Re: wniosek o informację przez TROSZYN w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #586 z TROSZYN
Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.
Małgorzata Płóciennik
Sekretarz Gminy Troszyn
Urząd Gminy Troszyn
ul. Juliusza Słowackiego 13
07-405 Troszyn
tel. 29 7671053
W dniu 2021-06-17 09:49, {{ email }}
napisał(a):
> Szanowni Państwo,
>
> przypominam o obowiązku przesłania odpowiedzi na nasz wniosek o
> informację w zakresie korzystania przez urząd z Facebooka. Poniżej
> ponownie przesyłam treść pytań i proszę o jak najszybsze
> udzielenie odpowiedzi, ponieważ czternastodniowy termin na jej
> przesłanie już minął.
>
> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>
> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> a) tak
> b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
> charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
> urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
>
> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
> gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>
> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
> c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować
> ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w
> gminie/mieście)
> d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom
> swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
> przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy
> gminy itp.)
> e) Inna, jaką?
>
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś
> dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to
> dokumenty.
>
> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej
> w BIP lub na stronie internetowej urzędu
> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
> tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
> d) Inne, jakie?
>
> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
> dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin
> Facebooka)
> a) tak
> b) nie
>
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
> 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
> użytkownicy?
> a) tak
> b) nie
>
> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany?
>
> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po
> raz kolejny?
> a) tak
> b) nie
> c) nie dotyczy
> d) Inna sytuacja (jaka?)
>
> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy
> zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
> a) pracownicy urzędu
> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania
> 8.2)
>
> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
> zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy
> jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
> społecznościowe?)
>
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
> PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY
> PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>
> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
> Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości,
> Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka?
>
> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z
> wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania
> znajdują się w umowie.
>
> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
> które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>
> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest
> ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem
> publicznym.
>
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>
> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku?
> a) tak
> b) nie
>
> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta
> na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
>
> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
>
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>
> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
> jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe,
> takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
> budżetu gminy.
> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i
> wójta/burmistrza/prezydenta.
> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social
> mediach.
> e) Inna sytuacja - jaka?
>
> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między
> 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
> na adres: {{ email }}
>
> Z poważaniem
>
> Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały
> Zarządu 9/OB/I/2021
>
> --
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org Załączniki:
>
> * https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/zalacznik/43402/109138
>
> --
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org > W nawiązaniu do
> pisma z dnia 2021-05-09 07:46:52 z adresu > {{ email }}: > Na
> podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i > art. 10 ust. 1 ustawy o
> dostępie do > informacji publicznej, > stowarzyszenie Sieć
> Obywatelska Watchdog Polska wnosi o > > udostępnienie następujących
> informacji publicznych: CZĘŚĆ I > OFICJALNY PROFIL > GMINY/MIASTA
> NA FACEBOOKU 1. Czy gmina > prowadzi swój profil na Facebooku? a) >
> tak b) tak, nawet kilka > (jeśli jest kilka profili, w tym
> tematyczne, do > odpowiadania na > dalsze pytania prosimy wybrać ten
> profil, który ma charakter > > ogólny i dotyczy codziennego
> funkcjonowania urzędu/miasta/gminy) b) > nie > (prosimy o przejście
> do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma > pełnić profil gminy na >
> Facebooku w Państwa gminie/mieście? > (możliwe jest udzielenie
> kilku odpowiedzi) > a) informacyjną > (ułatwia trafienie do
> mieszkańców z informacjami dostępnymi > także > w BIP lub na
> stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie > walorów >
> miasta/gminy na zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga > wszystkim >
> mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, > które na
> co dzień dzieją > się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać >
> codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z > >
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także > >
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom
> swoją > > działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
>> przedstawiciele urzędu, > zadawane są mieszkańcom pytania o
> sprawy > gminy itp.) d) Inna, jaką? 3. Czy > zasady korzystania przez
>> gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją > mającą
>> odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o
> więcej > > informacji o tym, jakie to dokumenty. 4. Jak wygląda
> kwestia > umieszczania > informacji na Facebooku? a) umieszczane są
> tylko > informacje, które znalazły się > wcześniej w BIP lub na
> stronie > internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i > najszybsze
> miejsce > umieszczania informacji, tam informacje trafiają w
> pierwszej > > kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne
> treści, > niekoniecznie > pokrywające się z tym, co na stronie
> internetowej i > w BIP d) Inne, jakie? 5. > Czy zasady blokowania i
> ukrywania > komentarzy oraz blokowania użytkowników > Facebooka
> zostały spisane > w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
>> urzędzie? (nie > chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie 6. Czy
> w ciągu > > ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021
> r.) na > oficjalnym > profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś >
> użytkownicy? a) tak b) nie 6.1. > W jakich sytuacjach > zablokowany
> użytkownik zostaje na powrót odblokowany? 7. > Ile > osób jest
> obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na > >
> oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy są > wśród
> nich > użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz > kolejny? a)
> tak b) nie c) nie > dotyczy d) Inna sytuacja > (jaka?) 8. Czy profil
> Facebook gminy prowadzą > pracownicy > urzędu czy zewnętrzny
> podmiot (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu > > b) podmiot
> zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania > 8.2) 8.1. >
> Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są > zatrudnieni oraz
> zakresu ich > obowiązków związanych z prowadzeniem > Facebooka (czy
> jest to konkretnie opisane > czy tylko wskazane, że > prowadzą media
> społecznościowe?) 8.2 Kto decyduje o > > zablokowaniu użytkowników
> na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ > TYLKO > PODMIOTÓW
> ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI > GO PRACOWNIK
> URZĘDU, > NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy > o wskazanie,
> jakie ma uprawnienia w > ramach prowadzenia profilu. > Prosimy o
> wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją > serwisu Facebook: >
> https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) > Administrator - >
> dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do > >
> Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: >
> Odpowiedzi na > wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, >
> Statystyki d) Reklamodawca - > dostęp do zadań: Reklamy, >
> Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: > Statystyki f) > Inna -
> jaka? 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań > > związanych z
> wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, > jakie >
> zadania znajdują się w umowie. 8.3.2. Prosimy o > informację o
> wysokości > miesięcznego wynagrodzenia, które firma > zewnętrzna
> otrzymuje z tego tytułu. > 9. Czy widoczność wpisów na > gminnym
> profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o > sytuacje, w > których
> post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. CZĘŚĆ II - > > OFICJALNY
> PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil > >
> wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak B) nie 11. > Czy >
> prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta > na
> Facebooku jest > opłacane z budżetu gminy? 12. Jeśli nie > istnieje
> oficjalny profil, to czy > wójt/burmistrz/prezydent > prowadzi swój
> własny profil, na którym informuje o > sprawach, > które dzieją
> się w gminie/mieście? CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA > W >
> MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z > profili na
> Facebooku, > którego prowadzenie jest opłacane przez > gminę,
> realizowane są działania > reklamowe, takie jak płatna > promocja
> profilu, konkretnych wpisów lub kampanie > reklamowe? > Chodzi o
> sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu > > gminy. a)
> Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i > >
> wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy >
> c) Tak - > tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta. >
> d) Nie - nie > realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social >
> mediach. e) Inna sytuacja - > jaka? 13.1. Prosimy o informację > o
> łącznych kosztach płatnych kampanii > reklamowych zrealizowanych >
> w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 > r. a 30 >
> kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) Wnosimy o udostępnienie > wskazanych
>> informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}} > Szymon
> Osowski, > Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - >
> członkowie zarządu, zgodnie z > zasadami reprezentacji