URZĄD MIASTA GOSTYNINA
ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin, NIP 971-00-46-080
tel. 24 23607 10 fax. 24 23607 12 www.gostynin.pl um©gostynin.pl
Gostynin dnia 15.06.2021 r.
BB.1431.39.2021
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa
W odpowiedzi na wniosek z dnia 2 czerwca 2021 r. o udostępnienie informacji publicznej
informuję:
1. Gmina Miasta Gostynina prowadzi dwie strony na Facebooku: jedną o nazwie „Urząd Miasta
Gostynina” (link: https://www.facebook.com/UMGostynin) i drugą pt. „Gostynin, co słychać?” (link:
https://www.facebook.com/gostynincoslychac); zadaniem tej drugiej jest informowanie przede
wszystkim o wydarzeniach kulturalnych i sportowych w naszym mieście.
2. Profil Urzędu Miasta Gostynina (pierwsza strona z odp. 1) ma charakter informacyjny —
publikujemy tutaj artykuły (całe bądź streszczenia) dostępne na stronie www.gostynin.pl; czasem
pojawiają się teksty nieobecne na ww. stronie, o mniej oficjalnym charakterze, przypominające o
trwających bądź relacjonujące zakończone wydarzenia w naszym mieście. Profil ma także charakter
promocyjny — reklamujemy wydarzenia, których jesteśmy współorganizatorami albo których
profilaktyczny charakter może przyczynić się do poprawy nawyków i zdrowia mieszkańców, a także,
poprzez publikację zdjęć szczególnie atrakcyjnych regionów naszego miasta, zachęcamy
obserwujących do zatrzymania się w naszym mieście. Pozostawiamy mieszkańcom i innym
obserwującym nasz profil możliwość komentowania postów, dając wszystkim szansę włączenia się w
dyskusję dotyczącą tego, co dzieje się teraz w naszym mieście.
3. Zasady korzystania z Facebooka przez Urząd Miasta Gostynina nie były dyskutowane z
podmiotami zewnętrznymi. Dyskusje poprzedzające powstanie profilu na Facebooku nie były
protokołowane.
4. Dynamika życia w naszym mieście i aktualne zapotrzebowanie na informacje ma kluczowe
znaczenie dla publikacji treści. Czasem teksty pojawiają się najpierw na stronie www.gostynin.pl,
potem dopiero na profilu facebookowym, czasem — odwrotnie. O medium pierwotnym publikacji
decyduje wspólna ocena pracowników Wydziału Promocji Miasta i Ochrony Zdrowia Urzędu Miasta
Gostynina i Burmistrza Miasta Gostynina.
5. Nie istnieją żadne reguły blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka, ponieważ dotąd nie było potrzeby blokowania komentarzy ani użytkowników. Oczywiście
w przypadku ataków internetowych trolli czy szczególnie wulgarnych komentarzy zostaną podjęte
czynności celem ich ukrycia bądź zablokowania — działanie to zostanie jednak wyjaśnione w
oddzielnym, ogólnie dostępnym poście na Facebooku.
6. Jak wyżej — od początku istnienia profilu facebookowego nie został zablokowany żaden
użytkownik.
6.1. Nie dotyczy
7.J.w.
7.1 Nie dotyczy.
8. i 8.1 Administratorem profilu Urzędu Miasta Gostynina na Facebooku jest Wydział Promocji Miasta i
Ochrony Zdrowia. Pracownicy Wydziału, prowadząc ten profil, działają w oparciu o $ 11 p. 7 ppkt 11
Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Gostynina o brzmieniu: „Propagowanie działań mających na
celu uaktywnienie lokalnego rozwoju turystyki”, ppkt 14 o brzmieniu: „Obsługa informacyjno-prasowa
Urzędu we współpracy z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi”, ppkt 15 o _ brzmieniu:
„Redagowanie, tworzenie i codzienna aktualizacja strony internetowej Urzędu Miasta we współpracy z
poszczególnymi komórkami organizacyjnymi”, a także ppkt 16 o brzmieniu: „Przygotowywanie informacji o
mieście do prasy i innych mediów”. (Regulamin stanowi załącznik do zarządzenia nr 142/2019 Burmistrza
Miasta Gostynina z dnia 13 grudnia 2019 roku i jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu
Miasta Gostynina w zakładce Menu przedmiotowe — UCHWAŁY ZARZĄDZENIA — PRAWO LOKALNE.
9. Widoczność wpisów na profilu facebookowym nie jest w żaden sposób ograniczana. Wszystkie wpisy
mają charakter publiczny.
10. Tak, Burmistrz Miasta Gostynina posiada profil oficjalny.
(Link: https://www.facebook.com/PawelKalinowskiBurmistrzGostynina)
11. Profil Burmistrza Miasta Gostynina nie jest w żaden sposób opłacany, żadne środki z budżetu gminy nie
są przeznaczane na prowadzenie jego profilu.
12. Nie dotyczy.
13. Nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach, nie publikujemy tzw. postów
sponsorowanych, wyświetlających się jako reklama użytkownikom Facebooka.
Otrzymują:
1. Adresat
2. A/a