BURMISTRZ MIASTA LUBAWKA
Plac Wolności 1, 58-420 Lubawka
tel. 75 74 11 588 fax 75 74 11 262
www.lubawka.eu e-mail: lubawkaQ©lubawka.eu
Lubawka, 30 lipca 2021 r.
WP.1431.9.2021
Pani
Agnieszka Zdanowicz
Dyrektor Zarządzająca
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W odpowiedzi na wniosek z dnia 26 lipca 2021 r. roku o udzielenie informacji
publicznej złożony, drogą mailową, przez Panią Agnieszkę Zdanowicz, na podstawie art. 2
ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej poniżej
przesyłam odpowiedzi na zadane pytania.
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
Ad. 1. Gmina Lubawka prowadzi swój profil na Facebooku.
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe
jest udzielenie kilku odpowiedzi)
Ad. 2. Profil gminy Lubawka pełni funkcję informacyjną, promocyjną oraz dyskusyjną.
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone
dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej
informacji o tym, jakie to dokumenty.
Ad.3. Nie dotyczy.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
Ad. 4. Na Facebooku przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się
z tym, co na stronie internetowej i w BIP.
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym
w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
Ad. 5. Gmina Lubawka nie blokuje, nie ukrywa i nie usuwa komentarzy użytkowników. Nie
stosuje również metod blokowania użytkowników. Wspomniane w pytaniu zasady
nie zostały spisane w regulaminie i żadnym innym dokumencie.
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. — 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
Ad. 6. Na oficjalnym profilu gminy Lubawka nigdy nie zablokowano i nie blokuje się
użytkowników.
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Ad. 6.1. Nie dotyczy.
7. lle osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Ad. 7. Nie dotyczy.
7.1. _ Czysą wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
Ad. 7.1. Nie dotyczy.
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)
Ad. 8. Profil Facebook gminy prowadzony jest przez pracowników urzędu.
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko
wskazane, że prowadzą media społecznościowe)
Ad. 8.1. Prowadzeniem oficjalnego profilu Gminy Lubawka zajmują się pracownicy
Wydziału Promocji, Rozwoju i Oświaty. Pracownik w zakresie obowiązków ma
wyłącznie wskazane, że zajmuje się opracowywaniem, przygotowywaniem i
aktualizacją zawartości w kanałach społecznościowych.
8.2. _ Kto decyduje o zablokowaniu użytkownika na Facebooku?
Ad. 8.2. Nie dotyczy.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi
o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym/
Ad. 9. Widoczność wpisów nie jest ograniczana.
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
Ad. 10. Istnieje oficjalny profil Burmistrza Miasta Lubawka.
il. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
Ad. 11. Prowadzenie oficjalnego profilu burmistrza nie jest opłacane z budżetu gminy.
12. _ Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Ad. 12. Nie dotyczy.
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane
przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu,
konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka
promocja jest opłacana z budżetu gminy.
Ad. 13. Nie, nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30
kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy).
Ad. 13.1. Nie dotyczy.
Z poważaniem:
BURMISTRZ
Ewa Kocemba
Otrzymuje:
adresat
2) A/a
Sprawę prowadzi:
Marcelina Zegan-Jóźwiak W z
Podinspektor ds. promocji i współpracy Zewnętrznej
tel. 516 321 116
e-mail: zegan-jozwiak.marcelinaQlubawka.eu