FOWÓGRA
b
Urząd Miasta i Gminy Sobótka
ul. Rynek 1 55-050 Sobótka
tel.(071) 31 62 043 do 045, fax (071) 31 62 123
www.sobotka.pl e-mail: urzad©zsobotka.pl
Sobótka, 06.07.2021 r.
RSS.1431.50.2021.MM
Pan Szymon Osowski,
Pani Katarzyna Batko-Tołuć oraz Pani Marzena Błaszczyk
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej przekazuję
odpowiedzi na pytania:
e CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w
BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami
(np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o
tym, jakie to dokumenty.
Nie
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje
trafiają w pierwszej kolejności.
d) Inne, jakie?
Facebook jest komunikatorem który ma olbrzymi zasięg i łatwość dostępu dlatego
przekazujemy również informacje, które zamieszczane są na stronie internetowej
Gminy Sobótka. Są to szybkie krótkie komunikaty o ewentualnych awariach,
utrudnieniach, postępach prac inwestycyjnych, relacje z działań, zdjęcia, zaproszenia na
wydarzenia kulturalne oraz relacjonujemy wyjątkowe dokonania mieszkańców Gminy
Sobótka, które są warte uwagi.
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
b) nie (Opieramy się o regulamin FB)
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Po zwróceniu się poprzez komunikator Fan Page Gminy Sobótka z prośbą o
odblokowanie uwarunkowaną zapewnieniem o przestrzeganie podstawowych zasad
takich jak nie obrażanie, nie ubliżanie, nie używanie wulgaryzmów.
Kiedy 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na
oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
4 osoby
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
b) nie
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
podmiot(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu oraz Dyrektor Ślężańskiego Ośrodka Kultury
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe?)
Podinspektor ds. promocji - przygotowuje i zamieszcza posty, relacje, filmy
Kierownik Oświaty i Promocji - nadzoruje
Dyrektor Ślężańskiego Ośrodka Kultury — przygotowuje i zamieszcza posty związane z
wydarzeniami kulturalnymi organizowanymi przez RCKS
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Kierownik Oświaty i Promocji, Podinspektor ds. promocji
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Wszystkie posty są wpisami publicznymi - dostępnymi dla wszystkich.
« CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
Nie - Burmistrz sam prowadzi swój oficjalny profil na FB.
« CZĘŚĆIII - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH
SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
uga
ań
Sporządziła:
Joanna Paluchiewicz
Referat Oświaty i Promocji UMiG Sobótka
Tel. 71 335 12 51