Załącznik do odpowiedzi
z dnia 9 czerwca 2021
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania
na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy
codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście?
(możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi
także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu,
zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone
dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o
więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
Nie, nie ma takich dokumentów.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na
stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam
informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się
z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
__
tel: +48 59 84 88 300
www.fb.com/MiastoSlupsk
urzad@um.slupsk.pl
www.slupsk.pl
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym
w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na
oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
odblokowany?
Nie dotyczy.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na
oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Nie ma takich osób.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie
opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Wydziałem nadzorującym portale miejskie, stronę internetową oraz profil
Facebookowy jest Wydział Współpracy i Promocji. Administruje on narzędziami
__
tel: +48 59 84 88 300
www.fb.com/MiastoSlupsk
urzad@um.slupsk.pl
www.slupsk.pl
informatycznymi w ww.postaci oraz koordynuje treści zamieszczane przez
pracowników Urzędu Miejskiego w Słupsku na profilu FB i stronie miejskiej.
Pracownicy zamieszczają informację na profilu FB zgodnie z kompetencjami
swoich wydziałów:
Stanowisko ds projektów partycypacyjnych – koordynacja, nadzór i zamieszczanie
treści na FB
Kierownik Referatu Promocji i Biznesu - koordynacja, nadzór i zamieszczanie
treści na FB
Rzecznik Prasowy – zamieszczanie treści informacyjnych/
promocyjnych/edukacyjnych zgodnie z kompetencjami
Stanowisko ds. wdrażania, monitorowania i promocji rewitalizacji miasta -
zamieszczanie treści informacyjnych/promocyjnych/edukacyjnych zgodnie
z kompetencjami
Stanowisko ds. realizacji projektów rewitalizacyjnych - zamieszczanie treści
informacyjnych/promocyjnych/edukacyjnych zgodnie z kompetencjami
Pełnomocnik Prezydenta Miasta Słupska ds. sportu - zamieszczanie treści
informacyjnych/promocyjnych/edukacyjnych zgodnie z kompetencjami
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Wydział merytoryczny sprawujący nadzór nad mediami społecznościowymi oraz
stroną miejską – Wydział Współpracy i Promocji.
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY
PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu.
Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:
https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna – jaka?
__
tel: +48 59 84 88 300
www.fb.com/MiastoSlupsk
urzad@um.slupsk.pl
www.slupsk.pl
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które
firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi
o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
NIE
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
NIE
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi
swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w
gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest
opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna
promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o
sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30
kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
NIE DOTYCZY
__
tel: +48 59 84 88 300
www.fb.com/MiastoSlupsk
urzad@um.slupsk.pl
www.slupsk.pl