URZĄD MIASTA
w KŁODZKU
Kłodzko, 25.06.2021 r.
wo.1431.31.2021.BG
Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, który wpłynął do tut. Urzędu za
pośrednictwem poczty elektronicznej w dniu 21 czerwca 2021 r. wskazuję, że żądane we wniosku informacje
w zakresie przedmiotowym, stanowią informację publiczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 września
2001r. o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 2176).
Poniżej udzielam odpowiedzi na pytania postawione we wniosku:
Ad 1) Tak, Kłodzko (Gmina Miejska Kłodzko) prowadzi 2 profile na Facebooku (Kłodzko, Smart City Kłodzko).
Ad 2) Profile pełnią funkcje: informacyjną promocyjną opiniotwórczą dyskusyjną ułatwiającą kontakt
z przedstawicielami urzędu.
Ad 3) Zasady korzystania z Facebooka regulują przepisy prawa (choćby prawo autorskie), regulamin Facebooka.
Ad 4) Na profilach Facebook miasta zamieszczone są różne treści — niezależne od materiałów pojawiających się
na stronie internetowej miasta Biuletynie Informacji Publicznej i tożsame z nimi.
Ad 5) Nie zostały spisane zasady blokowania użytkowników. Blokowanie i usuwanie komentarzy odbywać się
będzie w sytuacjach, gdy naruszone są czyjeś dobra lub gdy komentarze są wulgarne, itp. przy czym podawana
będzie informacja dlaczego dany komentarz został usunięty.
Ad 6) Przez ostatnich 12 miesięcy nie została zablokowana żadna osoba na oficjalnym profilu miasta.
Ad 7) Obecnie na oficjalnym profilu miasta żaden użytkownik nie jest zablokowany.
Ad 8) Profile miasta prowadzą pracownicy Urzędu Miasta w Kłodzku.
Ad 8.1) Profile prowadzą pracownicy Wydziału Rozwoju Miasta odpowiedzialni m.in. za promocję i komunikację
społeczną.
Ad 8.2) O zablokowaniu decyduje pracownik obsługujący profile Facebook.
Ad 9) Widoczność wpisów jest publiczna — każdy ma do nich dostęp.
Ad 10) Tak, istnieje oficjalny profil Burmistrza Miasta Kłodzka.
Ad 11) Osoba prowadząca profil Facebook Burmistrza Miasta Kłodzka jest pracownikiem Urzędu Miasta w Kłodzku
| - prócz tego zadania — wykonuje inne obowiązki.
Ad 12) Oprócz oficjalnego profilu Burmistrz Miasta Kłodzka prowadzi także swój prywatny, imienny profil.
Ad 13) Płatne kampanie reklamowe, mające na celu promocję miasta, prowadzone były wyłącznie na oficjalnym
profilu miasta i wyłącznie turystycznym aspekcie (prezentacja atrakcji, itp.).
Ad 13,1) Płatne działania wyniosły we wskazanym okresie 300 zł i zostały poniesione w ramach realizowanego
projektu.
Z poważaniem
Z up. Burmistrfa
SEKRETARZ
GMINY MIEJSKIEJ
Krzysztof O.
Otrzymują:
1. Adresat. *
2. ala.
Sporządziła: B. Gargasz (te. 74 865 46 20) na podstawie udzielonych odpowiedzi przez Pracownika Wydziału Rozwoju Urzędu Miasta w Kłodzku P. Daniela Jakubowskiego (tel, 74 865 46 23).