Fwd: RE: wniosek o informację przez KISZKOWO w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1626 z KISZKOWO
*From:*Urząd [mailto:{{ email }}]
*Sent:* Tuesday, June 22, 2021 8:07 AM
*To:* Anna Frąckowiak <{{ email }}>
*Subject:* Fwd: wniosek o informacjęUrząd Gminy Kiszkowo
ul. Szkolna 2
62-280 Kiszkowo
tel. 61 429 70 10
www.kiszkowo.pl <http://www.kiszkowo.pl>
--- Treść przekazanej wiadomości ---
*Temat: *
wniosek o informację
*Data: *
Thu, 17 Jun 2021 07:50:23 -0000
*Nadawca: *
{{ email }}
<mailto:{{ email }}>*Odpowiedź-Do: *
{{ email }}
<mailto:{{ email }}>*Adresat: *
{{ email }} <mailto:{{ email }}>
Szanowni Państwo,
przypominam o obowiązku przesłania odpowiedzi na nasz wniosek o
informację w zakresie korzystania przez urząd z Facebooka. Poniżej
ponownie przesyłam treść pytań i proszę o jak najszybsze udzielenie
odpowiedzi, ponieważ czternastodniowy termin na jej przesłanie już minął.CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
*a) tak*
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)*a) informacyjną* (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele
urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.*NIE*4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP
lub na stronie internetowej urzędu
*b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP*
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
*b) nie*6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021
r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
*b) nie*6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
odblokowany?*NIE DOTYCZY*7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych
na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?*NIE DOTYCZY*7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
kolejny?
a) tak
b) nie
*c) nie dotyczy*
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
podmiot (osoba/firma)?
*a) pracownicy urzędu*
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to
konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)*SEKRETARIAT, KSIĘGOWOŚĆ (zadanie dodatkowe)*
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 98.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
umowie.8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.*nie*CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
*b) nie*11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?*NIE DOTYCZY*12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent
prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które
dzieją się w gminie/mieście?CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak
płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe?
Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
*d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.*
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)*NIE DOTYCZY*Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: {{ email }}
<mailto:{{ email }}>Z poważaniem
Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały
Zarządu 9/OB/I/2021--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> |
www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> |
www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>Załączniki:
* https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/zalacznik/43795/109531
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> |
www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> |
www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>> W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-05-09 07:46:52 z adresu >
{{ email }} <mailto:{{ email }}>: > Na podstawie art. 61
ust. 1 Konstytucji RP i > art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do >
informacji publicznej, > stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
wnosi o > > udostępnienie następujących informacji publicznych: CZĘŚĆ I
> OFICJALNY PROFIL > GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina > prowadzi
swój profil na Facebooku? a) > tak b) tak, nawet kilka > (jeśli jest
kilka profili, w tym tematyczne, do > odpowiadania na > dalsze pytania
prosimy wybrać ten profil, który ma charakter > > ogólny i dotyczy
codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy) b) > nie > (prosimy o
przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma > pełnić profil gminy na >
Facebooku w Państwa gminie/mieście? > (możliwe jest udzielenie kilku
odpowiedzi) > a) informacyjną > (ułatwia trafienie do mieszkańców z
informacjami dostępnymi > także > w BIP lub na stronie internetowej) b)
promocyjną (promowanie > walorów > miasta/gminy na zewnątrz) c)
dyskusyjną (pomaga > wszystkim > mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
sobą o sprawach, > które na co dzień dzieją > się w gminie/mieście) d)
ma ułatwiać > codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z > >
mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także > >
wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją > >
działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni > przedstawiciele
urzędu, > zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy > gminy itp.) d)
Inna, jaką? 3. Czy > zasady korzystania przez > gminę/miasto z Facebooka
zostały poprzedzone dyskusją > mającą > odzwierciedlenie w jakichś
dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej > > informacji o tym, jakie to
dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia > umieszczania > informacji na
Facebooku? a) umieszczane są tylko > informacje, które znalazły się >
wcześniej w BIP lub na stronie > internetowej urzędu b) Facebook to
pierwsze i > najszybsze miejsce > umieszczania informacji, tam
informacje trafiają w pierwszej > > kolejności c) Na Facebooka
przygotowywane są różne treści, > niekoniecznie > pokrywające się z tym,
co na stronie internetowej i > w BIP d) Inne, jakie? 5. > Czy zasady
blokowania i ukrywania > komentarzy oraz blokowania użytkowników >
Facebooka zostały spisane > w regulaminie lub innym dokumencie
przygotowanym w > urzędzie? (nie > chodzi o regulamin Facebooka) a) tak
b) nie 6. Czy w ciągu > > ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30
kwietnia 2021 r.) na > oficjalnym > profilu gminy/miasta zablokowani
byli jacyś > użytkownicy? a) tak b) nie 6.1. > W jakich sytuacjach >
zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? 7. > Ile > osób
jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na > >
oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy są > wśród nich
> użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz > kolejny? a) tak b)
nie c) nie > dotyczy d) Inna sytuacja > (jaka?) 8. Czy profil Facebook
gminy prowadzą > pracownicy > urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)? a) pracownicy urzędu > > b) podmiot zewnętrzny
(osoba/firma) (proszę przejść do pytania > 8.2) 8.1. > Prosimy o
wskazanie stanowisk, na których są > zatrudnieni oraz zakresu ich >
obowiązków związanych z prowadzeniem > Facebooka (czy jest to konkretnie
opisane > czy tylko wskazane, że > prowadzą media społecznościowe?) 8.2
Kto decyduje o > > zablokowaniu użytkowników na Facebooku? PONIŻSZE
PYTANIA DOTYCZĄ > TYLKO > PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL.
JEŚLI PROWADZI > GO PRACOWNIK URZĘDU, > NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3.
Prosimy > o wskazanie, jakie ma uprawnienia w > ramach prowadzenia
profilu. > Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją > serwisu
Facebook: > https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) >
Administrator - > dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor -
dostęp do > > Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do
zadań: > Odpowiedzi na > wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy,
> Statystyki d) Reklamodawca - > dostęp do zadań: Reklamy, > Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: > Statystyki f) > Inna - jaka? 8.3.1.
Prosimy o informację o zakresie zadań > > związanych z wykonywaniem
umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, > jakie > zadania znajdują się
w umowie. 8.3.2. Prosimy o > informację o wysokości > miesięcznego
wynagrodzenia, które firma > zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. > 9.
Czy widoczność wpisów na > gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
Chodzi o > sytuacje, w > których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - > > OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil
> > wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak B) nie 11. > Czy >
prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta > na
Facebooku jest > opłacane z budżetu gminy? 12. Jeśli nie > istnieje
oficjalny profil, to czy > wójt/burmistrz/prezydent > prowadzi swój
własny profil, na którym informuje o > sprawach, > które dzieją się w
gminie/mieście? CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA > W > MEDIACH
SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z > profili na Facebooku, >
którego prowadzenie jest opłacane przez > gminę, realizowane są
działania > reklamowe, takie jak płatna > promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie > reklamowe? > Chodzi o sytuacje, kiedy taka
promocja jest opłacana z budżetu > > gminy. a) Tak - zarówno na
profilu(ach) gminy, jak i > > wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak -
tylko na profilu(ach) gminy > c) Tak - > tylko na oficjalnym profilu
wójta/burmistrza/prezydenta. > d) Nie - nie > realizujemy płatnych
kampanii reklamowych w social > mediach. e) Inna sytuacja - > jaka?
13.1. Prosimy o informację > o łącznych kosztach płatnych kampanii >
reklamowych zrealizowanych > w mediach społecznościowych gminy między 1
maja 2020 > r. a 30 > kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) Wnosimy o
udostępnienie > wskazanych > informacji w formie elektronicznej na
adres: {{EMAIL}} > Szymon Osowski, > Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena
Błaszczyk - > członkowie zarządu, zgodnie z > zasadami reprezentacji