| omina Sobolew
ul. Rynek 1 Tel. /25/ 682-50-23
08-460 Sobolew Faks /25/ 683-27-36
NIP 826-102-64-45 www.sobolew.pl; www.bip.sobolew.pl
REGON 000550485 e-mail: sobolew(asobolew.pl
Sobolew, dnia 10-06-2021r.
0A.1431.53.2021
sprawa-37379Q0fedrowanie.siecobywatelska.pl
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej poniżej udzielam
odpowiedzi na zadane pytania:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania
prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
nymi także w BIP
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dost.
lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach,
które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na
profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom
swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są
mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak. prosimy o więcej informacji o tym, jakie to
dokumenty.
NIE
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie
internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w
pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z
na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o
regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (I maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
NIE DOTYCZY
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
NIE DOTYCZY
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że
prowadzą media społecznościowe?)
WÓJT GMINY SOBOLEW
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w
których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
NIE
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Tak
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
©) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka? Nie jest prowadzony profil na Facebooku, którego prowadzenie jest
opłacane przez gminę
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych
w mediach społecznościowych gminy między I maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile
dotyczy)
Nie dotyczy