PREZYDENT MIASTA KUTNO
Pl. Marsz.J.Piłsudskiego 18
99-300 KUTNO 16 06. 2021
KUENO, ANIA warzywa niw fi
BPr.1431.71.2021.KK2.2
Szymon Osowski
Katarzyna Batko-Tołuć
Marzena Błaszczyk
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia
02 czerwca 2021 roku informuję, że poniżej zamieszczam wypełnioną ankietę:
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w
BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o
tym, jakie to dokumenty.
Zasady korzystania z usługi reguluje regulamin Facebooka.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym,
co na stronie internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Użytkownik zostaje zaproszony do kontaktu z urzędem. Niestety część to konta fikcyjne
lub fałszywe.
KONAN
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Nie wiemy ile to osób, wiemy ile kont. Obecnie jest to jedno konto.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
b) nie
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe”).
Profil prowadzą pracownicy Wydziału Kultury, Promocji i Rozwoju miasta, Biura
Prasowego oraz Biura Sportu i Turystyki. Pracownicy tych komórek nie mają
wyszczególnionego zakresu obowiązków w obszarze Facebooka.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Decyzje podejmują na bieżąco pracownicy, w oparciu o regulamin strony i Facebooka.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Każdy użytkownik Facebooka widzi posty. Każdy wpis jest wpisem publicznym.
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
b) nie
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy)
W tym okresie płatna reklama nie była realizowana.
z up. PREZYDENTĄ MIĄSTA
„datek Boczkaja
ZASTĘPCA PREZYDENTA MIASTA
IENIEDNATANEEN