WŁADYSŁAWOWO
Burmistrz Władysławowa
Oo
Urząd Miejski we Władysławowie | ul. Gen. Józefa Hallera 19 | 84-120 Władysławowo
tel.: (58) 674 54 20 | fax: (58) 674 07 63
Władysławowo, dnia 28.06.2021 r.
ZOK.1431.43.2021
Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
Na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji
publicznej (tekst jedn.: Dz. U. z 2020r. poz. 2176), w odpowiedzi na wniosek z dnia 18.06.2021r.,
po uzyskaniu informacji z Referatu Promocji, Komunikacji i Spraw Społecznych poniżej
zamieszczam odpowiedzi na przesłane zapytania:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
Odp.: Tak.
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście?
Odp.: Profil Gminy Władysławowo ma pełnić funkcje:
e informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
e promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poptzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
Odp.: Nie.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
Odp.: Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie poktywające się z tym,
co na stronie internetowej i w Biuletynie Informacji Publicznej.
5. Czy zasady blokowania i uktywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi
o tegulamin Facebooka)
Odp.: Nie.
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
Odp.: Tak.
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Odp.: Nie było takiej sytuacji.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym setwisie?
Odp.: Na oficjalnym profilu gminy jest obecnie zablokowanych 9 osób.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
Odp.: Nie.
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/ firma)?
Odp.: Profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu.
um@wladyslawowo.pl | www.wladyslawowo.pl
2
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe?)
Odp.: Pracownicy urzędu prowadzący profil Facebook gminy:
1. Dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji we Władysławowie
2. Kierownik Referatu Promocji, Komunikacji i Spraw Społecznych
3. Specjalista ds. kultury
4. Fotograf
5. Dyrektor Centrum Kultury we Władysławowie
6. Inspektor ds. promocji i grafiki
7. Inspektor Ochrony Danych
8. Inspektor ds. Promocji i Komunikacji
W zakresach obowiązków wskazane jest, że prowadzą media społecznościowe.
8.2. Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Odp.: O zablokowaniu użytkowników na Facebooku decydują Administratorzy.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje,
w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Odp.: Nie.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
Odp.: Tak.
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane
z budżetu gminy?
Odp.: Nie.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil,
na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Odp.: Tak
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę,
realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów
lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
Odp.: Płatne promocje postów na Facebooku są realizowane przez fotografa w ramach umowy
zlecenia z Gminą Władysławowo.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych
w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r..
Odp.: Łączne koszty kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych
gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. wyniosły 225 zł.
Z poważaniem:
Otrzymują:
1. Adresat,
2. Aa.
Sporządziła:
Dominika Sułat - Jęcek, Kierownik RPKiSS, tel.: 58/674-54-85
Dokument
podpisany przez
Wioleta Kowalska-
Lewicka
Data: 2021.06.28
11:49:17 CEST