Rynek 1 pn./wt./czw.7:30-15:30 Gmina tel:+48 71 3907200 urzadQ©katywroclawskie.pl
55-080 Kąty Wrocławskie śr.7:30-16:00 Kąty Wrocławskie +48 71 390 72 06 www.katywroclawskie.pl
pt.7:30-15:00 fax:+48 71 390 72 01
| a iggTPZ AA
Kąty Wrocławskie, dnia 2021-06-22
Znak sprawy: OR.1431.9.2021
Numer pisma:OR.1431.9.2021/1
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
Dotyczy: odpowiedź na wniosek o dostęp do informacji publicznej
Odpowiadając na Państwa pytanie, zadane w trybie dostępu do informacji publicznej,
data wpływu 21.06.2021r., informuję:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
Odp.: tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie?
Odp.: a) informacyjną, ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
i na stronie internetowej;
b) promocyjną, promowanie walorów gminy na zewnątrz;
c) dyskusyjną, pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach,
które na co dzień dzieją się w gminie/mieście;
d) ułatwia codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami poprzez
odpowiedzi na pytania mieszkańców kierowane do burmistrza i/lub pracowników
merytorycznych;
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to
dokumenty.
Odp.: nie
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
Odp.c0: Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co
publikowane jest na stronie internetowej i w BIP.
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o
regulamin Facebooka)
Odp.b): nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
Odp.b): nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
Odp.: 0
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
Odp.c): nie dotyczy
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
Odp.: a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że
prowadzą media społecznościowe?)
Odp.: a)Stanowisko ds. promocji i spraw organizacyjnych
b) Kierownik Wydziału Organizacyjnego
8.2. Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Odp.: nie dotyczy
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o
wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:
Odp.: b) https://www.facebook.com/help/289207354498410
Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz
urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
Odp.: Zadania wykonawcy:
a) tworzyć grafiki i estetyczny wizerunek profilu
b) dostosować content profilu do grupy docelowej, jaką są mieszkańcy Gminy Kąty Wrocławskie
c) dodawać wpisy na profilu — 4-5 tygodniowo
d) codziennie administrować profil w godzinach 8:00 — 22:00
e) moderować komentarze na profilu (usuwanie przekleństw, spamu, treści obraźliwych)
f) tworzyć wydarzenia i promować je
g) odpisywać na komentarze i wiadomości fanów
h) odpowiadać na wiadomości/komentarze fanów w czasie nie dłuższym niż 12 godzin. W
przypadku pory nocnej najdalej do godz. 12 następnego dnia. Odpowiedź na komentarze z
weekendów do godz. 12 w pierwszy dzień roboczy, odpowiedzi konsultowane z Zamawiającym
odbiór profilu Gmina Kąty Wr.
j) wykorzystywać znacznik „Lubię to” dla komentarzy fanów
k) publikować treści zgodnie z powszechnie przyjętymi zasadami ortografii, gramatyki i
interpunkcji,
I) analizować statystyki i odwiedziny profilu w celu ewentualnej konieczności przeprowadzenia
kampanii na portalu.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna
otrzymuje z tego tytułu.
Odp.: 800 zł brutto
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w
których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Odp.: nie
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
Odp.a): tak
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane
z budżetu gminy?
Odp.: nie
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Odp.: Nie dotyczy
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
Odp.: b) tak - tylko na profilu gminy
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych
w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Odp.: W podanym terminie gmina prowadziła płatną kampanię reklamową związaną z akcją
„Płać podatki tam gdzie mieszkasz”. Koszt kampanii wyniósł: 3 248,33 zł brutto.
Otrzymują:
1. Adresat
2. a/a Z UPOWĄŻNIENIA BURMISTRZA
Sprawę prowadzi: Ilona Migacz a |
Telefon: 71 390 72 20
Email: orQQkatywroclawskie.pl nar Pisy Hałacźkiewicz
Zastępca burmistrza