Gąbin dn. 8 czerwca 2021
Burmistrz Miasta i Gminy Gąbin
i ul. Stary Rynek 16, 09-530 Gąbin
Tel. 024 267-41-50, fax. 024 277-12-56
www.gabin.pl
PF.K.1431.1.2021
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
dot. udostępnienia informacji publicznej — Sieć Obywatelska Watchdog Polska
W odpowiedzi na Państwa pismo z dnia 2 czerwca 2021r. (sprawa-37516) udzielam informacji zgodnie z
załączonym szablonem:
CZĘŚĆ | - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil,
który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się
w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się
inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś
dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
Nie, powstanie profilu to spontaniczna decyzja osób zajmujących się promocją, ustnie zaakceptowana przez Burmistrza.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane Są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie? Na Facebooka przygotowywane są różne treści, najczęściej te które znalazły się wcześniej na stronie
internetowej urzędu, część informacji trafia w pierwszej kolejności na Facebook ze względu na szybkość, dostępność i
łatwość publikacji
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie
lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani
byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Nie było takiego przypadku, nie ma opracowanej procedury
Strona 2 z 4
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym
serwisie?
Osób zablokowanych - 0
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem
Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Osoba zajmująca się promocją gminy – prowadzi również profil Facebooka – nie jest to sformalizowane
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Nie było takiej sytuacji
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO
PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z
klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie
zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw.
wpisem publicznym.
Nie było takiej sytuacji
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
Nie dotyczy
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o
sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Nie dotyczy
Strona 3 z 4
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania
reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka
promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach
społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Nie dotyczy
Z poważaniem
otrzymują:
1.
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk sprawa-37516@fedrowanie.siecobywatelska.pl
2.
a/a
Krzysztof
Mieczysła
w Jadczak
Elektronicznie
podpisany przez
Krzysztof
Mieczysław Jadczak
Data: 2021.06.08
14:19:03 +02'00'
Strona 4 z 4
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
dla osób wnioskujących o udostępnienie informacji publicznej
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO informuje się, że:
Tożsamość i dane
kontaktowe
Administratora
Administratorem jest:
Burmistrz Miasta i Gminy Gąbin, mający siedzibę w Gąbinie (09-530) przy ul. Stary Rynek 16.
e-mail: urzad-sekretariat@gabin.pl, tel. 24 267 41 50
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ePUAP: /umiggabin/skrytka
Dane kontaktowe
Inspektora Ochrony
Danych
Administrator – Burmistrz Miasta i Gminy Gąbin wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan
skontaktować poprzez adres e-mail: iod@gabin.pl, tel. 24 267 41 70.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych
osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, które pozostają w jego zakresie działania.
Cele przetwarzania i
podstawa prawna
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
Udzielenie odpowiedzi jest obowiązkiem prawnym ciążącym na Administratorze wynikającym z art. 4 Ustawy o
dostępie do informacji publicznej.
Odbiorcy danych
Dostęp do danych, niezbędny w zakresie obsługi technicznej Administratora – usługodawcy. Ponadto odbiorcą danych
może być Minister Cyfryzacji w związku z możliwością kierowania korespondencji poprzez Elektroniczną Skrzynkę
Podawczą.
Przekazanie danych
osobowych do państwa
trzeciego lub organizacji
międzynarodowej
Pani / Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Okres przechowywania
danych
Przez okres niezbędny dla realizacji celu przetwarzania a następnie dla wypełnienia obowiązku archiwizacji
dokumentów wynikającego z ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, tj. przechowywanie w archiwum
zakładowym przez okres 5 lat.
Prawa podmiotów
danych
W zakresie swoich danych osobowych ma Pani / Pan prawo do:
- dostępu do danych i otrzymania ich kopii oraz prawo sprostowania (poprawienia);
- ograniczenia przetwarzania oraz usunięcia danych (realizacja tych praw posiada ograniczenia).
Prawo wniesienia skargi
do organu nadzorczego
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 531 03 00
Źródło pochodzenia
danych osobowych
Od osoby której dane dotyczą.
Informacja o dowolności
lub obowiązku podania
danych
Podanie przez Panią / Pana danych osobowych jest dobrowolne z wyjątkiem wydania decyzji, gdzie zgodnie z
przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego, decyzja zawiera oznaczenie strony. Konsekwencją niepodania
danych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia lub niedoręczenia korespondencji.
Informacje o
zautomatyzowanym
podejmowaniu decyzji, w
tym o profilowaniu
Nie następuje zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie osób.