Budziszewice, 08 listopada 2021r.
Urząd Gminy w Budziszewicach
ul.J.Ch.Paska 66
97-212 Budziszewice
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul.Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
SG.1431.12.2021
Dotyczy Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej w przedmiocie raportu o stanie gminy za 2020r. – niżej odpowiedzi (wytłuszczono):
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) wójt (burmistrz, prezydent miasta),
c) urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu,
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby - jakie?
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
a) dostępność wskaźników, danych i informacji,
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
c) inne czynniki - jakie?
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r. oczekują mieszkańcy? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
c) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
e) współpracował z radnymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
g) inne - jakie?
h) nie podjęto żadnych działań.
4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców,
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne - jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie,
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne – wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
g) inne - jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta (burmistrza, prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez samorząd,
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
g) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać głos także ci mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa ust. 7 ustawy o samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie,
c) inna odpowiedź - jaka? Mieszkańcy nie wzięli udziału w debacie, mimo zamieszczenia informacji w BIP.
Alina Jarecka - Sekretarz Gminy
Klauzula informacyjna RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO” informuję, że:
1)Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Budziszewice Budziszewice, ul.J.Ch.Paska 66, 97-212 Budziszewice, tel. 44 710 23 89, e-mail: ;
2) Dane kontaktowe Inspektora Ochrony danych osobowych: e-mail: lub pisząc na adres Administratora. 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. c RODO- obowiązek prawny ciążący na Administratorze, wynikający z ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.z 2019r.poz.1429) w celu rozpatrzenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej. 4) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić rozpatrzenie wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
5) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie organy i podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie odrębnych przepisów w związku z postępowaniami mogącymi się toczyć w zakresie ich właściwości.
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wymienionego wyżej celu przetwarzania, a po tym czasie archiwizowane zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011r. (Dz.U. Nr 14, poz.67 ze zm.) w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, które wskazuje kategorię BE5 – do archiwizowania dokumentów związanych z udostępnianiem informacji publicznej , co oznacza, że Pani/Pana dane osobowe będą archiwizowane przez okres 5 lat (lub dłużej, jeśli w ekspertyzie sporządzonej po upływie tego okresu ustalona zostanie konieczność dalszego przechowywania dokumentów ze wskazaniem okresu tego przechowywania). 7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art.22 RODO;
8) Posiada Pani/Pan prawo żądania od Administratora :
- dostępu do danych osobowych Pana dotyczących - na podstawie art. 15 RODO ;
- sprostowania Pani/Pana danych osobowych - na podstawie art. 16 RODO ;
- usunięcia Pani/Pana danych (nie ma zastosowania w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego) – na podstawie art.17 RODO
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych , w przypadkach o których mowa w art.18 RODO.
Każde z tych żądań będzie przez Administratora rozpatrzone zgodnie z przepisami RODO.
9) W przypadku naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.