Urząd Gminy Wola Krzysztoporska, 10.06.2021 r.
w Woli Krzysztoporskiej
ul. Kościuszki 5
97-371 Wola Krzysztoporska
tel. 44 616-39-61
fax. 44 616-39-60
sekretariat(Qwola-krzysztoporska.pl
ZFP.1431.5.2021
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-36959Q0fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia 02.06.2021 r.
(data wpływu drogą mailową) informujemy:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na
dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego
funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
Gmina Wola Krzysztoporska prowadzi swój profil na Facebooku.
https://www.facebook.com/Gmina-Wola-Krzysztoporska-323984951028689
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście?
(możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi
także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i
przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają
się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone
dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej
informacji o tym, jakie to dokumenty.
Gmina nie posiada dokumentów dotyczących zasad korzystania z Facebooka, ale
trzymamy się zasady, że ma on pełnić funkcję głównie informacyjną.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znałazły się wcześniej w BIP lub na
stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje
trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z
tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
Umieszczane są głównie informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na
stronie internetowej urzędu. Sporadycznie umieszczane są tam informacje, których nie
ma na stronie.
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na
oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na
oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Nie ma osób zablokowanych.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
€) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
Profil prowadzą pracownicy Urzędu Gminy.
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy
tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Inspektor Referatu Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy
Zewnętrznych i Promocji Urzędu Gminy Wola Krzysztoporska (redagowanie strony
internetowej gminy, upowszechnianie informacji dotyczących gminy, przygotowanie
materiałów promujących gminę)
Informatyk — w zakresie obsługi technicznej
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Nie było takiej sytuacji.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Zawsze jest to wpis publiczny.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku
jest opłacane z budżetu gminy?
Nie dotyczy.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój
własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Wójt ma własny profil.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH
SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane
przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu,
konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest
opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
©) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy)
Nie dotyczy.
SEKRETARZ GMINY
Dominik Ambrozik
Sprawę prowadzi:
Anna Wiktorowicz
Referat Zamówień Publicznych,
Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych i Promocji
Urzędu Gminy w Woli Krzysztoporskiej
tel. 695-700-301
e-mail: a.wiktorowiczQ wola-krzysztoporska.pl
Klauzula informacyjna
Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Wójt Gminy Wola Krzysztoporska z siedzibą przy ul. Kościuszki 5, 97-371 Wola
Krzysztoporska. Z administratorem można się skontaktować listownie pod adresem podanym powyżej, przez e-mail: sekretariatQ© wola-
krzysztoporska.pl oraz telefonicznie: 44 616 39 61.
Inspektor ochrony danych
Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych. Można się z nim kontaktować poprzez e-mail: iodQ)bodo24.pl
Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Państwa danych przez Urząd, w tym sprawy dotyczące realizacji praw
w zakresie dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usuwania, ograniczenia przetwarzania, czy sprzeciwu na ich przetwarzanie.
Cele i podstawy przetwarzania
Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. I lit. c
RODO) oraz wykonywaniem przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej
powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO).
Odbiorcy danych osobowych
Dane osobowe mogą być ujawnione jedynie właściwie upoważnionym osobom fizycznym, prawnym lub innym odbiorcom posiadającym
podstawę prawną żądania dostępu do danych osobowych oraz odbiorcom, którym muszą zostać ujawnione dane zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa.
Okres przechowywania danych
Administrator będzie przechowywać Państwa dane osobowe do chwili załatwienia sprawy, a następnie przez okres wynikający z zasad
określonych w Rozporządzeniu z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz
instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Prawa osób, których dane dotyczą
Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:
. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
* prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne, a także prawo do ich usunięcia, w
sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach
sprawowania władzy publicznej;
8 prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
* prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)