URZĄD GMINY NADARZYN
ul. Mszczonowska 24
05-830 Nadarzyn
tel. (22) 729 81 85: fax (22) 72981 75 www.nadarzyn.pl
Znak sprawy: RO.1431.83.2021 Nadarzyn, dnia 15 czerwca 2021 roku.
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-37253Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 2 czerwca 2021 roku
zarejestrowany pod numerem 13 181, w sprawie oficjalnego profilu Gminy, oficjalnego profilu Wójta
na Facebooku oraz reklamy Gminy w mediach społecznościowych, uprzejmie informuję, że:
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie
kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na
stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na
profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom
swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są
mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to
dokumenty — nie.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie
internetowej i w BIP.
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały
spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin
Facebooka)
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? — nie dotyczy.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie? — 2.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
b) nie
d) Inna sytuacja (jaka?) — 2 fałszywe konta zablokowane od 2018 r.
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że
prowadzą media społecznościowe?). — Referat Promocji.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku? — Wójt Gminy.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje,
w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym — Wpisy są publiczne.
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane
z budżetu gminy? — Nie.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na
którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście? — Nie dotyczy.
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę,
realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub
kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych
w mediach społecznościowych gminy między | maja 2020 r., a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
— Brak.
Z poważaniem,
INSPEKT
DĘZEE_
Madfcin Ciostek