[E-mail] Fwd: wniosek o informację publiczną dot. Facebook [Sprawa#S.1431.00043.2021] przez RADLIN w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1072 z RADLIN
Dokumenty: PO.KW.00007.2021
Znak sprawy: S.1431.00043.2021
Rej. koresp. wych.: RKW.005678.2021
Wysłane przez: Piotr Absalon
Przekazujemy niniejszym odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznych:
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
Odp. Tak, jest to profil "Miasto Radlin" (fb.com/miastoradlin)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście?
Odp.:
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
Odp.: Funkcjonowanie profilu miejskiego regulują wyłącznie zapisy w dokumentach i regulaminach samego Facebooka.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
Odp.: Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
Odp.: Nie - nie praktykujemy blokowania użytkowników
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
Odp.: Nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Odp.: Nie dotyczy
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Odp.: Nie dotyczy
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
Odp.: Nie dotyczy
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
Odp.: Pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Odp:.
Kierownik Referatu Rozwoju
Inspektor Referatu Rozwoju
Do obowiązków pracowników Referatu Rozwoju wchodzą działania z zakresu promocji gminy, w tym administrowanie miejskiej strony w serwisie Facebook.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Odp.: Nie dotyczy
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Odp.: Wszystkie posty są postami publicznymi.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
Odp.: Tak.
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
Odp.: Nie, profil ten nie jest zarządzany ani opłacany przez miasto.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Odp.: Istnieje zarówno profil oficjalny (fanpage) jak i profil prywatny Burmistrza. Nie są zarządzane przez miasto.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
Odp.: Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Odp.: Informację przygotował:
Marek Gajda
Inspektor Referatu Rozwoju
Piotr Absalon
Sekretarz Miasta Radlin
Urząd Miasta Radlin
ul. J. Rymera 15
44-310 Radlin
--
Administratorem Państwa danych osobowych zbieranych i przetwarzanych przez Urząd Miasta Radlin w korespondencji e-mail, jest Burmistrz Radlina z siedzibą w Radlinie przy ul. Józefa Rymera 15. Pełną informację dot. zasad przetwarzania danych osobowych można uzyskać na stronie internetowej Miasta Radlin pod adresem https://radlin.pl/zpdo
Wysłano z systemu FINN 8 SQL