WÓJT GMINY JEMIELNICA
47-133 JEMIELNICA ul. STRZELECKA 67
TEL. (77) 46-23-500 , FAX (77) 46-23-510
www.jemielnica.pl jemielnica.pl
OR.1431.30.2021
Jemielnica, dnia 10.06.2021r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
Na podstawie art. 61, w związku z art. 8 ust. 2 Konstytucji RP oraz art. 2 ustawy
o dostępie do informacji publicznej, w odpowiedzi na wniosek z dnia 26 kwietnia 2021r.
(data wpływu do Urzędu Gminy Jemielnica) o udostępnienie informacji publicznej
w przedmiocie udostępnienia informacji odnośnie korzystania z portalu
społecznościowego Facebook.
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
I|Strona
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o
tym, jakie to dokumenty.
Nie.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi
o regulamin Facebooka)
a) tale
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (I maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
aj-tal
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Dotychczas nie została zablokowana żadna osoba. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, każda
sytuacja będzie rozpatrywana indywidualnie.
7. lle osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Do tej pory nie została zablokowana żadna osoba.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
b)-nie
c) nie dotyczy
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
2]Strona
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że
prowadzą media społecznościowe?)
Portal społecznościowy Facebook jest prowadzony przez pracownika na stanowisku
podinspektora ds. rolnictwa, odnowy wsi i promocji gminy, w ramach działań promocyjnych.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Każda osoba dokonująca wpisu budzącego zastrzeżenia w szczególności o treści
rasistowskiej, antysemickiej, ksenofobicznej lub innej treści obrażającej i nawołujące do
nienawiści, będzie zablokowana, o czym zadecyduje Wójta Gminy Jemielnica, po
zasięgnięciu opinii Radcy Prawnego.
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
£
PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY
PRZEJŚC DO PYTANIA 9
Faecboekjestrograezana? Chodze
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a)-tak-
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
3|Strona
Nie dotyczy.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Wójt Gminy Jemielnica posiada wyłącznie prywatny profil.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
oHanasytteje jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między I maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy)
Nie dotyczy.
Z poważaniem:
lmn:
mgr ihż. Marci Wycisło
Otrzymują:
1. _ Adresat — poczta elektroniczna sprawa-37558(0fedrowanie.siecobywatelska.pl
2. Ala.
4|Strona