Brześć Kujawski, 28 czerwiec 2021
31430021 80.
W. Łob |
Ć KLLIAWYSKI s
Katarzyna Batko — Tołuć
Marzena Błaszczyk
Pan
Szymon Osowski
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 21 czerwca br. informujemy
jak niżej:
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku? - Tak.
2. Jakie role ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? - Profil gminy na
Facebooku ma pełnić rolę informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej), promocyjną (promowanie walorów
miasta/gminy na zewnątrz), dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom
dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście), ma ułatwić
codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia
się także burmistrz, który odpowiada na zadane pytania, przedstawia swoje działania).
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? - Nie.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku? - Na profilu umieszczane są
informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu, Facebook jako
najszybsze miejsce umieszczania informacji krótkich posiada także w aktualnościach bieżące
wydarzenia organizowane na terenie gminy, ukazywane są tam ponadto zdjęcia z różnych
lokalizacji gminy.
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? - Nie.
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020r. - 30 kwietnia 2021r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy — Tak.
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? - Nie ma ściśle
określonych zasad. Każdą sytuację administratorzy rozpatrują indywidualnie.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie? - 2 osoby.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny? - Nie.
8. Czy profil Facebook gminy powadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
- Profil Facebook prowadzą pracownicy urzędu.
8.1. Wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych
z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą
media społecznościowe)?
Administrator 1 — Podinspektor ds. kultury i komunikacji społecznej
Zakres obowiązków pracownika związany z prowadzeniem Facebooka:
- redagowanie i administracja profilu Gminy na portalach społecznościowych
Administrator 2 — Podinspektor ds. promocji i sportu
Zakres obowiązków pracownika związany z prowadzeniem Facebooka:
- redagowanie i administracja profilu Gminy na portalach społecznościowych
8.2. Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku? - Administratorzy.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczona? Chodzi o sytuacje,
w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym — Wszystkie wpisy na gminnym profilu
Facebook są publiczne.
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? - Tak.
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane
z budżetu gminy? - Nie.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na
którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście? - Nie dotyczy.
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę,
realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub
kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja opłacana jest z budżetu gminy
- Nie.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych
w mediach społecznościowych między 1 maja 2020 r., a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy). -
Nie dotyczy.
BURMĄASTRZ
mgr Torf TA Śoski
Realizując wymogi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
(Dz. Urz. UE L 119.1) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanego dalej Rozporządzeniem,
informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym
związanych:
1;
10.
41.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Brześciu Kujawskim, pl. Władysława
Łokietka 1, 87-880 Brześć Kujawski, tel. 54 230 48 68, e-mail:sekretariat Qbrzesckujawski.pl , reprezentowany
przez Burmistrza Brześcia Kujawskiego.
Burmistrz Brześcia Kujawskiego wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD), z którym można się
skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw
związanych z przetwarzaniem danych tel. 54 234 51 78 , mailowo: dane.osoboweQbrzesckujawski.pl.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji złożonego wniosku o udostępnienie informacji
publicznej.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie obowiązujących przepisów, ustawy z dnia z dnia
6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej .
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą zostać: uprawnione podmioty i organy publiczne wymienione
w ustawach, podmioty wykonujące usługi archiwizacyjne oraz niszczenia dokumentacji, podmioty świadczące
usługi obsługi prawnej w zakresie realizowanych postępowań, podmioty świadczące usługi informatyczne w
zakresie systemów przetwarzających dane osobowe.
Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18
stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych przez okres 5 lat od dnia rozpatrzenia wniosku,
a po tym czasie przez okres oraz w zakresie zgodnym z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym
zasobie archiwalnym i archiwach.
Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, do ich
sprostowania, ograniczenia przetwarzania, jak również przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do
organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie, przy ul.
Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
Z powyższych praw można skorzystać poprzez kontakt pisemny, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: Urząd
Miejski w Brześciu Kujawskim, pl. Władysława Łokietka 1, 87-880 Brześć Kujawski lub mailowo
dane.osoboweQbrzesckujawski.pl
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne
Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane, tj. dane osobowe
konkretnej osoby nie będą analizowane w taki sposób, aby stworzyć dokładny opis jej preferencji i cech. (art.
22 RODO).