Wniosek o informację (profil na facebooku) - przypomnienie przez SOWP w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #282 z BOLESŁAW
W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-05-09 07:46:52 z adresu {{ email }}:
> Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do
> informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o
> udostępnienie następujących informacji publicznych: CZĘŚĆ I OFICJALNY PROFIL
> GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku? a)
> tak b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter
> ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy) b) nie
> (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na
> Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi
> także w BIP lub na stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie walorów
> miasta/gminy na zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga wszystkim
> mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją
> się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu,
> zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.) d) Inna, jaką? 3. Czy
> zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
> mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej
> informacji o tym, jakie to dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia umieszczania
> informacji na Facebooku? a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się
> wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i
> najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej
> kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP d) Inne, jakie? 5.
> Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
> Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
> urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie 6. Czy w ciągu
> ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
> profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy? a) tak b) nie 6.1.
> W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? 7.
> Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na
> oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy są wśród nich
> użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny? a) tak b) nie c) nie
> dotyczy d) Inna sytuacja (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą
> pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu
> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2) 8.1.
> Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
> obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane
> czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?) 8.2 Kto decyduje o
> zablokowaniu użytkowników na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO
> PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU,
> NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w
> ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją
> serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410 a)
> Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do
> Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na
> wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki d) Reklamodawca -
> dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań:
> Statystyki f) Inna - jaka? 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań
> związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie
> zadania znajdują się w umowie. 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości
> miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
> sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. CZĘŚĆ II -
> OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil
> wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak B) nie 11. Czy
> prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
> opłacane z budżetu gminy? 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o
> sprawach, które dzieją się w gminie/mieście? CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA W
> MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku,
> którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania
> reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu
> gminy. a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i
> wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy c) Tak -
> tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta. d) Nie - nie
> realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach. e) Inna sytuacja -
> jaka? 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020
> r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) Wnosimy o udostępnienie wskazanych
> informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}} Szymon Osowski,
> Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z
> zasadami reprezentacji