Re: Fwd: Fwd: wniosek o informację przez AgnieszkaZdanowicz w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2443 z MIĘKINIA
Szanowni Państwo,
potwierdzam otrzymanie odpowiedzi na wniosek o informację dotyczący gminnych mediów społecznościowych. Jednocześnie proszę o uzupełnienie odpowiedzi (pod kątem formalnym) poprzez przekazanie informacji zgodnych z art. 12 ustawy o dostępie do informacji publicznej:
1. Informacje publiczne udostępniane w sposób, o którym mowa w art. 10 i 11, są oznaczane danymi określającymi podmiot udostępniający informację, danymi określającymi tożsamość osoby, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji, danymi określającymi tożsamość osoby, która udostępniła informację, oraz datą udostępnienia.
Z poważaniem
Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały Zarządu
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-07-05 07:53:44 z adresu {{ email }}:
> Dzień dobry, poniżej informacje udzielone na podstawie art. 61 ust. 1
> Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej
> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina prowadzi
> swój profil na Facebooku? a) *tak* b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka
> profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać
> ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
> urzędu/miasta/gminy) c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2. Jaką
> rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe
> jest udzielenie kilku odpowiedzi) a) *informacyjną (ułatwia trafienie do
> mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie
> internetowej)* b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz) c)
> dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
> sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać
> codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na
> profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
> mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się
> inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy
> itp.) e) Inna, jaką? 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z
> Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś
> dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
> *NIE* 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku? a)
> umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na
> stronie internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce
> umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności *c)
> Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z
> tym, co na stronie internetowej i w BIP* d) Inne, jakie? 5. Czy zasady
> blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
> zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie?
> (nie chodzi o regulamin Facebooka) a) tak *b) nie* 6. Czy w ciągu ostatnich
> 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
> gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy? a) tak *b) nie* 6.1. W
> jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? *NIE
> DOTYCZY* 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? *NIE DOTYCZY*
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
> a) tak b) nie *c) nie dotyczy* d) Inna sytuacja (jaka?) 8. Czy profil
> Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
> (osoba/firma)? *a) pracownicy urzędu* b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma)
> (proszę przejść do pytania 8.2) 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na
> których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem
> Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą
> media społecznościowe?) *PRACOWNICY REFERATU PROMOCJI* 8.2 Kto decyduje o
> zablokowaniu użytkowników na Facebooku? *NIE DOTYCZY* PONIŻSZE PYTANIA
> DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO
> PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie
> ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie
> z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do
> Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na
> wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki d) Reklamodawca -
> dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka? 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z
> wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują
> się w umowie. 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego
> wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. 9. Czy
> widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
> sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. *NIE DOTYCZY*
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil
> wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak *b) nie * 11. Czy
> prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
> opłacane z budżetu gminy? *NIE DOTYCZY* 12. Jeśli nie istnieje oficjalny
> profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście? *NIE DOTYCZY*
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na
> którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
> gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu,
> konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka
> promocja jest opłacana z budżetu gminy. a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy,
> jak i wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy c) Tak
> - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta. *d) Nie - nie
> realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.* e) Inna sytuacja -
> jaka? 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja
> 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) *NIE DOTYCZY* Z poważaniem
> Justyna Hamkało -- Justyna Hamkało Urząd Gminy w Miękini Tel. 71 735 92
> 12 --- Treść przekazanej wiadomości --- Temat: wniosek o informację
> Data: Fri, 18 Jun 2021 15:47:55 -0000 Nadawca:
> {{ email }} Odpowiedź-Do:
> {{ email }} Adresat: {{ email }}
> Na podstawie , stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o
> udostępnienie następujących informacji publicznych: CZĘŚĆ I - OFICJALNY
> PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina prowadzi swój profil na
> Facebooku? a) tak b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym
> tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który
> ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma pełnić profil
> gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku
> odpowiedzi) a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie
> walorów miasta/gminy na zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga wszystkim
> mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień
> dzieją się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli
> urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu,
> zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.) e) Inna, jaką? 3. Czy
> zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
> mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej
> informacji o tym, jakie to dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia umieszczania
> informacji na Facebooku? a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się
> wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i
> najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w
> pierwszej kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści,
> niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP d)
> Inne, jakie? 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie
> przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na
> oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy? a) tak b)
> nie 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany? 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy
> są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny? a) tak
> b) nie c) nie dotyczy d) Inna sytuacja (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy
> prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)? a)
> pracownicy urzędu b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do
> pytania 8.2) 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni
> oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to
> konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA
> DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO
> PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie
> ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie
> z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do
> Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na
> wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki d) Reklamodawca -
> dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka? 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z
> wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują
> się w umowie. 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego
> wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. 9. Czy
> widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
> sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. CZĘŚĆ II -
> OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil
> wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak b) nie 11. Czy prowadzenie
> oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z
> budżetu gminy? 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o
> sprawach, które dzieją się w gminie/mieście? CZĘŚĆ III - REKLAMA
> GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z profili
> na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są
> działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub
> kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
> budżetu gminy. a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i
> wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy c) Tak -
> tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta. d) Nie - nie
> realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach. e) Inna sytuacja -
> jaka? 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja
> 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) Wnosimy o udostępnienie
> wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres:
> {{ email }} Szymon Osowski, Katarzyna Batko-
> Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami
> reprezentacji -- Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 |
> 02-605 Warszawa KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72 www.siecobywatelska.pl |
> www.sprawdzamyjakjest.pl www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org