Juszkowo, 09.11.2021 r.
SZ.1431.21.2021
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-41779Q©fedrowanie.siecobywatelska.pl
W nawiązaniu do pisma przesłanego w formie maila w dniu 5 listopada 2021 r. poniżej
udzielam odpowiedzi na zadane pytania:
1. Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
a) radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie
gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) wójt (burmistrz, prezydent miasta
c) urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu,
d) mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
e) pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
f) inne osoby - jakie?
g) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
2. Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY
O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
a) dostępność wskaźników, danych i informacji,
b) treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
c) inne czynniki - jakie?
d) nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
3. Jakie działania podjął urząd, by zbadać, jakich danych w raporcie za 2020 r. oczekują mieszkańcy?
PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
b) zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
c) zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
d) współpracował z organizacjami społecznymi,
e) współpracował z radnymi,
f) analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
g) inne - jakie?
Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności
realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego. W
prężnie rozwijającej się gminie podsumowanie działalności Wójta w zakresie realizacji polityk,
programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego czyli w obligatoryjnym
zakresie ustawowym w postaci raportu stanowi obszerny dokument, który ponadto zawiera
wiele innych istotnych informacji. Wójt na bieżąco konsultuje z mieszkańcami gminy podczas
zebrań wiejskich ich oczekiwania dot. informacji zawartych w raporcie.
h) nie podjęto żadnych działań.
4. Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie
gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
b) radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
c) radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców,
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne - jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie,
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowywaniu raportu za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) brak dostępu do danych i informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne — wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport,
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
g) inne - jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na
temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE WSZYSTKICH PASUJĄCYCH
ODPOWIEDZI
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta (burmistrza,
prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez
samorząd,
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
g) informowano w inny sposób - proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać głos także ci
mieszkańcy, którzy nie zebrali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa ust. 7 ustawy o
samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie,
c) inna odpowiedź - jaka? — nie było takich przypadków tj. mieszkańców, którzy nie zebrali
wymaganej liczby podpisów.
W załączeniu: (|
Klauzula informacyjna
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
DLA OSÓB SKŁADAJĄCYCH WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMCJI PUBLICZNEJ
Administrator danych
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakim
sposobem, jest:
Wójt Gminy Pruszcz Gdański, którego dane kontaktowe są następujące:
— adres korespondencyjny: ul. Zakątek 1, 83-000 Juszkowo
— nr telefonu: 58 692 94 00
— adres e-mail: sekretariat© pruszcządanski.pl
Inspektor ochrony danych
We wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych, ma Pani/Pan prawo kontaktować się z naszym inspektorem
ochrony danych na adres mailowy: iodQpruszcządanski.pl.
Cel przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrzeniu złożonego wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
Podstawa przetwarzania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust.
1 lit. c) RODO* na podstawie art. 10 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz ustawy z dnia 14
czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Obowiązek podania danych
Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją
niepodania danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku złożonego przez wnioskodawcę.
Okres przechowywania danych
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu zgodnie z przepisami prawa oraz przez okres
wymagany przepisami prawa w celu archiwizacji dokumentów. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat liczonych
od roku następnego po rozpatrzeniu wniosku.
Odbiorcy danych
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są podmioty uprawnione do ujawnienia im danych na mocy przepisów prawa. Są nimi
również podmioty, które świadczą nam usługi.
Prawa osób
Ma Pani/Pan prawo do: ochrony swoich danych osobowych, dostępu do nich, uzyskania kopii danych osobowych, żądania
sprostowania danych, żądania ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, e-mail: kancelariaQuodo.gov.pl).
*RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)