Urząd Gminy w Roźwienicy
37-565 Roźwienica 1
AO.1431.35.2021
Roźwienica, dnia 30.06.2021 r.
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-
37685@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Urząd Gminy w Roźwienicy w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej, który wpłyną do urzędu na adres e-mail: ug_rozwienica@pro.onet.pl, zgodnie z
art. 13, pkt 1, ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r., (Dz. U. z
2016 poz. 1764, z późn. zm.), przesyła poniżej odpowiedzi na zadawane pytania.
ZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze
pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego
funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np.
na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o
tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie
internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje
trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY
PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o
wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:
https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności,
Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz
urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma
zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
nie
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
nie
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy)
Kampanie reklamowe nie są prowadzone.
Z poważaniem
Paweł Wiśniowski
Otrzymują:
1. Adresat – e-mail: sprawa-37685@fedrowanie.siecobywatelska.pl
2. A/a.
Klauzula informacyjna dla Klientów Gminy Roźwienica dotycząca ochrony
danych osobowych.
Zgodnie z zapisami art. 13 oraz art. 14 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU
EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
(Dz. U. UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informuję, że:
1.Administratorem Państwa danych osobowych jest: Gmina Roźwienica z
siedzibą w Roźwienica 1, telefon kontaktowy: 1662225822, email:
ug_rozwienica@pro.onet.pl
2.W imieniu Administratora sferę przetwarzania danych osobowych nadzoruje
Inspektor Ochrony Danych p. Jakub Kłak.
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem siedziby
Administratora, jak również pod numerem telefonu 882 001 277 oraz adresem
poczty elektronicznej: iod.gmina@rozwienica.itl.pl.
3.Państwa dane są przetwarzane w celu realizacji zadań przez Gminę
Roźwienica określonych przepisami prawa. Podstawa prawna przetwarzania
Państwa danych wynika w szczególności z ustawy z dnia 8 marca 1998 r.
o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r., poz. 1875 z późn.
zm.), jak również z szeregu innych ustaw kompetencyjnych (merytorycznych)
oraz obowiązków i zadań zleconych na rzecz Gminy Roźwienica.
4.Państwa dane osobowe przetwarzane są w ściśle określonym, minimalnym
zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa powyżej. W
szczególnych sytuacjach Administrator może przekazać/powierzyć Państwa dane
innym podmiotom. Podstawą przekazania/powierzenia danych są przepisy prawa
(np. wymiar sprawiedliwości, administracja skarbowa, instytucje
związane z obsługą szeroko pojętych funduszy unijnych, podmioty związane z
obsługą sfery socjalnej – ZUS, PFRON) lub zapewniające bezpieczeństwo
danych osobowych umowy powierzenia danych do przetwarzania.
5.Dane osobowe przetwarzane przez Gminę Roźwienica przechowywane będą przez
okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie
z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę
z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst
jedn.: Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.), ustawę z dnia 14 lipca
1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tekst jedn.: Dz. U. z
2018 r. poz. 217 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z
dnia 18 stycznia 2011 r.w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych
rzeczowych (Dz. U. z 2011 poz. 1467 z pózn. zm. wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
6.Każda osoba, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, ma możliwość:
1)dostępu do danych osobowych jej dotyczących,
2)żądania ich sprostowania,
3)usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
7.Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na
niezgodne z Rozporządzeniem przetwarzanie Państwa danych osobowych. Organem
właściwym dla ww. skargi jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8.Podawanie danych osobowych w zakresie wymaganym obowiązującymi przepisami
prawa jest obligatoryjne. W zależności od sfery, w której przetwarzane są
dane osobowe, podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym
lub umownym. W szczególnych przypadkach ich podanie jest warunkiem zawarcia
umowy. O szczegółach podstawy gromadzenia danych osobowych i ewentualnym
obowiązku lub dobrowolności ich podania oraz potencjalnych konsekwencjach
niepodania danych, informowani Państwo będziecie przez komórki merytoryczne
Gminy Roźwienica / Urzędu Gminy w Roźwienicy.