Urząd Gminy
Lubartów
Lubartów, dnia 02.07.2021 r.
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-38894(Ofedrowanie.siecobywatelska.pl
Poniżej przesyłam odpowiedzi zawarte w Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej
wysłanego do tut. urzędu w formie elektronicznej (e-mail) w dniu 18.06.2021 r. (dekretacja pisma
21.06.2021 r.)
CZĘŚĆ | - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy
wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie
internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które
na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu
pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność,
odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o
sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym,
jakie to dokumenty.
Zasady korzystania z Facebooka zostały omówione i nie są sformalizowane w dokumentach.
Urząd Gminy Lubartów
21-100 Lubartów, ul. Lubelska 18A, tel. 81 855-35-86, fax 81 854-59-01
e-mail: ugQgmina-lubartow.pl
www.gmina-lubartow.pl
Urząd Gminy
Lubartów
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane Są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej
urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w
pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie
internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o
regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Nie było jeszcze przypadku zablokowania, więc takie postępowanie nie było jeszcze omówione.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
Nie ma takich osób.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
tak
nie
nie dotyczy
a
b
C
d) Inna sytuacja (jaka?)
)
)
)
)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osobalfirma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że
prowadzą media społecznościowe?)
Urząd Gminy Lubartów
21-100 Lubartów, ul. Lubelska 18A, tel. 81 855-35-86, fax 81 854-59-01
e-mail: ugQgmina-lubartow.pl
www.gmina-lubartow.pl
Urząd Gminy
Lubartów
Osoby są wskazane. Na dzień dzisiejszy jest to informatyk oraz osoba na stanowisku obsługi Rady
Gminy.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Nie było takich przypadków.
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JESLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚC DO PYTANIA 9
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w
których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Widoczność postów nie jest ograniczona. Wszystkie są publiczne.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
Nie dotyczy.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil,
na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Urząd Gminy Lubartów
21-100 Lubartów, ul. Lubelska 18A, tel. 81 855-35-86, fax 81 854-59-01
e-mail: ugQgmina-lubartow.pl
www.gmina-lubartow.pl
Urząd Gminy
Lubartów
Tak prowadzi. Na prywatnym profilu czasami pojawiają się informacje o sprawach gminy.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d
)
) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych
w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Nie dotyczy.
Mirosław Czuchryta
Informatyk
Urząd Gminy Lubartów
21-100 Lubartów, ul. Lubelska 18A, tel. 81 855-35-86, fax 81 854-59-01
e-mail: ugQgmina-lubartow.pl
www.gmina-lubartow.pl