WÓJT GMINY ZABIERZÓW
32-080 Zabierzów, Rynek 1, tel. 12 285 21 16, fax 12 285 21 09
Zabierzów, 08. 06. 2021
10D.1431.87.2021
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-37166Qfedrowan cobywatelska.pl
Na podstawie art. 10 ust. 1 i art. 13 ust. 1 w zw. zart. 14 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 roku
o dostępie do informacji publicznej ( tj. Dz.U. z 2020 r., poz. 2176 ze zm.)
Wójt Gminy Zabierzów
po rozpatrzeniu
wniosku skierowanego drogą elektroniczną w dniu 2 czerwca 2021 r. (data wpływu do Urzędu Gminy
Zabierzów 7 czerwca 2021 r.) przez Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
o udostępnienie informacji publicznej, odpowiada na poszczególne pytania sformułowane przez
Wnioskodawcę:
CZĘŚĆ | - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
- tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
- informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
- promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to
dokumenty.
- kwestie prowadzenia FB Gminy Zabierzów reguluje Polecenie Służbowe Wójta Gminy Zabierzów
www.zabierzow.gmina.pl
e-mail: zabierzow(Gzabierzow.org.pl
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
- umieszczane są zarówno informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej
urzędu a także są przygotowywane różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tymi, co na stronie
internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o
regulamin Facebooka)
-nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
-nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
- nie dotyczy
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
- żadna osoba nie jest zablokowana
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
- nie dotyczy
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
- pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że
prowadzą media społecznościowe?)
- Sekretarz Gminy Zabierzów — nadzór merytoryczny, Inspektorzy z Wydziału Rozwoju i Promocji
Urzędu Gminy Zabierzów — aktualizacja wpisów, Informatyk z Wydziału Organizacyjnego UG Zabierzów
— nadzór informatyczny. Zakresy obowiązków są uregulowane w Poleceniu Służbowym Wójta Gminy
Zabierzów
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ
TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK
URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w
których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
- nie dotyczy
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
- nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane
z budżetu gminy?
- nie
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil,
na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
- nie dotyczy
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę,
realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub
kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
- nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w
mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
- nie dotyczy
Z poważaniem,
|
WÓJ
Elżbieta BLrtan
Otrzymują:
1.adresat
2.a/a