URZĄD MIASTA IŁAWY
Iława, 11 czerwca 2021r.
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej zarejestrowano pod
numerem: WO.1431.41.2021 z dnia 2 czerwca 2021
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
b) tak, nawet kilka Geśli jest kilka-profili_w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np.
na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o
tym, jakie to dokumenty.
Nie.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP.
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
b) nie
Urząd Miasta Iławy, ul. Niepodległości 13, 14-200 Iława
tel. 89 649 01 O1, fax. 89 649 26 31
NIP: 744-000-30-93 REGON: 000524370
e-mail: umQ©umilawa.pl / www.ilawa.pl BIP: www.bip.umilawa.pl
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Nie dotyczy
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Nie dotyczy
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
c) nie dotyczy
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe?)
Inspektorzy i kierownik Wydziału Komunikacji Społecznej
1. Prowadzenie i aktualizacja profili społecznościowych UM Iławy oraz aplikacji
mobilnych.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Nie dotyczy
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Nie
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
Nie
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Urząd Miasta Iławy, ul. Niepodległości 13, 14-200 Iława
tel. 89 649 01 01, fax. 89 649 26 31
e-mail: umQumilawa.pl _www.ilawa.pl BIP: www.bip.umilawa.pl
Nie dotyczy
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy)
1. 500 zł kwiecień- maj 2020 akcja promocyjna miasta po luzowaniu obostrzeń. Czekamy na
Ciebie.
2. 8339,40 zł marzec 2021 na półroczna kampanię internetową zleconą firmie zewnętrznej,
w kierunku promocji turystycznej miasta w ramach akcji Polskie Wakacje 2021.
Łącznie: 8839,40 zł
1 MD 7
LIISTRZ
ILAWY
BU R
MIASĘ
Bawid Mpaczewski
Urząd Miasta Iławy, ul. Niepodległości 13, 14-200 Iława
tel. 89 649 01 01, fax. 89 649 26 31
e-mail: umQumilawa.pl _www.ilawa.pl BIP: www.bip.umilawa.pl