„Szanowni Państwo,
W nawiązaniu do Państwa zapytania zawartego w wiadomości e-mail z dnia 13 lutego 2021 r. Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji „WiK” Spółka z o.o. udziela odpowiedzi na postawione pytania:
Ad. 1. – Ad. 1.2.
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji „WiK” Spółka z o.o. informuje, że prowadzi BIP pod adresem:
Dane dotyczące aktualizacji strony zamieszczone są na stronie. Ostatnia aktualizacja strony BIP jest datowana na dzień 22 lutego 2021 r.
Ad. 1.3.
W odpowiedzi na pytanie odnośnie publikowania dokumentów z prac organów Spółki, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji „WiK” Spółka z o.o. informuje, że nie publikuje protokołów z prac organów. Zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej przewidziany w ustawie obowiązek podlega ograniczeniu ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy. Spółka świadczy również usługi niezwiązane ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę i startuje w przetargach na realizację takich usług, także w trybie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Z uwagi na to, że w protokołach ujmowane są informacje dotyczące warunków realizacji umów, warunków, na których Spółka planuje składać oferty w przetargach, strategicznych decyzji dotyczących podejmowanych przez Spółkę działań, które mogą stanowić źródło przewagi konkurencyjnej na rynku, publikowanie tych danych musi być ograniczone. Zdobycie tych informacji przez inne podmioty mogłoby stanowić dla nich wymierną korzyść, ze szkodą dla Spółki. Powyższe wyjaśnienie dotyczy publikacji protokołów z posiedzeń Rady Nadzorczej Spółki.
Odnośnie publikowania protokołów z posiedzeń Zarządu, wyjaśniam, że Zarząd Spółki jest organem jednoosobowym.
Ad. 1.4.
Spółka nie publikuje wyników kontroli zewnętrznych realizowanych przez uprawnione podmioty.
Ad. 1.5.
Spółka nie publikuje wyników kontroli wewnętrznych realizowanych przez uprawnione podmioty. Bieżącą kontrolę działalności Spółki sprawuje Rada Nadzorcza, w szczególności na jej comiesięcznych posiedzeniach.
Dodatkowo wyjaśniam, że sporządzane na zlecenie Spółki przez Biegłego Rewidenta opinie dotyczące sprawozdań finansowych Spółki (ostatnia za rok 2018 r. sporządzona w 2019 r.) zostały przekazane do Sądu Rejestrowego. Dane te są powszechnie dostępne i istnieje możliwość zapoznania się z nimi na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości.
Ad. 2.
Spółka prowadzi wewnętrzny rejestr zawieranych przez Przedsiębiorstwo umów. Spółka nie publikuje rejestru umów.
Ad. 3.
Spółka posiada regulacje dotyczące udzielania zamówień z wolnej ręki. W § 11 Regulaminu udzielania zamówień został uregulowany tryb udzielania zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą.
Wszystkie procedury dotyczące zamówień opublikowane zostały na stronie: .
Ad. 4.
Spółka nie posiada procedur przyznawania dotacji/darowizn/stypendiów/ sponsoringu.
Ad. 5.
Spółka nie publikuje informacji o przyznanych dotacjach, darowiznach, stypendiach i sponsoringu.
Ad. 6. – Ad. 8.
Odnosząc się do Państwa zapytania dotyczącego publikowania przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji „WiK” Sp. z o.o. sprawozdań finansowych, informuję, że dane te są powszechnie dostępne i istnieje możliwość zapoznania się z nimi na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości: oraz .
Informuję, że w orzecznictwie ugruntowało się stanowisko, że skoro informacje w zakresie sprawozdań finansowych są dostępne na zasadach i w trybie przewidzianym w ustawie z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym, to nie podlegają one udostępnieniu w drodze ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Tak przykładowo orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 13 grudnia 2019 r. I OSK 1903/18, uznając, że „nie może budzić wątpliwości, że ustawa o KRS w sposób kompleksowy reguluje dostęp do danych zgromadzonych w tym Rejestrze i stanowi lex specialis w stosunku do przepisów u.d.i.p., a w związku z tym uprawnienia dostępu do danych zgromadzonych w KRS nie można dochodzić powołując się na u.d.i.p., gdyż jej zastosowanie jest w takim wypadku wyłączone. Na potwierdzenie słuszności przytoczonego poglądu Sąd wskazał na orzecznictwo sądowadministracyjne (m.in. wyroki NSA: z dnia 26 września 2014 r. sygn. akt I OSK 31/14, z dnia 9 sierpnia 2011 r. sygn. akt I OSK 877/11, z dnia 6 marca 2013 r., sygn. akt I OSK 2984/12)”.
W związku z powyższym dane, których dotyczą pytania nr 6 – 8 nie podlegają udostępnieniu w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
W celu umożliwienia Państwu niezwłocznego zapoznania się z danymi objętymi zapytaniem informuję, że Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji „WiK” Spółka z o.o. w 2019 r. osiągnęła przychód w kwocie 16 212 752,90 zł. Spółka uzyskała zysk w kwocie 496 103,43 zł.
Ad. 9. – Ad. 10.
W 2019 r. część stała wynagrodzenia za cały rok obejmowała kwotę 130 800 zł brutto, część zmienna wynagrodzenia kwotę 32 700 zł brutto.
Ad. 11.
W 2019 r. cele zarządcze zostały zrealizowane z przekroczeniem założonych w planie Spółki wartości.
Ad. 12.
Uchwała w sprawie zasad kształtowania wynagrodzeń członków organu zarządzającego dotycząca 2019 roku została opublikowana na stronie:
- zakładka po lewej stronie – Archiwalny BIP – dalej zakładka po prawej – Serwis informacyjny – Spółki Prawa Handlowego z udziałem Gminy Miasta Pruszcz Gdański – ważne adresy – Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji „WiK” sp. z o.o., a także na stronie:
http://www.e-bip.pl/Start/51/Information/227475
Zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami w spółce uchwały w sprawie zasad kształtowania wynagrodzeń członków organu zarządzającego są publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej podmiotu uprawnionego do wykonywania praw udziałowych.
Ad. 13.
Spółka w 2019 r. nie kupowała reklam i tekstów sponsorowanych w mediach ani ogłoszeń mających na celu promocję Przedsiębiorstwa. Spółka zakupiła w 2019 r. sześć ogłoszeń zawierających ofertę zatrudnienia.
Ad. 14.
W 2019 r. radni Miasta Pruszcz Gdański (100% właściciel Spółki) nie realizowali w spółce uprawnienia do bezpośredniej kontroli, o których mowa w art. 24 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym.
Ad. 15.
Spółka w 2019 r. nie przyznała dotacji, darowizn, stypendiów i sponsoringu.
Ad. 16.
Spółka nie posiada skrzynki ePuap.