Re: Fwd: wniosek o informację- Gmina Dobrzyń nad Wisłą przez DOBRZYŃ NAD WISŁĄ w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2182 z DOBRZYŃ NAD WISŁĄ
Dzień dobry. W odpowiedzi na mejla dotyczącego udostępnienia informacji
publicznej przekazuję informacje:
Cześć I
1. Odpowiedź na pytanie 1- TAK
2.Profil gminy na Facebooku pełni funkcję: a-informacyjną i b-promocyjną
3. Nie- nie zostały odzwierciedlone w żadnych dokumentach
4.Odpowiedź na pytanie 4- Na facebooka przygotowywane są różne treści,
niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP.
5. NIE- pytanie nr 5
6.NIE- pytanie nr 6
6.1- nie dotyczy
7. żadna osoba nie jest zablokowana
7.1- c-nie dotyczy
8. Odpowiedź a: -Profil gminy prowadzą pracownicy urzędu
8.1 Facebooka prowadzi pracownik Urzędu- Referent ds. promocji i
rozwoju, który w zakresie obowiązków ma wykazane prowadzenie portalu
społecznościowego.
8.2- nie dotyczy
Część II- oficjalny profil W/B/P
10. Nie istnieje oficjalny profil burmistrza na Facebooku- NIE
11. nie dotyczy
12.Odpowiedź na pytanie 12 brzmi-NIE
CZĘŚĆ III- Reklama Gminy/Miasta w Mediach Społecznościowych
13. Odpowiedź na pytanie 13 brzmi- NIE- nie realizujemy płatnych
kampanii reklamowych w social mediach
13.1- nie dotyczy
W dniu 24.06.2021 o 11:28, Urząd Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą pisze:
--
Agnieszka Zielińska Referent ds. promocji i rozwoju Urząd Miasta i Gminy
Dobrzyń nad Wisłą ul. Szkolna 1 87-610 Dobrzyń nad Wisłą tel. 54 253 05 50
Dzień dobry. W odpowiedzi na mejla dotyczącego udostępnienia informacji
publicznej przekazuję informacje:Cześć I
1. Odpowiedź na pytanie 1- TAK
2.Profil gminy na Facebooku pełni funkcję: a-informacyjną i b-promocyjną
3. Nie- nie zostały odzwierciedlone w żadnych dokumentach
4.Odpowiedź na pytanie 4- Na facebooka przygotowywane są różne treści,
niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP.5. NIE- pytanie nr 5
6.NIE- pytanie nr 6
6.1- nie dotyczy
7. żadna osoba nie jest zablokowana
7.1- c-nie dotyczy
8. Odpowiedź a: -Profil gminy prowadzą pracownicy urzędu
8.1 Facebooka prowadzi pracownik Urzędu- Referent ds. promocji i
rozwoju, który w zakresie obowiązków ma wykazane prowadzenie portalu
społecznościowego.8.2- nie dotyczy
Część II- oficjalny profil W/B/P
10. Nie istnieje oficjalny profil burmistrza na Facebooku- NIE
11. nie dotyczy
12.Odpowiedź na pytanie 12 brzmi-NIE
CZĘŚĆ III- Reklama Gminy/Miasta w Mediach Społecznościowych
13. Odpowiedź na pytanie 13 brzmi- NIE- nie realizujemy płatnych
kampanii reklamowych w social mediach13.1- nie dotyczy
W dniu 24.06.2021 o 11:28, Urząd Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą pisze:
>> ---------- Pierwotna wiadomość ----------
>> Od:{{ email }}
>> Do:{{ email }}
>> Data: 18 czerwca 2021 17:47
>> Temat: wniosek o informację
>>
>>
>> Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
>>
>> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>>
>> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
>> a) tak
>> b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
>> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
>>
>> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>>
>> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
>> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
>> c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
>> d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
>> e) Inna, jaką?
>>
>> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
>>
>> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
>> a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
>> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
>> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
>> d) Inne, jakie?
>>
>> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
>> a) tak
>> b) nie
>>
>> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
>> a) tak
>> b) nie
>>
>> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
>>
>> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>>
>> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
>> a) tak
>> b) nie
>> c) nie dotyczy
>> d) Inna sytuacja (jaka?)
>>
>> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
>> a) pracownicy urzędu
>> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
>>
>> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
>>
>> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>>
>> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>>
>> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:https://www.facebook.com/help/289207354498410
>> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
>> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
>> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
>> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
>> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
>> f) Inna - jaka?
>>
>> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
>>
>> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>>
>> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
>>
>> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>>
>> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
>> a) tak
>> b) nie
>>
>> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
>>
>> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
>>
>> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>>
>> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
>> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
>> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
>> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
>> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
>> e) Inna sytuacja - jaka?
>>
>> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>>
>> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres:{{ email }}
>>
>> Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>>
>>
>> --
>> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
>> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
>> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
>> www.siecobywatelska.pl |www.sprawdzamyjakjest.pl
>> www.watchdogportal.pl |www.informacjapubliczna.org
--
Agnieszka Zielińska Referent ds. promocji i rozwoju Urząd Miasta i Gminy
Dobrzyń nad Wisłą ul. Szkolna 1 87-610 Dobrzyń nad Wisłą tel. 54 253 05 50