W odpowiedzi na wniosek z dnia 18.06.2021 r. w sprawie udostępnienia informacji publicznych
przekazujemy następujące informacje.
Część I – Oficjalny profil Gminy/Miasta na Facebooku
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) Tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście?
a) Informacyjną
b) Promocyjną
3. Zasady korzystania przez gminę z Facebooka nie zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w dokumentach.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały opisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie?
a) Tak
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. – 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) Tak
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
Na dzień odpowiedzi zablokowane są 4 osoby.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
b) Nie
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot?
a) Pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka.
-Wójt Gminy – wskazane, że prowadzi media społecznościowe
-Kierownik Referatu Promocji, Turystyki i Kultury – wskazane, że prowadzi media
społecznościowe
-Pomoc administracyjna – wskazane, że prowadzi media społecznościowe
-Goniec – wskazane, że prowadzi media społecznościowe
8.2. Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Pierwsza osoba która zobaczy wpis bądź komentarz określony w regulaminie jako niedozwolony.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w
których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Posty zamieszczane na profilu Facebook są wpisami publicznymi.
Część II – Oficjalny profil W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) Tak
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z
budżetu gminy?
Prowadzenie oficjalnego profilu wójta na Facebooku nie jest opłacane z budżetu gminy.
Część III – Reklama gminy/miasta w mediach społecznościowych
13. Czy na którymkolwiek profilu na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę,
realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub
kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
d) Nie – nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w
mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r.
Gmina nie prowadziła płatnych kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.