Sulechawskie Przedsiębiorstwo Komunalne
„sSuPeKom” Sp. z 0.0.
ul. Poznańska 18, 66-100 SULECHÓW
NIP 97
tel 68
KRS Nr 0000034054 Sąd Rej
Kapitał
07-12-918, REGON 977922651 .
85 24 07-08, fax 68 385 23 70 Sulechów, dnia 26 lutego 2021 roku
owy w Zielonej Górze
zakładowy 34,561.000,000 zł
WOiz/ iP jc4/ua |al024
i
Podmiot zobowiązany: Sulechowskie Przedsiębiorstwo Komunalne
„SuPeKom” sp. z 0.0.
ul. Poznańska 18
66-100 Sulechów
Wnioskodawca: Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa
Forma udzielenia informacji: elektronicznie na adres: sprawa-
35879Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
ODPOWIEDŹ NA WNIOSEK
O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Działając w imieniu Sulechowskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego „SuPekKom” Sp. zo.o.
z siedzibą w Sulechowie (dalej „Spółka”), w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 13 lutego 2021 roku, Spółka wskazuje co następuje:
W przedmiocie żądania udostępnienia informacji publicznej Spółka niniejszym udostępnia
informacje publiczne, w których posiadaniu się znajduje poprzez udzielenie stosownych odpowiedzi na
zadane pytania:
Pytanie 1:
1. Czy spółka prowadzi BIP?
1.1. Jeśli tak, to prosimy o podanie linku do BIP spółki.
1.2. Prosimy o podanie daty ostatniej aktualizacji strony BIP spółki.
1.3. Czy spółka publikuje dokumenty z prac organów (protokoły z rad nadzorczych, posiedzeń
zarządów)? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.
1.4. Czy spółka publikuje wyniki kontroli zewnętrznych realizowanych przez uprawnione podmioty?
Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.
Osoba_ odpowiedzialną za prowadzenie sprawy: Ewa Juryk — Kierownik Wydziału Organizacji i Zaopatrzenia,
e-mail: ewa_jurykQsupekom.pl
1.5. Czy spółka publikuje wyniki kontroli wewnętrznych prowadzonych przez organy spółki? Jeśli tak,
prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.
Odpowiedź: Spółka prowadzi BIP pod adresem https://supekom.bip.sulechow.pl/. Ostatnia
aktualizacja miała miejsce 17.07.2020 r. Na bieżąco jednak umieszczane są na stronie BIP
postępowania przetargowe (ostatnia publikacja jest z 19.02.2021 roku). Spółka nie publikuje
dokumentów z prac organów (protokołów z rad nadzorczych, posiedzeń Zarządu Spółki). Spółka nie
publikuje wyników kontroli zewnętrznych realizowanych przez uprawnione podmioty i wyników kontroli
wewnętrznych prowadzonych przez organy Spółki.
Pytanie 2:
Czy spółka prowadzi rejestr umów? Jeśli tak, to czy spółka publikuje rejestr umów? Prosimy wskazać
gdzie:
a) BIP
b) strona www.
Odpowiedź: Spółka prowadzi rejestr umów wyłącznie dla przeprowadzanych postępowań
przetargowych. Spółka nie publikuje rejestru umów.
Pytanie 3:
Czy spółka posiada procedury zamówień z wolnej ręki?
a) Tak
b) Nie
Odpowiedź: W zakresie udzielania zamówień z wolnej ręki Spółka stosuje przepisy ustawy z dnia
11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (z późniejszymi zmianami) odpowiednio opisane
w Dziale Il Rozdziale 3 Oddziale 8 dla postępowań o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości
równej lub przekraczającej progi unijne, opisane w Dziale Ill Rozdziale 4 Oddziale 4 dla postępowań
o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne i opisane w Dziale V
Rozdziale 4 dla zamówień sektorowych. Dla zamówień, dla których Spółka nie stosuje ustawy Prawo
zamówień publicznych, obowiązuje wewnętrzny regulamin udzielania zamówień.
Pytanie 4:
Czy spółka posiada procedury przyznawania dotacji/darowizn/stypendiów/sponsoringu?
a) Tak
b) Nie
Odpowiedź: Spółka nie posiada procedur przyznawania dotacji/darowizn/stypendiów/sponsoringu.
Pytanie 5:
Czy spółka publikuje informacje o przyznanych dotacjach/darowiznach/stypendiach/sponsoringu? Jeśli
tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www
Odpowiedź: Spółka nie publikuje informacji o przyznanych dotacjach/darowiznach/stypendiach
/sponsoringu.
Pytanie 6:
Czy spółka publikuje sprawozdania finansowe? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.
Osoba odpowiedzialną za prowadzenie sprawy: Ewa Juryk — Kierownik _ Wydziału Organizacji i Zaopatrzenia,
e-mail: ewa_jurykQsupekom.pl
Odpowiedź: Spółka przesyła sprawozdanie finansowe do Repozytorium Dokumentów Finansowych
Ministerstwa Sprawiedliwości i tam są one opublikowane. Jednocześnie wybrane informacje o
finansach Spółki zamieszcza na stronie BIP pod adresem https:/supekom.bip.sulechow.pl/ w
zakładce Finanse Spółki.
Pytanie 7:
Jakie były przychody spółki w 2019 r.? Prosimy o podanie kwoty.
Odpowiedź: W roku 2019 Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości
13 661 330,66 zł.
Pytanie 8:
Jaka była strata spółki w 2019 r.? Prosimy o podanie kwoty.
Odpowiedź: Spółka w roku 2019 nie odnotowała straty.
Pytanie 9:
Jaka była łączna wysokość części stałej wynagrodzenia wypłaconej członkom organu zarządzającego
w 2019 r.?
Odpowiedź: W roku 2019 łączna wysokość części stałej wynagrodzenia wypłaconej członkom organu
zarządzającego wyniosła 288 000,00 zł brutto.
Pytanie 10:
Jaka była łączna wysokość części zmiennej wynagrodzenia wypłaconej członkom organu
zarządzającego w 2019 r.?
Odpowiedź: W roku 2019 łączna wysokość części zmiennej wynagrodzenia wypłaconej członkom
organu zarządzającego wyniosła 24 000,00 zł brutto
Pytanie 11:
W jakim stopniu (procentowo) zostały zrealizowane cele zarządcze spółki na 2019 r.?
Odpowiedź: W roku 2019 cele zarządcze zostały zrealizowane w 100 %.
Pytanie 12:
Czy uchwała w sprawie zasad kształtowania wynagrodzeń członków organu zarządzającego,
dotycząca 2019 roku, została opublikowana? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.
Odpowiedź: Uchwała ta _ została opublikowana na stronie Gminy Sulechów
https://www. bip. sulechow.pl/ w zakładce Spółki z udziałem Gminy / Uchwały.
Pytanie 13:
Czy w 2019 r. spółka kupowała reklamy, ogłoszenia lub teksty sponsorowane w mediach? Jeśli tak, to
jakie były wydatki spółki na promocję w mediach w 2019 r., o której mowa w poprzednim pytaniu?
Odpowiedź: W roku 2019 Spółka wydała na reklamy, ogłoszenia lub teksty sponsorowane w mediach
kwotę 1 040,00 zł netto.
Osoba odpowiedzialną za prowadzenie sprawy: Ewa Juryk — Kierownik Wydziału Organizacji i Zaopatrzenia,
e-mail: ewa_jurykQsupekom.pl
Pytanie 14:
Czy w 2019 roku radni realizowali w spółce uprawnienia, przewidziane w art. 24 ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym? [uzyskiwanie informacji i materiałów, wstęp do pomieszczeń, w których
znajdują się te informacje i materiały, oraz wgląd w działalność (...) spółki]
Odpowiedź: W roku 2019 radni Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Sulechowie realizując zadanie
zlecone Komisji Rewizyjnej przez Radę Miejską w Sulechowie w planie pracy Komisji przyjętym
uchwałą nr 0007.29.2019 z dnia 11.02.2019 roku przeprowadzili w Spółce kontrolę gospodarki wodno
— ściekowej. Inne uprawnienia radnych nadane im ustawa o samorządzie gminnym nie były
realizowane w Spółce.
Pytanie 15:
Czy w 2019 roku spółka przyznawała dotacje/darowizny/stypendia/sponsoring?
a) Tak
b) Nie.
Odpowiedź: Tak.
Pytanie 16:
Prosimy o podanie adresu skrzynki ePuap Państwa spółki.
Odpowiedź: /SuPeKom2018/SkrytkaESP
PREZES ZARZĄDU
mgr inż. Marek Lelito
Osoba _ odpowiedzialną za prowadzenie sprawy: Ewa Juryk — Kierownik Wydziału Organizacji i Zaopatrzenia,
e-mail: ewa_jurykQsupekom.pl