GMINA GARBATKA-LETNISKO
ul. Skrzyńskich 1
26-930 GARBATKA-LETNISKO
woj. mazowieckie
NIP 812-18-44-959, Regon:670223623 Garbatka-Letnisko, dnia 08.06.2021 r.
RWZ.SR.1431.41.20621
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
82-605 Warszawa
W odpowiedzi na wiadomość z dnia 02.06.2021r. wysłaną na podstawie art. 61 ust. 1
Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, Gmina Garbatka-
Letnisko przedkłada adpowiedzi da przesłanej ankiety:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze
pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i datyczy cadziennega
funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić prafif gminy na Facebooku w Państwa gminiefmieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) iuformacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w
na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
przedstawiciełe urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzane dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym,
jakie to dokumenty.
NIE
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tyłko informacje, które znałazły się wcześniej w BIP lub na stronie
internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje
trafiają w pierwszej kolejności
©) Na Facehaaka przygotawywane są różne treści, niekoniecznie
co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regułaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odbłokowany?
ND
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
ND
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zabłokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facehaak gminy prowadzą pracawnicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
racownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8,2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tyłko wskazane, że
prowadzą media spałecznościawe?)
8.2 Kto decyduje o zabłakowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY
PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profiłu. Prosimy o
wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:
https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrołą
c) Maderator - dastęp da zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w spałeczności,
Rekłamy, Statystyki
d) Rekłamodawca - dostęp do zadań: Rekłamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp da zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz
urzędu, chadzi a apisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna
otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje,
w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
NIE
CZĘŚĆ HI - OFICJALNY PROFU. W/B/P
10. Czy istnieje oficjałny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
ND
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
NIE
CZĘŚĆ HI - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tyłko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylka na ofiejalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w sociał mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy 0 informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy)
ND
SEKRETAI INY
Marzena ańska