Re: wniosek o informację przez CIEPŁOWODY w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2316 z CIEPŁOWODY
Dzień Dobry
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej, przesłany za
pośrednictwem e-mail na adres {{ email }}, w oparciu o
przepis art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2021r. o dostępie do
informacji publicznej (tj.: Dz. U. z 2020r., poz. 2176), przekazuję na
rzecz Wnioskodawcy poniższe informacje.CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
_*a) tak*_
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)_*a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)*_
_*b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)*_
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele
urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty._*- nie
dotyczy*_4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP
lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
_*c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP*_
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
_*b) nie*_6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021
r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
_*b) nie*_6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
odblokowany? _*- nie dotyczy*_7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych
na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?_*- nie dotyczy*_7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
kolejny?
a) tak
b) nie
_*c) nie dotyczy*_
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
podmiot (osoba/firma)?
_*a) pracownicy urzędu*_
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to
konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
społecznościowe?) - _*kierownik Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i
Infrastruktury Społecznej, referent w Referacie Budownictwa i Gospodarki
Przestrzennej. Zakres obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka nie
został konkretnie opisany, tylko wskazanie, że prowadzą media
społecznościowe. *_8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku? *_- nie
blokujemy użytkowników._*PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 98.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
umowie.8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. _*- nie*_CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
_*b) nie *_11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku jest opłacane z budżetu gminy? _*- nie dotyczy*_12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent
prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które
dzieją się w gminie/mieście?_**__*_*- nie dotyczy*_*_CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak
płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe?
Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
_*d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.*_
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) _*- nie dotyczy*_z poważaniem
Magdalena Tęsna-Pitner
_*
*__**_
W dniu 18.06.2021 o 17:47, {{ email }} pisze:
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
> publicznych:
>
> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>
> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> a) tak
> b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
> charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
>
> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
> gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>
> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
> c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
> sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
> d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele
> urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
> e) Inna, jaką?
>
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
> Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
>
> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP
> lub na stronie internetowej urzędu
> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
> tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
> d) Inne, jakie?
>
> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
> dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
> a) tak
> b) nie
>
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
> 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
> użytkownicy?
> a) tak
> b) nie
>
> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany?
>
> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
> kolejny?
> a) tak
> b) nie
> c) nie dotyczy
> d) Inna sytuacja (jaka?)
>
> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
> podmiot (osoba/firma)?
> a) pracownicy urzędu
> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
>
> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
> zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
> to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
> społecznościowe?)
>
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
> PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>
> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
> Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
> społeczności, Reklamy, Statystyki
> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka?
>
> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
> umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
> umowie.
>
> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
> które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>
> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
> Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
>
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>
> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku?
> a) tak
> b) nie
>
> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
>
> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
>
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>
> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
> jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
> jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
> budżetu gminy.
> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
> e) Inna sytuacja - jaka?
>
> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
> maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
> na adres: {{ email }}
>
> Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie
> zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
>
--
Magdalena Tęsna-Pitner
Sekretarz Gminy Ciepłowody
ul. Kolejowa 3
57-211 Ciepłowody
tel. 74 8103 746Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Ciepłowody z siedzibą przy ulicy Kolejowej 3, 57-211 Ciepłowody, adres e-mail: {{ email }}, telefon: 74 81 03 556.
Administrator przetwarza informacje kontaktowe o nadawcach i adresatach korespondencji e-mailowej, zawarte w treści tej korespondencji, w celu: 1) umożliwienia kontaktu e-mailowego
z administratorem oraz podejmowania kontaktu z adresatami, 2) dokumentowania ustaleń dokonywanych z kontrahentami, stronami postępowania, osobami, które reprezentują instytucje współpracujące
i z innymi osobami, 3) przyjmowania pism, zgłoszeń skarg i wniosków w formie elektronicznej, 4) ochrony przed roszczeniami oraz dochodzenie ewentualnych roszczeń. W związku z przetwarzaniem
danych przysługują Pani/Panu następujące prawa: a) prawo dostępu do danych osobowych w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych
– w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku
wynikającego z przepisu prawa, d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych, e) prawo do
przenoszenia danych osobowych, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO lub art. 6 ust. 1 lit. b RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO oraz przetwarzanie odbywa się
w sposób zautomatyzowany, f) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych Pani/Pana dotyczących, gdy przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust.1 lit. e RODO, g) prawo do cofnięcia
zgody, gdy przetwarzanie jest oparte o wyrażenie zgody bez konsekwencji dla przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem, jeśli dane zbierane są na podstawie zgody, Zakres każdego z tych
praw oraz sytuacje, z których można z nich skorzystać, wynikają z przepisów RODO. Aby skorzystać z powyższych praw, proszę skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych, e-mail:
{{ email }} Mają Państwo również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Więcej informacji na temat przetwarzania
danych osobowych, uzyskacie Państwo pod adresem http://bip.cieplowody.pl