kondycjÄ prawa do informacji w Polsce. Informacje zgromadzone od sÄ dów
> powszechnych oraz innych podmiotów zobowiÄ zanych planujemy uwzglÄdniÄ
> w tegorocznej edycji raportu. Informacje te bÄdÄ niezwykle istotnym
> źródÅem wiedzy dla caÅego spoÅeczeÅstwa.
>
> Pragniemy podkreÅliÄ, że objÄtoÅÄ wniosku podyktowana jest chÄciÄ
> doprecyzowania pytaÅ tak, żeby byÅy one zrozumiaÅe i jednoznaczne.
> JednoczeÅnie wiÄkszoÅÄ pytaÅ wymaga jedynie wskazania liczby,
> potwierdzenia bÄ dź zaprzeczenia informacji czy wyboru wÅaÅciwej
> odpowiedzi spoÅród wymienionych propozycji. Także z tego wzglÄdu do
> wniosku doÅÄ czamy obszerne uzasadnienie. Liczymy, że uÅatwi to PaÅstwu
> odpowiedź na zadane pytania.
>
> --
> /Stowarzyszenie SieÄ Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 |
> 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email:
> {{ email }} skrytka epuap:
> SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka www.siecobywatelska.pl |
> www.informacjapubliczna.org NIP 5262842872 KRS 0000181348 SÄ d Rejonowy
> dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII WydziaÅ Gospodarczy Krajowego
> Rejestru SÄ dowego/
> /Administratorem PaÅstwa danych osobowych jest SieÄ Obywatelska
> Watchdog Polska z siedzibÄ w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605
> Warszawa. MogÄ PaÅstwo skontaktowaÄ siÄ z nami listownie pod ww.
> adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail:
> {{ email }}. WyznaczyliÅmy inspektora ochrony danych, z
> którym mogÄ PaÅstwo skontaktowaÄ siÄ pod adresem e-mail:
> {{ email }}. /
> //
> /PaÅstwa dane osobowe pozyskujemy od PaÅstwa podmiotu zatrudniajÄ cego
> - podmiotu zobowiÄ zanego, który udziela odpowiedzi na nasz wniosek o
> udostÄpnienie informacji publicznej i wraz z odpowiedziÄ przekazuje
> nam PaÅstwa dane osobowe. WÅród tych danych znaleÅºÄ mogÄ siÄ przede
> wszystkim: imiÄ i nazwisko, stanowisko pracy, nazwa podmiotu
> zobowiÄ zanego, adres e-mail lub numer telefonu, podpis. /
> //
> /Przetwarzamy PaÅstwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów
> statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia
> dostÄpu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie
> uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej:
> fedrowanie.siecobywatelska.pl <http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/>.
> Ponadto możemy przetwarzaÄ PaÅstwa dane w celu ustalenia, dochodzenia
> lub obrony roszczeÅ. PodstawÄ prawnÄ przetwarzania PaÅstwa danych jest
> nasz prawnie uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO./
> //
> /PaÅstwa dane osobowe planujemy przechowywaÄ przez okres nie dÅuższy
> niż 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami PaÅstwa danych bÄdÄ
> nasi wspóÅpracownicy i podmioty przetwarzajÄ ce, którym powierzamy
> przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, PaÅstwa dane osobowe, które
> podmiot zobowiÄ zany przekaże do nas wraz z odpowiedziÄ na nasz wniosek
> o udostÄpnienie informacji publicznej, mogÄ zostaÄ opublikowane na
> naszej stronie: fedrowanie.siecobywatelska.pl
> <http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/>Â - w takim przypadku odbiorcami
> PaÅstwa danych bÄdÄ użytkownicy ww. strony. Korzystamy z
> oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibÄ w
> Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że PaÅstwa dane mogÄ byÄ
> przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem
> programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on
> odpowiedni poziom ochrony danych osobowych. /
> //
> /MajÄ PaÅstwo prawo dostÄpu do swoich danych, a także prawo Å¼Ä dania
> ich sprostowania, usuniÄcia lub ograniczenia przetwarzania. MogÄ też
> PaÅstwo wnieÅÄ sprzeciw wobec przetwarzania przez nas PaÅstwa danych
> osobowych. PrzysÅuguje też PaÅstwu prawo skargi do Prezesa UrzÄdu
> Ochrony Danych Osobowych./