URZĄD GMINY SZERZYNY
OD.1431.38.2021 Szerzyny; dnia 10.06.2021 r.
sprawa-37174Q0fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiadając na wniosek z dnia 2 czerwca 2021 r. o udostępnienie informacji publicznej w
zakresie oficjalnego profilu w mediach społecznościowych, informuję:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY NA FACEBOOKU
1.
a)
b)
c)
a)
b)
c)
d)
e)
a)
b)
c)
Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
tak
tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy
wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
urzędu/miasta/gminy)
nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie
kilku odpowiedzi)
informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie
internetowej
promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na
co dzień dzieją się w gminie/mieście)
ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu
pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność,
odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o
sprawy gminy itp.)
Inna, jaką?
Czy zasady korzystania przez gminę z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to
dokumenty.
NIE
Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku ?
umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej
kolejności
Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie
internetowej i w BIP SPORTOWA
c
3
J
a
*
GO
URZĄD GMINY SZERZYNY
d)
b)
a)
b)
a)
b)
c)
d)
a)
b)
Inne, jakie? Informacje o konkursach organizowanych przez Gminę. informacje o miejscowych
zagrożeniach.
Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały
spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin
Facebooka)
tak
nie. Zgodnie z Regulaminem Fb blokowane są osoby, które w komentarzach używają obraźliwych,
wulgarnych treści.
Czy w ciągu w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
tak,
nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Użytkownik, który swoją aktywnością publikuje obraźliwe bądź wulgarne treści, nie jest na powrót
odblokowywany.
lle osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
15 osób
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
tak
nie
nie dotyczy
Inna sytuacja (jaka?)
Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
pracownicy urzędu
podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że
prowadzą media społecznościowe?)
Inspektor ds. promocji w Referacie Funduszy Europejskich i Rozwoju; zakres obowiązków pracownika
prowadzącego Facebook jest ściśle związany z promowaniem Gminy Szerzyny wśród lokalnej
społeczności jak również na zewnątrz. W ramach zakresu obowiązków pracownik zobowiązany jest do
prowadzenia strony internetowej oraz do kontaktu z mediami.
8.2. Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
O zablokowaniu decyduje Wójt Gminy w porozumieniu z merytorycznym pracownikiem.
SPORTOWA
GMINA
2015
e
Wa
*
0
2a
URZĄD GMINY SZERZYNY
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
a)
b)
©)
d)
e)
10.
a)
b)
Ti.
12,
8.3.Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie
roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy,
Statystyki
Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz
urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna
otrzymuje z tego tytułu.
Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których
post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Na profilu Facebook zamieszczane są tylko wpisy publiczne. Widoczność wpisów na gminnym profilu
Facebook nie jest ograniczana
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
tak
niej
Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu
gminy?
Nie dotyczy.
Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na
którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Wójt prowadzi i aktualizuje swój profil, na którym udostępnia informacje z życia gminy.
SPORTOWA
GMINA
205
5
aóGRa
Ka *
URZĄD GMINY SZERZYNY
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę,
realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub
kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w
mediach społecznościowych gminy między I maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Nie dotyczy
Otrzymują: 1/ Adresat,
2/ aa.
JT
WOJ 2
Grzegorz Gotfrpd
SPORTOWA
LI
2015