Urząd Miejski w Zakroczymiu
Zakroczym, 15 czerwca 2021 r.
WOU.1431.43.2021
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
e-mail:
sprawa-37511Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 2 czerwca
2021 r. (data wpływu do Urzędu Miejskiego w Zakroczymiu - 2 czerwca 2021 r.) w trybie
ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U z 2020 r. poz.
2176), przesyłamy odpowiedź na zadane przez Państwa pytania.
1.Pytanie: „Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?”
Odpowiedź: a) tak.
2.Pytanie: „Jaką rolę ma pełnić profil gminny na Facebooku w Państwa gminie/mieście?
(możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)”
Odpowiedź: Profil gminny na Facebooku ma pełnić rolę:
a) informacyjną,
b)promocyjną,
c) dyskusyjną,
d) maułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami.
3.Pytanie: „Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone
dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej
informacji o tym, jakie to dokumenty.”
Odpowiedź: b) nie.
4.Pytanie: „Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?”
Odpowiedź: c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
pokrywające się z tym, ca na stronie internetowej i w BIP.
Urząd Miejski w Zakroczymiu tel. +48 (22) 785 2145
ul. Warszawska 7 fax +48 (22) 785 26 22
05-170 Zakroczym email urzad©zakroczym.pl
BIP zakroczym.bip.net.pl
www .zakroczym.pl
Urząd Miejski w Zakroczymiu
- ukrywania komentarzy oraz blokowania
użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie
przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)”
Odpowiedź: b) nie. .
6.Pytanie: „Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na
oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?”
Odpowiedź: a) tak, został zablokowany jeden użytkownik na skutek używania
wulgaryzmów i obraźliwego słownictwa.
6.1. Pytanie: „W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
odblokowany?”
Odpowiedź: Użytkownik zostaje odblokowany w przypadku kiedy skontaktuje się
z urzędem i zobowiąże do zaprzestania zachowań, które były powodem zablokowania.
7.Pytanie: „Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na
oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?”
Odpowiedź: 1 osoba.
7.1.Pytanie: „Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?”
Odpowiedź: b) nie.
8.Pytanie: „Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
podmiot (osoba/firma)?"
Odpowiedź: a) pracownicy urzędu.
8.1.Pytanie: „Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy
tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)”
Odpowiedź: Prowadzenie mediów społecznościowych znajduje się w zakresie
obowiązków inspektora i specjalisty w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich
na podstawie określonych na piśmie zakresów czynności.
8.2.Pytanie: „Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?"
Odpowiedź: Wyżej wskazani pracownicy, po konsultacji z przełożonym.
Urząd Miejski w Zakroczymiu tel. +48 (22) 785 21 45
ul. Warszawska 7 fax +48 (22) 785 26 22
05-170 Zakroczym email urzadQzakroczym.pl
BIP zakroczym.bip.net.pl
www .zakroczym.pl
Urząd Miejski w Zakroczymiu
o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.”
Odpowiedź: Widoczność wpisów nie jest ograniczona, wpisy są publiczne.
10.Pytanie: „Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?"
Odpowiedź: a) tak.
11.Pytanie: „Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?”
Odpowiedź: Nie.
12.Pytanie: „Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi
swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?”
Odpowiedź: nie dotyczy.
13.Pytanie: „Czy na którymkolwiek z profili Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane
przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takiej jak płatna promocja profilu,
konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest
opłacana z budżetu gminy.”
Odpowiedź: d) Nie — nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1.Pytanie: „Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy)”
Odpowiedź: nie dotyczy.
i Spruw Obywatelskich
Otrzymują:
() Adresat na adres e-mail;
2. aa.
Urząd Miejski w Zakroczymiu tel. +48 (22) 785 21 45
ul. Warszawska 7 fax +48 (22) 785 26 22
05-170 Zakroczym email urzadQzakroczym.pl
BIP zakroczym.bip.net.pl
www.zakroczym.pl