Prezes
Sądu Rejonowego
w Lubartowie
Lubartów, dnia 30-04-2024 r.
SAA.0123.10.2024
(wyłącznie drogą elektroniczną)
sprawa-70002Q0fedrowanie.siecobywatelska.pl
Na podstawie art. 4 w związku z art. I ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 roku
o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 roku, poz. 695) po rozpatrzeniu wniosku
z dnia 17 kwietnia 2024 roku o udostępnienie następujących informacji:
1.
Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023
r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły
drogą pisemną i elektroniczną.
W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
„Sprawę”” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej
(np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał
decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił
udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak,
to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka
jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które
znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony
drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
2
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w
których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji
publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to
prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród
poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził.
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to
prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio
do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie
dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego
orzeczenia.
Niniejszym informuję:
Ad. 1 W 2023 roku do Sądu Rejonowego w Lubartowie wpłynęło 26 wniosków o udzielenie
informacji publicznej.
Ad. 2 W żadnej sprawie dot. informacji publicznej nie odmówiono udzielenia odpowiedzi.
Na jeden wniosek nie udzielono odpowiedzi uznając, że wnioskowane informacje nie
stanowią informacji publicznej.
Ad. 3 Do 2023 roku wnioski były rejestrowane elektronicznie w programie
informatycznym „Currenda – Oddział Administracyjny” natomiast akta sprawy
3
prowadzono w wersji papierowej, od 2024 wprowadzony został system Elektronicznego
Zarządzania Dokumentacją (EZD).
Ad.4 Prowadzony rejestr zawiera:
a) datę wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą
e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełną treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
Przypadki wymienione w lit. i-k w tut. Sądzie nie występowały.
Ad.5 W Sądzie Rejonowym w Lubartowie realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków
czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw) zajmuje się kierownik
Samodzielnej Sekcji Administracyjnej.
Ad.6 Kierownik Samodzielnej Sekcji Administracyjnej:
a) przygotowuje projekty odpowiedzi na wnioski,
b) koordynuje proces udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzi rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redaguje informacje do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowuje sprawozdania i informacje dot. udostępniania informacji przez organ.
Ad.7 W 2023 roku nie były organizowane szkolenia z zakresu dostępu do informacji
publicznej.
Ad.8 Nie.
Z poważaniem
Prezes Sądu Rejonowego
w Lubartowie
Borys Sapalski
/podpisano elektronicznie/