-------- Wiadomość oryginalna --------
Temat: FW: wniosek o informację
Data: 2021-06-17 10:29
Od: "Aneta Szwej" <{{ email }}>
Do: <{{ email }}>

From: {{ email }}
[mailto:{{ email }}]
Sent: Thursday, June 17, 2021 9:50 AM
To: {{ email }}
Subject: wniosek o informację

Szanowni Państwo,

przypominam o obowiązku przesłania odpowiedzi na nasz wniosek o
informację w zakresie korzystania przez urząd z Facebooka. Poniżej
ponownie przesyłam treść pytań i proszę o jak najszybsze udzielenie
odpowiedzi, ponieważ czternastodniowy termin na jej przesłanie już
minął.

CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU

1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)odpowiedż-nie

2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)

a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy
gminy itp.)
e) Inna, jaką?

3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.

4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w
BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?

5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie

6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
użytkownicy?
a) tak
b) nie

6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
odblokowany?

7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?

7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po
raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)

8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy
zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)

8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
społecznościowe?)

8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?

PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO
PYTANIA 9

8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność
w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?

8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z
wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania
znajdują się w umowie.

8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.

9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest
ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem
publicznym.

CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P

10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku?
a) tak
b) nie odpowiedz nie

11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?

12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?- nie prowadzę
oficjalnego profilu

CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i
wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social
mediach.-odpowiedz nie
e) Inna sytuacja - jaka?

13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)- nie dotyczy

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
na adres: {{ email }}

Z poważaniem

Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały
Zarządu 9/OB/I/2021

--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl [1] | www.sprawdzamyjakjest.pl [2]
www.watchdogportal.pl [3] | www.informacjapubliczna.org [4]

Załączniki:

* https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/zalacznik/43613/109349

--

Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl [1] | www.sprawdzamyjakjest.pl [2]
www.watchdogportal.pl [3] | www.informacjapubliczna.org [4]

> W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-05-09 07:46:52 z adresu >
{{ email }}: > Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i >
art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do > informacji publicznej, >
stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o > >
udostępnienie następujących informacji publicznych: CZĘŚĆ I >
OFICJALNY PROFIL > GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina > prowadzi
swój profil na Facebooku? a) > tak b) tak, nawet kilka > (jeśli jest
kilka profili, w tym tematyczne, do > odpowiadania na > dalsze pytania
prosimy wybrać ten profil, który ma charakter > > ogólny i dotyczy
codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy) b) > nie > (prosimy o
przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma > pełnić profil gminy
na > Facebooku w Państwa gminie/mieście? > (możliwe jest udzielenie
kilku odpowiedzi) > a) informacyjną > (ułatwia trafienie do
mieszkańców z informacjami dostępnymi > także > w BIP lub na stronie
internetowej) b) promocyjną (promowanie > walorów > miasta/gminy na
zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga > wszystkim > mieszkańcom/mieszkankom
dyskutować ze sobą o sprawach, > które na co dzień dzieją > się w
gminie/mieście) d) ma ułatwiać > codzienny kontakt przedstawicieli
urzędu z > > mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się
także > > wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją > > działalność, odpowiada na
pytania; pojawiają się inni > przedstawiciele urzędu, > zadawane są
mieszkańcom pytania o sprawy > gminy itp.) d) Inna, jaką? 3. Czy >
zasady korzystania przez > gminę/miasto z Facebooka zostały
poprzedzone dyskusją > mającą > odzwierciedlenie w jakichś
dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej > > informacji o tym, jakie
to dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia > umieszczania > informacji na
Facebooku? a) umieszczane są tylko > informacje, które znalazły się
> wcześniej w BIP lub na stronie > internetowej urzędu b) Facebook to
pierwsze i > najszybsze miejsce > umieszczania informacji, tam
informacje trafiają w pierwszej > > kolejności c) Na Facebooka
przygotowywane są różne treści, > niekoniecznie > pokrywające się
z tym, co na stronie internetowej i > w BIP d) Inne, jakie? 5. > Czy
zasady blokowania i ukrywania > komentarzy oraz blokowania
użytkowników > Facebooka zostały spisane > w regulaminie lub innym
dokumencie przygotowanym w > urzędzie? (nie > chodzi o regulamin
Facebooka) a) tak b) nie 6. Czy w ciągu > > ostatnich 12 miesięcy (1
maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na > oficjalnym > profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś > użytkownicy? a) tak b) nie 6.1.
> W jakich sytuacjach > zablokowany użytkownik zostaje na powrót
odblokowany? 7. > Ile > osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na
wniosek) zablokowanych na > > oficjalnym profilu gminy/miasta w tym
serwisie? 7.1. Czy są > wśród nich > użytkownicy, którzy zostali
zablokowani po raz > kolejny? a) tak b) nie c) nie > dotyczy d) Inna
sytuacja > (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą > pracownicy >
urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu > >
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania >
8.2) 8.1. > Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są > zatrudnieni
oraz zakresu ich > obowiązków związanych z prowadzeniem > Facebooka
(czy jest to konkretnie opisane > czy tylko wskazane, że > prowadzą
media społecznościowe?) 8.2 Kto decyduje o > > zablokowaniu
użytkowników na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ > TYLKO >
PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI > GO
PRACOWNIK URZĘDU, > NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy > o
wskazanie, jakie ma uprawnienia w > ramach prowadzenia profilu. >
Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją > serwisu Facebook: >
https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) > Administrator - >
dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do > >
Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: >
Odpowiedzi na > wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, >
Statystyki d) Reklamodawca - > dostęp do zadań: Reklamy, > Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: > Statystyki f) > Inna - jaka? 8.3.1.
Prosimy o informację o zakresie zadań > > związanych z wykonywaniem
umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, > jakie > zadania znajdują
się w umowie. 8.3.2. Prosimy o > informację o wysokości >
miesięcznego wynagrodzenia, które firma > zewnętrzna otrzymuje z tego
tytułu. > 9. Czy widoczność wpisów na > gminnym profilu Facebook
jest ograniczana? Chodzi o > sytuacje, w > których post NIE JEST tzw.
wpisem publicznym. CZĘŚĆ II - > > OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy
istnieje oficjalny profil > > wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak B) nie 11. > Czy > prowadzenie oficjalnego profilu
wójta/burmistrza/prezydenta > na Facebooku jest > opłacane z budżetu
gminy? 12. Jeśli nie > istnieje oficjalny profil, to czy >
wójt/burmistrz/prezydent > prowadzi swój własny profil, na którym
informuje o > sprawach, > które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA > W > MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13.
Czy na którymkolwiek z > profili na Facebooku, > którego prowadzenie
jest opłacane przez > gminę, realizowane są działania > reklamowe,
takie jak płatna > promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie >
reklamowe? > Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu > > gminy. a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i > >
wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy > c)
Tak - > tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta. > d)
Nie - nie > realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social >
mediach. e) Inna sytuacja - > jaka? 13.1. Prosimy o informację > o
łącznych kosztach płatnych kampanii > reklamowych zrealizowanych > w
mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 > r. a 30 >
kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) Wnosimy o udostępnienie > wskazanych >
informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}} > Szymon Osowski,
> Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - > członkowie zarządu,
zgodnie z > zasadami reprezentacji

Links:
------
[1] http://www.siecobywatelska.pl
[2] http://www.sprawdzamyjakjest.pl
[3] http://www.watchdogportal.pl
[4] http://www.informacjapubliczna.org
Dzień dobry
Powyżej przy pytaniach zamieściłem stosowne odpowiedzi
--
Z poważaniem

Grzegorz Scelina
Wójt Gminy Żarnowiec

Urząd Gminy w Żarnowcu
ul. Krakowska 34, 42-439 Żarnowiec
tel. 32 6449320

Niniejsza wiadomość zawiera informacje poufne, przeznaczone tylko dla
adresata lub upoważnionego pośrednika. Jeżeli otrzymali Państwo ten
e-mail przez pomyłkę, prosimy o jego trwałe usunięcie oraz powiadomienie
nadawcy o zaistniałej sytuacji.

Informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych dostępne są na
stronie internetowej www.zarnowiec.pl w zakładce RODO

Kontakt z IOD pod adresem e-mail: {{ email }}