BuTmistrz Pyrzyc
Plac Ratuszowy 1, 74-200 Pyrzyce
tel. 91 39 70 310, fax.: 91 39 70 314
e-mail: sekretariat(Qpyrzyce.um.gov.pl
www.pyrzyce.um.gov.pl
Pani
Katarzyna
Batko - Tołuć
sprawa-
42515Qfedorowanie.siecoobywatelska.pl
znak: WO. 1431.15.2021 Pyrzyce, dnia 8 listopada 2021 roku
Działając zgodnie z art. 13 ust.l ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępnie do
informacji publicznej ( Dz.U. z 2020 r.poz. 2176, z 2021 r., poz.1598, 1641 z póź.zm.) udzielam
odpowiedzi na pytania przesłane e-mailem w dniu 4 listopada 2021 roku :
Ad.1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu
o stanie gminy, o których mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) burmistrz ,
c) urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby tj: Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Pyrzyce oraz instytucji
kultury, instytucje i firmy prowadzące działalność gospodarczą z zakresu gospodarki
komunalnej, dostawy ciepła.
Ad.2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
a) dostępność wskaźników, danych i informacji,
Ad.3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 rok oczekują
mieszkańcy?
e)współpraca z radnymi,
f) analiza zapytań zgłaszanych we wnioskach o informację publiczną,
g) inne - analiza interpelacji i zapytań radnych, analiza zapytań składanych przez
mieszkańców podczas wideoczatów,
Ad.4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok?
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o
stanie gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty.
Ad.5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowaniu raportu za 2020 rok?
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
g) inne np. radni podejmując uchwałę dotycząca wymogów dotyczących raportu,
te same działania zostały rozrzucone w różnych działach powodując jego
nieczytelność.
Ad.6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos
na temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok?
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w BIP,
b) informowano w mediach społecznościowych,
g) inny itp.: podczas transmisji sesji rady miejskiej zapraszano mieszkańców do udziału
w debacie.
Ad. 7 Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok, mogli zabierać głos także ci
mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów ( art. 28 aa ust.7 ustawy
o samorządzie gminnym)?
c) inna odpowiedź- W 2020 roku mimo wystosowanego do mieszkańców zaproszenia do
udziału w debacie nad raportem o stanie gminy nikt się nie zgłosił.
Z up. BYRMIS2
Otrzymuje: Poj zB
1. S Osowski Jdhyt
ZOO ci Z-CA BURKISTRZA
sprawa-42515Qfedrowanie.siecobywatelska.pl