Re: Fwd: wniosek o informację przez MIECHÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #305 z MIECHÓW
Dzień dobry,
w załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
Pozdrawiam,
Dorota Faracik
Urząd Gminy i Miasta w Miechowie
ul. Henryka Sienkiewicza 25
32-200 Miechów
tel. 41-383-00-40; fax:41-383-23-78
Dzień dobry,
w załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.> 17 czerwca 2021 10:34 {{ email }} napisał(a):
>
>
> > ---------- Pierwotna wiadomość ----------
> > Od: {{ email }}
> > Do: {{ email }}
> > Data: 17 czerwca 2021 09:49
> > Temat: wniosek o informację
> >
> >
> > Szanowni Państwo,
> >
> > przypominam o obowiązku przesłania odpowiedzi na nasz wniosek o informację w zakresie korzystania przez urząd z Facebooka. Poniżej ponownie przesyłam treść pytań i proszę o jak najszybsze udzielenie odpowiedzi, ponieważ czternastodniowy termin na jej przesłanie już minął.
> >
> > CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
> >
> > 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> > a) tak
> > b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> > c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
> >
> > 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
> >
> > a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
> > b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
> > c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
> > d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
> > e) Inna, jaką?
> >
> > 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
> >
> > 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> > a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
> > b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
> > c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
> > d) Inne, jakie?
> >
> > 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
> > a) tak
> > b) nie
> >
> > 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
> > a) tak
> > b) nie
> >
> > 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
> >
> > 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
> >
> > 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
> > a) tak
> > b) nie
> > c) nie dotyczy
> > d) Inna sytuacja (jaka?)
> >
> > 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
> > a) pracownicy urzędu
> > b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
> >
> > 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
> >
> > 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
> >
> > PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
> >
> > 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> > a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
> > b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> > c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
> > d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> > e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> > f) Inna - jaka?
> >
> > 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
> >
> > 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
> >
> > 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
> >
> > CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
> >
> > 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
> > a) tak
> > b) nie
> >
> > 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
> >
> > 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
> >
> > CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
> >
> > 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
> > a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
> > b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> > c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> > d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
> > e) Inna sytuacja - jaka?
> >
> > 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
> >
> > Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{ email }}
> >
> > Z poważaniem
> >
> > Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały Zarządu 9/OB/I/2021
> >
> > --
> > Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> > ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> > KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> > www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> > www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
> >
> > Załączniki:
> > - https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/zalacznik/43282/109018</li>
> >
> > --
> > Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> > ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> > KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> > www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> > www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
> >
> >
> > > W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-05-09 07:46:52 z adresu
> > > {{ email }}: > Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i
> > > art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do > informacji publicznej,
> > > stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o >
> > > udostępnienie następujących informacji publicznych: CZĘŚĆ I
> > > OFICJALNY PROFIL > GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina
> > > prowadzi swój profil na Facebooku? a) > tak b) tak, nawet kilka
> > > (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do > odpowiadania na
> > > dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter >
> > > ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy) b)
> > > nie > (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma
> > > pełnić profil gminy na > Facebooku w Państwa gminie/mieście?
> > > (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi) > a) informacyjną
> > > (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi > także
> > > w BIP lub na stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie
> > > walorów > miasta/gminy na zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga
> > > wszystkim > mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach,
> > > które na co dzień dzieją > się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać
> > > codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z >
> > > mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także >
> > > wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> > > > działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
> > > przedstawiciele urzędu, > zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy
> > > gminy itp.) d) Inna, jaką? 3. Czy > zasady korzystania przez
> > > gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją > mającą
> > > odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej
> > > > informacji o tym, jakie to dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia
> > > umieszczania > informacji na Facebooku? a) umieszczane są tylko
> > > informacje, które znalazły się > wcześniej w BIP lub na stronie
> > > internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i > najszybsze miejsce
> > > umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej >
> > > kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści,
> > > niekoniecznie > pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i
> > > w BIP d) Inne, jakie? 5. > Czy zasady blokowania i ukrywania
> > > komentarzy oraz blokowania użytkowników > Facebooka zostały spisane
> > > w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w > urzędzie? (nie
> > > chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie 6. Czy w ciągu >
> > > ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na
> > > oficjalnym > profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
> > > użytkownicy? a) tak b) nie 6.1. > W jakich sytuacjach
> > > zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? 7. > Ile
> > > osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na
> > > > oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy są
> > > wśród nich > użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
> > > kolejny? a) tak b) nie c) nie > dotyczy d) Inna sytuacja
> > > (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą > pracownicy
> > > urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu
> > > > b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania
> > > 8.2) 8.1. > Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są
> > > zatrudnieni oraz zakresu ich > obowiązków związanych z prowadzeniem
> > > Facebooka (czy jest to konkretnie opisane > czy tylko wskazane, że
> > > prowadzą media społecznościowe?) 8.2 Kto decyduje o >
> > > zablokowaniu użytkowników na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ
> > > TYLKO > PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI
> > > GO PRACOWNIK URZĘDU, > NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy
> > > o wskazanie, jakie ma uprawnienia w > ramach prowadzenia profilu.
> > > Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją > serwisu Facebook:
> > > https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) > Administrator -
> > > dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do >
> > > Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań:
> > > Odpowiedzi na > wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy,
> > > Statystyki d) Reklamodawca - > dostęp do zadań: Reklamy,
> > > Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: > Statystyki f)
> > > Inna - jaka? 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań >
> > > związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie,
> > > jakie > zadania znajdują się w umowie. 8.3.2. Prosimy o
> > > informację o wysokości > miesięcznego wynagrodzenia, które firma
> > > zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. > 9. Czy widoczność wpisów na
> > > gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o > sytuacje, w
> > > których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. CZĘŚĆ II - >
> > > OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil >
> > > wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak B) nie 11.
> > > Czy > prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta
> > > na Facebooku jest > opłacane z budżetu gminy? 12. Jeśli nie
> > > istnieje oficjalny profil, to czy > wójt/burmistrz/prezydent
> > > prowadzi swój własny profil, na którym informuje o > sprawach,
> > > które dzieją się w gminie/mieście? CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA
> > > W > MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z
> > > profili na Facebooku, > którego prowadzenie jest opłacane przez
> > > gminę, realizowane są działania > reklamowe, takie jak płatna
> > > promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie > reklamowe?
> > > Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu >
> > > gminy. a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i >
> > > wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> > > c) Tak - > tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> > > d) Nie - nie > realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social
> > > mediach. e) Inna sytuacja - > jaka? 13.1. Prosimy o informację
> > > o łącznych kosztach płatnych kampanii > reklamowych zrealizowanych
> > > w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 > r. a 30
> > > kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) Wnosimy o udostępnienie
> > > wskazanych > informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}
> > > Szymon Osowski, > Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk -
> > > członkowie zarządu, zgodnie z > zasadami reprezentacji
>
> Urząd Gminy i Miasta w Miechowie
> ul. Henryka Sienkiewicza 25
> 32-200 Miechów
> tel: 41 / 383-00-40, fax: 41 / 383-23-78
> NIP 659-000-36-97Pozdrawiam,
Dorota Faracik
Urząd Gminy i Miasta w Miechowie
ul. Henryka Sienkiewicza 25
32-200 Miechów
tel. 41-383-00-40; fax:41-383-23-78