= Burmistrz Radzymina RADZYMIN
MIASTO CUDU
NAD WISŁĄ
Radzymin, dn. 15.06.2021 r.
B.1431.45.2021
Sz. P. Szymon Osowski
Sz. P. Katarzyna Batko-Tołuć
Sz. P. Marzena Błaszczyk
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-37473Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek przekazany drogą elektroniczną w dniu 2.06.2021 r., dotyczący
udostępnienia informacji publicznej przesyłam odpowiedzi na zadane pytania.
Z poważaniem,
Mloirzsikke<
Sekretarz Gminy
Przygotowała: Dominika Krzyżanowska-Kidała, kierownik Referatu Promocji i Informacji
Burmistrz Radzymina e-mail: umig© radzymin.pl
pl. Tadeusza Kościuszki 2 www.radzymin.pl
05-250 Radzymin www.bip.radzymin.pl
tel.: 22 667 68 00 NIP - 1251333745
fax: 22 667 68 99 REGON - 013269700
ODPOWIEDZI DOT. GMINY RADZYMIN
CZĘŚĆ | - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
tak, poniższe:
e Główny profil Gminy Radzymin o charakterze ogólnym
https://www.facebook.com/GRadzymin
e Profil odnośnie partycypacji społecznej i współpracy z NGO
https://www.facebook.com/CASRadzymin,
e _ Grupa nt. opieki nad zwierzętami „Radzymin pupile”,
https://www.facebook.com/groups/642461519199417.
Ponadto swoje profile na Facebooku prowadzą wybrane jednostki organizacyjne gminy i placówki
edukacyjne.
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
- informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na
stronie internetowej)
- promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
- dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach,
które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o
tym, jakie to dokumenty.
Nie.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
Na Facebooka przygotowywane są różnorakie treści.
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie
chodzi o regulamin Facebooka)
Nie.
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
Nie.
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Nie dotyczy.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Nie dotyczy.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
Nie dotyczy.
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
Pracownicy urzędu.
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe?)
Pracownicy Referatu Promocji i Informacji — od podinspektora od kierownika, których zadania,
zgodnie z regulaminem organizacyjnym to min.: prowadzenie, obsługa i uaktualnianie stron
internetowych, publikatorów i portali społecznościowych urzędu.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Osoba administrująca kontem.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje,
w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Nie.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
Tak.
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
Nie, prowadzenie profilu nie jest zlecane firmom zewnętrznym.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Pytanie nie dotyczy informacji publicznej w rozumieniu ustawy o dostępie do informacji publicznej.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
Gmina nie realizuje płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy)
Nie dotyczy.
bowski
rz Gminy
am
Sekreta