Strona 1z5
Urząd Gminy Czernichów
z siedzibą w Tresnej
ul. Żywiecka nr 2
34-311 Czernichów k. Żywca
NIP: 5531685269 tel. 33866 13 25 fax 33 866 12 87
Czernichów, dnia 15.06.2021
znak sprawy: OR.1431.37.2021
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22 m.2,
02-605 Warszawa
Dotyczy: wniosku o udzielenie informacji publicznej z dnia 02 czerwca 2021 roku.
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej złożony w dniu 02 c zerwca
2021 roku — na podstawie art. 2 ust. | ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej (tj. Dz. U. z2018 r. poz. 1330) Wójt Gminy Czernichów informuje, iż
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy
wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie
kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dost
stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na
nymi także w BIP lub na
co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np.
profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom
swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są
Strona 2z5
mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym. jakie to
dokumenty.
nie
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w
pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały
spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin
Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Nie ma takich przypadków
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
Nie ma takich osób
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
Strona 3z5
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych
z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
społecznościowe?)
Informatyk - dodatkowa praca poza zakresem obowiązków
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli
zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy,
Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu,
chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna
otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których
post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Nie
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z
budżetu gminy?
n/d
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na
którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
NIE
Strona 4z5
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę.
realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub
kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
łatnych kampanii reklamowych w social mediach.
d) Nie - nie realizujemy
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w
mediach społecznościowych gminy między I maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
n/d
Otrzymują:
1. Adresat
2.a/a
Strona 5z5
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
w ramach postępowania administracyjnego.
Administrator danych
Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach postępowania administracyjnego jest Gmina Czernichów z siedzibą w Tresnej
ul. Żywiecka 2. 34-311 Czemichów
Mogą się Państwo z nim kontaktować w następujący sposób:
a) listownie: Tresna ul. Żywiecka 2, 34-311 Czernichów
b) telefonicznie: +48 33 866 13 25,
c) elektronicznie: gmina(aczemichow.com.pl
Inspektor ochrony danych
Możecie się Państwo kontaktować również z wyznaczonym przez Wójta Gminy Czernichów Inspektorem Ochrony Danych
a) listownie: Tresna ul. Żywiecka 2. 34-311 Czernichów
b) telefonicznie: +48 501 041 803
c) elektronicznie: iod(Qczernichow.com.pl
Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych
Państwa dane będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania administracyjnego. Podstawą prawną ich przetwarzania jest wypełnienie obowiązku
prawnego ciążącego na administratorze określonego w następujących przepisach prawa:
a) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Następnie Państwa dane będziemy przetwarzać w celu wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o
narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Odbiorcy danych osobowych
a) Państwa dane zostaną udostępnione podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
b) Ponadto odbiorcą danych zawartych w dokumentach związanych z postępowaniem administracyjnym mogą być podmioty z którymi Gmina
Czernichów zawarła umowy na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych w Urzędzie Gminy Czernichów systemów informatycznych.
Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku ze
świadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w
takich okolicznościach wszelkich danych. w tym danych osobowych
Okres przechowywania danych osobowych
Będziemy przechowywać Państwa dane przez czas realizacji postępowania administracyjnego, a następnie - zgodnie z obowiązującą w Urzędzie Gminy
Czernichów instrukcją kancelaryjna oraz przepisami o archiwizacji dokumentów
Prawa osób, których dane dotyczą
W granicach przewidzianych prawem przysługuje Państwu
a) - prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii:
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
c) prawo do usunięcia danych osobowych. w sytuacji. gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z
przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej:
d) - prawo do ograniczenia przetwarzania danych. przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa:
e) - prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
Obowiązek podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkiem wynikającym z ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.