Stosownie do złożonego przez Państwa w dniu 02.06.2021 r., wniosku o udostępnienie informacji publicznej, którego termin na rozpatrzenie przedłużono pismem Burmistrza Aleksandrowa Łódzkiego do dnia 02.08.2021 r., informuję, że odpowiedź organu znajduje się w załączniku do niniejszej wiadomości.
Pozdrawiam,
Joanna Marciniak
Inspektor,
Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim,
42 270 03 87
Joanna Marciniak
Inspektor,
Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim,
42 270 03 87
Stosownie do złożonego przez Państwa w dniu 02.06.2021 r., wniosku o udostępnienie informacji publicznej, którego termin na rozpatrzenie przedłużono pismem Burmistrza Aleksandrowa Łódzkiego do dnia 02.08.2021 r., informuję, że odpowiedź organu znajduje się w załączniku do niniejszej wiadomości.
Pozdrawiam,
Joanna Marciniak
Inspektor,
Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim,
42 270 03 87> ---------- Pierwotna wiadomość ----------
> Od: "joanna.marciniak joanna.marciniak" <joanna.marciniak@aleksandrow-lodzki.home.pl>
> Do: "sprawa-36921@fedrowanie.siecobywatelska.pl" <sprawa-36921@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
> Data: 15 czerwca 2021 14:06
> Temat: Fwd: wniosek o informację
>
>
> Stosownie do złożonego przez Państwa w dniu 02.06.2021 r., wniosku o udostępnienie informacji publicznej, informuję, że pismo Burmistrza Aleksandrowa Łódzkiego informujące o przedłużeniu terminu na jego rozpatrzenie, znajduje się w załączniku do niniejszej wiadomości.
>
> Pozdrawiam,
> Joanna Marciniak
> Inspektor,
> Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim,
> 42 270 03 87
>
> > ---------- Pierwotna wiadomość ----------
> > Od: Gmina Aleksandrów Łódzki <gmina@aleksandrow-lodzki.pl>
> > Do: proton@aleksandrow-lodzki.pl, joanna.marciniak@aleksandrow-lodzki.pl, t.barszcz@aleksandrow-lodzki.pl
> > Data: 4 czerwca 2021 08:43
> > Temat: Fwd: wniosek o informację
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> > --- Treść przekazanej wiadomości ---
> > Temat: wniosek o informację
> > Data: Wed, 02 Jun 2021 17:07:39 -0000
> > Nadawca: sprawa-36921@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> > Odpowiedź-Do: sprawa-36921@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> > Adresat: gmina@aleksandrow-lodzki.pl
> >
> >
> >
> > Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
> > CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
> > 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> > a) tak
> > b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> > c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
> > 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
> > a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
> > b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
> > c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
> > d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
> > e) Inna, jaką?
> > 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
> > 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> > a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
> > b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
> > c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
> > d) Inne, jakie?
> > 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
> > a) tak
> > b) nie
> > 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
> > a) tak
> > b) nie
> > 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
> > 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
> > 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
> > a) tak
> > b) nie
> > c) nie dotyczy
> > d) Inna sytuacja (jaka?)
> > 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
> > a) pracownicy urzędu
> > b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
> > 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
> > 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
> > PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
> > 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> > a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
> > b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> > c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
> > d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> > e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> > f) Inna - jaka?
> > 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
> > 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
> > 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
> > CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
> > 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
> > a) tak
> > b) nie
> > 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
> > 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
> > CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
> > 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
> > a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
> > b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> > c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> > d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
> > e) Inna sytuacja - jaka?
> > 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
> > Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-36921@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> > Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
> > --
> >
> > Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> > ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> > KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> > www.siecobywatelska.pl (http://www.siecobywatelska.pl) | www.sprawdzamyjakjest.pl (http://www.sprawdzamyjakjest.pl)
> > www.watchdogportal.pl (http://www.watchdogportal.pl) | www.informacjapubliczna.org (http://www.informacjapubliczna.org)
>
> Joanna Marciniak
> Inspektor,
> Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim,
> 42 270 03 87Joanna Marciniak
Inspektor,
Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim,
42 270 03 87