> URZĄD GMINY PAWŁOWICE
PIE.1431.00052.2021 Pawłowice, 18 czerwca 2021 roku
PIE.KW.00135.2021
Sz.P.
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć,
Marzena Błaszczyk
Członkowie Zarządu
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
e-mail:
sprawa-37847Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o udostepnienie informacji publicznej dotyczącej oficjalnego profilu
gminy na Facebooku, który wpłynął do tutejszego urzędu 6 czerwca 2021 roku, gmina
Pawłowice na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie
do informacji publicznej informuje:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze
pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego
funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także
w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą
o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami
(np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym,
jakie to dokumenty.
Zasady zostały omówione w referacie, jednak nie zostały one zapisane w formalnie
w żadnych dokumentach.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie
internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają
w pierwszej kolejności
KAŻ
Urząd Gminy Pawłowice; ul. Zjednoczenia 60, 43-250 Pawłowice
tel. 32/47 56 300, e-mail: gminaQQpawlowice.pl; www.pawlowice.pl
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się
z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi
o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Nie mieliśmy dotychczas sytuacji zablokowania użytkownika, zdarzały się
pojedyncze przypadki ukrywania lub usuwania komentarzy zawierających
wulgaryzmy.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
żaden
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe?)
Kierownik oraz inspektor Referatu Promocji i Integracji Europejskiej. Kierownik
ma w zakresie czynności zapis o prowadzeniu i nadzorze nad polityką informacyjną
gminy, natomiast inspektor zapis o prowadzeniu gminnych mediów
społecznościowych.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Gdyby zdarzyła się taka sytuacja, decyzja została by podjęta przez kierownika
referatu po konsultacji z wójtem i prawnikiem.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje,
w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Nie.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
Nie dotyczy
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Nie.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana
z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy).
Nie dotyczy.
p. WÓJT.
A
Lac, „I
Nd
Otrzymują:
1. Adresat
2. a/a
Kierownik Refere
Promocji Intęgr.
mgr|Beć
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO) (Dz. Urz. UE L 2016 Nr 119,
s.1) informuję, że:
1.
10.
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Pawłowice jest
Wójt Gminy Pawłowice z siedzibą w Urzędzie Gminy Pawłowice, ul. Zjednoczenia 60,
43-250 Pawłowice, tel. 32 47- 56-300, adres e-mail: gminaQpawlowice.pl;
Dane kontaktowe Inspektora ochrony danych: ul. Zjednoczenia 60, 43-250 Pawłowice,
tel. 32 47- 56-312, adres e-mail: i.kielkowskaQpawlowice.pl;
Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja wniosku o udostępnienie
informacji publicznej;
Przetwarzanie, podanych danych osobowych, odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1
lit c) RODO- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego
ciążącego na administratorze;
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane odbiorcom, państwom trzecim,
organizacjom międzynarodowym, innym niż upoważnione na podstawie przepisów
prawa;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu,
wskazanego w pkt. 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji
(5 lat, licząc od 1 stycznia roku następnego po dacie zakończenia sprawy. Po 5 latach
podjęcie decyzji o dalszym przechowywaniu, po ekspertyzie pracownika Archiwum
Państwowego);
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne w celu
realizacji wniosku o udostępnienie informacji publicznej;
Na podstawie art. 15 - 19 RODO, przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich
danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również
w formie profilowania;
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego — prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana
dotyczących, narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
z dnia 27 kwietnia 2016 r.