BURMISTRZ
Miasta i Gminy Mirsk
OR.1431.3.2021.2 Mirsk, 23.06.2021r.
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W związku z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej na mocy art. 61 ust. 1
Konstytucji RP, i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, który wpłynął do
tutejszego Urzędu w dniu 21.06.2021r. informuję:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
Pytanie nr 1: Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
Odpowiedź: Tak.
Pytanie nr 2: Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście?
Odpowiedź: Informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi
także w BIP lub na stronie internetowej).
Pytanie nr 3: Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone
dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej
informacji o tym, jakie to dokumenty.
Odpowiedź: Nie.
Pytanie nr 4: Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
Odpowiedź: Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z
tym, co na stronie internetowej i w BIP. |
Pytanie nr 5: Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie?
(nie chodzi o regulamin Facebooka)
Odpowiedź: Nie.
Pytanie nr 6: Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na
oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
Odpowiedź: Nie.
Pytanie nr 6.1: W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Odpowiedź: Nie dotyczy.
Pytanie nr 7: Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na
oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Odpowiedź: Obecnie zablokowana jest 1 osoba.
Pytanie nr 7.1: Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
Odpowiedź: Nie.
Pytanie nr 8: Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
Odpowiedź: Pracownik urzędu.
Pytanie nr 8.1: Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko
wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Odpowiedź: Samodzielny referent ds. organizacyjnych i BHP ze wskazaniem na prowadzenie
mediów społecznościowych.
Pytanie nr 8.2: Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Odpowiedź: Burmistrz Miasta i Gminy.
Pytanie nr 9: Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi
o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Odpowiedź: Widoczność wpisów nie jest ograniczana.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
Pytanie nr 10: Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
Odpowiedź: Nie.
Pytanie nr 11: Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
Odpowiedź: Nie dotyczy.
Pytanie nr 12: Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój
własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Odpowiedź: Burmistrz prowadzi swój własny profil na Twitterze.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Pytanie nr 13: Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest
opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu,
konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest
opłacana z budżetu gminy.
Odpowiedź: Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
Pytanie nr 13.1: Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
Odpowiedź: Nie dotyczy.
| 4 A
Miapta i Gmie$ Mirsk
A
Arfrzej Jasiński
Otrzymują:
1. Adresat
2. a/a
Sprawę prowadzi:
Urszula Subocz
Samodzielny referent d/s organizacyjnych i BHP
pok. nr 1, tel. 75 64 70 440
e-mail: gminaQmirsk.pl