OR.1431.30.2021 Przemyśl, 10.06.2021 r.
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul.Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia 07.06.2021 r.
dotyczącej prowadzenia oficjalnego profilu gminy na Faceboku, w załączeniu
przesyłam odpowiedzi na poszczególne pytania.
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze
pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego
funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w
BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami
(np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o
tym, jakie to dokumenty.
NIE
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie
internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje
trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Nie było takiej sutyacji
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
24
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe?)
l. Wójt Gminy Przemyśl.
2. Kierownik Referatu Obsługi Biura Rady oraz ds. Społecznych i Obywatelskich
(zgodnie z zakresem obowiązków — „Redagowanie i zamieszczanie materiałów na
stronie internetowej i portalach społecznościowych”.
3. Informatyk (zgodnie z zakresem obowiązków — „Redagowanie i zamieszczanie
materiałów na stronie internetowej i portalach społecznościowych”.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Administratorzy prowadzący portal.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Nie. Wszystkie wpisy są publiczne.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
NIE DOTYCZY
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
TAK
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy)
NIE DOTYCZY
Otrzymują:
1.Adresat,
2.A/a
INFORMACJA O ZASADACH PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych jest Gmina Przemyśl z siedzibą pod adresem, Ulica płk.M. Borelowskiego numer 1,
Przemyśl, 37-700 Przemyśl. Inspektorem ochrony danych jest Pani Gabriela Dereń. Adres e-mail inspektora ochrony danych:
iodoQ gminaprzemysl.pl
Dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej. Podstawę
prawną przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz przepisy Ustawy z dnia
6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom tylko
w takim zakresie, jaki jest niezbędny do wywiązania się z obowiązku udzielenia dostępu do informacji publicznej.
Dane osobowe będą przechowywane przez pięć lat - po tym okresie zostaną poddane ekspertyzie mającej na celu ustalenie ich
ostatecznego przeznaczenia: wybrakowania lub archiwizacji. Zasada ta wynika z Ustawy z dnia z dnia 14 lipca 1983 r.
o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r.
w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu
działania archiwów zakładowych.
Na warunkach Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, właścicielom danych osobowych przysługuje prawo żądania
dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego -
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie treści danych osobowych przez Stronę jest dobrowolne - Strona postępowania sama decyduje o tym, jakie kategorie
danych osobowych udostępnia, musi jedynie określić formę oraz sposób udzielenia odpowiedzi na wniosek o dostęp do
informacji publicznej.
Należy mieć świadomość, że niepodanie żadnych danych - szczególnie kontaktowych, może uniemożliwić udzielenie
odpowiedzi zgodnie z dyspozycją, może także skutkować odmową udzielenia dostępu do informacji publicznej lub
umorzeniem postępowania. Dotyczy to szczególnie sytuacji, w której udzielenie informacji publicznej w żądany sposób lub
w żądanej formie jest niemożliwe ze względów technicznych lub wiązałoby się z naruszeniem przepisów o ochronie informacji
niejawnych lub o przymusowej restrukturyzacji; a także gdy naruszałoby to prywatność osoby fizycznej; bądź doprowadziło
do ujawnienia tajemnicy przedsiębiorcy lub innej tajemnicy ustawowo chronionej. Dane osobowe nie będą przedmiotem
zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.