WÓJT.
Gminy Urszulin
woj. lubelskie
Urszulin, 2021-07-02
GI.1431.2.2021.EM
Szanowni Państwo
Szymon Osowski
Katarzyna Batko-Tołuć
Marzena Błaszczyk
sprawa-38854(0fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 21 maja 2021 r.,
informuję, że:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o
tym, jakie to dokumenty. - NIE
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) u
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP
d) Ianejakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin F acebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? —
NIKOGO JESZCZE NIE BLOKOWALIŚMY
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie? JAK WYŻEJ
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) I
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe?) — PODINSPEKTOR — JEST TYLKO WSKAZANIE,
ŻE PRACOWNIK MA PROWADZIĆ MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku? - WÓJT
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY
PRZEJSC DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o
wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:
https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności,
Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz
urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma
zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. NIE
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy? NIE
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście? TAK
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie Jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
a) Fa Św
b)
c) ;
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e)
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy) NIE DOTYCZY
zup.
Stanisław AXtymiuk
p.o. Kierowiika|Referatu
Gospodarki i Inwestycji