URZĄD MIASTA W PIŁAWIE GÓRNEJ
58 — 240 Piława Górna, ul. Piastowska 69
tel.: (74) 832-49-10, fax: (74) 837-13-86
e-mail: umQOpilawagorna.pl, www.pilawagorna.pl
Piława Górna 23.06.2021r.
BOC.1431.43.2021
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa
W odpowiedzi na zapytanie o udzielenie informacji publicznej z dnia 19.05.2021 r.
Urząd Miasta w Piławie Górnej przekazuje odpowiedzi:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze
pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego
funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
Odp.l
Tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np.
na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
Odp.2
a,b
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o
tym, jakie to dokumenty.
Odp.3
Regulamin wewnętrzny oraz zasady zakładania i prowadzenia miejskiego fanpage' a Gminy
Piława Górna jest wprowadzony Zarządzeniem Burmistrza Piławy Górnej nr 72/2020 z dnia
7 lipca 2020 roku.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie
internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje
trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
Odp.4
b.c.
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
Odp.5
Tak
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
Odp.ó
Nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Odp.6.1
Zgodnie z Regulaminem wewnętrznym oraz zasadami zakładania i prowadzenia miejskiego
fanpage a Gminy Piława Górna Osoby, które trzykrotnie dopuszczą się publikowania wpisów
i komentarzy naruszających wszelkie zasady etyczne m.in.: treści powszechnie odbierane jako
obraźliwe czy też naruszające normy dobrego wychowania, wulgarne, nawołujące do
nienawiści będą blokowane na stałe. Nie ma informacji o odblokowywaniu użytkowników.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Odp.7
Nie ma obecnie osób zablokowanych
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
Odp.8
Pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe?)
Odp.8.1
e Insp. Ds. Promocji, Rynku Pracy — funkcja: redaktor strony
e [nformatyk- funkcja: administrator strony
8.2. Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Odp.8.2
Redaktor strony
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY
PRZEJŚC DO PYTANIA 9
9, Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Odp. 9
Widoczność wpisów nie jest ograniczona
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
Odp.10
Nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
Odp.11
Nie dotyczy
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Odp.12
Urząd Miasta w Piławie Górnej nie udziela informacji na temat prywatnych profili na
FaceBook-u pracowników Urzędu Miasta.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
Odp. 13
d.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy)
Odp. 13.1
Nie dotyczy.
Z poważaniem
SEKRETARZ GMINY
W na
mgr Małgórzata Drebot
Do wiadomości:
1.Adresat
3.a/a
Sporządził: Informatyk - Marcin Rybicki